Bolts designstudio öppen
Moderator: Redaktion
Bolts designstudio öppen
och hittas på följande adress: http://www.chevrolet.com/bolt-ev-electr ... html#/trim
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Bolts designstudio öppen
43595$ för en schysst utrustad bil blir i Sverige ca..kr?
När släpps den här?
När släpps den här?
Just nu ligger ju dollaren högre än på väldigt länge så det blir ju en slant.
43595 * 9,18 = 400 202kr. Då är det ex moms.. Med moms blir det 500k. Förhoppningsvis blir det sen minus 60k i bonus... och kanske blir priset lite lägre då Opel i Europa kanske inte följer dollarns värde helt slaviskt.
Med lite mindre utrustning kan man komma ner till ca 430k om man räknar som ovan.. Med 60k rabatt är vi nere på 370k. Då börjar det kanske bli intressant för lite fler, fast jag tror man måste ner ytterligare 70k för att locka massorna i den här storleksklassen..
43595 * 9,18 = 400 202kr. Då är det ex moms.. Med moms blir det 500k. Förhoppningsvis blir det sen minus 60k i bonus... och kanske blir priset lite lägre då Opel i Europa kanske inte följer dollarns värde helt slaviskt.
Med lite mindre utrustning kan man komma ner till ca 430k om man räknar som ovan.. Med 60k rabatt är vi nere på 370k. Då börjar det kanske bli intressant för lite fler, fast jag tror man måste ner ytterligare 70k för att locka massorna i den här storleksklassen..
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Dessutom tull på 10 % om nu inte Opel skruvar ihop delarna från Chevrolet, och då liksom Tesla importerar bildelar. Då blir det 4-5 % tull, men då tillkommer kostnad för att sätta ihop delarna också.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Till att börja med kan vi ju betta på när den kommer till sverige öht.
Skall dom göra 20k under 2017? Troligen kommer alla gå till Zev-staterna.
Mitten 2018 kanske? Eller vågar man hoppas på sent sent 2017?
Tror iallafall att den kommer sälja slut under många år framöver.
Skall dom göra 20k under 2017? Troligen kommer alla gå till Zev-staterna.
Mitten 2018 kanske? Eller vågar man hoppas på sent sent 2017?
Tror iallafall att den kommer sälja slut under många år framöver.
Är den i Sverige inom ett år får man nog a se det vara rätt bra.. Och lyckas dom med det är den ju då troligen här före Model 3 också.. Dock troligen inte i några volymer så M3 kommer springa om snabbt i antal sen tror jag.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
60kWh i båda varianterna och samma prestanda, minns jag helt fel eller har dom aldrig sagt att man skulle kunna köpa till sig mer kräm?
Det är iaf rätt duktigt för basmodellen
Det är iaf rätt duktigt för basmodellen

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Som jag har skrivit många gånger tidigare så tycker jag att Bolt/Ampera-e är ett väldigt kompetent och intressant alternativ till Teslan. Framförallt Model 3, men även Model S kan förlora några köpare till denna bil. Det är i princip bara avsaknaden av 3-fas-laddning som gör den i dagsläget mindre intressant. Men det kanske ändras framöver, man kan ju hoppas i alla fall. Priset känns kanske aningen högt, men man behöver nog klämma lite på bilen för att kunna avgöra det. För en vanlig Opel skulle jag aldrig betala 400tkr. Fördelarna som jag ser är att man har närmare till verkstan, 2 eller 3 mil istället för 17 mil. Och så vågar jag påstå att den kommer att vara bättre ihopskruvad än Teslan. Men det får vi se när den kommer till Sverige, om den nu kommer.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Ja är ju en LG!
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Eftersom bilen produceras i USA så blir det nog svårt för Opel att inte följa dollarns värde. Men de kanske tänker om med tanke på just det. De hade tydligen planer på att tillverka den i Europa:joel80 skrev:43595 * 9,18 = 400 202kr. Då är det ex moms.. Med moms blir det 500k. Förhoppningsvis blir det sen minus 60k i bonus... och kanske blir priset lite lägre då Opel i Europa kanske inte följer dollarns värde helt slaviskt.
https://electrek.co/2016/08/25/gm-opel- ... a-e-paris/
Last year, the automaker said that it was considering to produce a version of the vehicle at its European plants, but reports came out earlier this year claiming that it is now out of the question and the Ampera-e will be built at GM’s Orion plant near Detroit alongside the Bolt EV.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Spännande att de har två tillvalspaket i form av "Infotainment" och "Driver Confidence II", där det går att välja Infotainment separat medan DCII kräver att du även tar Infotainment. Känns lite som en bugg.
Model S85D -15, "Voltaire"
Jag trodde mest att det var en varnare om man kör för nära. I USA räcker det med en trycksensor på nummerplåten för att känna av det.
http://www.gmfleet.com/configurator/DDP ... etail.htmlbylund skrev:Jag trodde mest att det var en varnare om man kör för nära. I USA räcker det med en trycksensor på nummerplåten för att känna av det.
Maintain speed står det...
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jag satte ihop "min" Bolt (om jag nu skulle ha köpt en):
- LT trim
- Orange Burst metallic
- Comfort and Convenience package
- DC fast charging
- floor mats
- false cargo floor
summa $39,435
Då får jag sätes- och rattvärme, och snabbladdning. Allt jag behöver.
Backkamera ingår även i LT trim, så nån backradar utöver det behöver jag inte.
Funktionerna i Driver Confidence package är så pass ljusår ifrån Teslas autopilot så då är det knappt nån idé att ens ha dem.
Å andra sidan, maxar jag ut bilen så är det bara $5,515 extra så jag skulle nog göra det ändå...
- LT trim
- Orange Burst metallic
- DC fast charging
- floor mats
- false cargo floor
summa $39,435
Funktionerna i Driver Confidence package är så pass ljusår ifrån Teslas autopilot så då är det knappt nån idé att ens ha dem.
Å andra sidan, maxar jag ut bilen så är det bara $5,515 extra så jag skulle nog göra det ändå...
- lator
- Teslaägare
Den orange-färgade föll jag också för och hamnade på ungefär samma summa... OM jag skulle ha varit intresserad...TiborBlomhall skrev:Jag satte ihop "min" Bolt (om jag nu skulle ha köpt en):
- LT trim
- Orange Burst metallic
- DC fast charging
- floor mats
- false cargo floor
summa $39,435

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Bjelke
- Teslaägare
Jäklarns vad spännande nästa år kommer att bli! 
Tibors tillbakablick om ett år kommer att bli något att minnas känner jag på mig...

Tibors tillbakablick om ett år kommer att bli något att minnas känner jag på mig...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Ja, det händer lite grejer nu. En del medlemmar här kanske har blivit medlemmar i BCS (Bolt Club Sweden).Bjelke skrev:Jäklarns vad spännande nästa år kommer att bli!

Bara att klicka sig in här och gå med: http://www.opelklubben.org/mati skrev:En del medlemmar här kanske har blivit medlemmar i BCS (Bolt Club Sweden).
Måste dock säga att det känns som en väldigt "retro" klubb. Man har t.o.m en papperstidning

Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Orange....lator skrev:Den orange-färgade föll jag också för och hamnade på ungefär samma summa... OM jag skulle ha varit intresserad...TiborBlomhall skrev:Jag satte ihop "min" Bolt (om jag nu skulle ha köpt en):
- LT trim
- Orange Burst metallic
- DC fast charging
- floor mats
- false cargo floor
summa $39,435

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Tror inte att många av deras medlemmar någonsin kommer att köpa en elbil. Det känns inte så när man tittar på bilderna.StefL skrev:Bara att klicka sig in här och gå med: http://www.opelklubben.org/mati skrev:En del medlemmar här kanske har blivit medlemmar i BCS (Bolt Club Sweden).
Måste dock säga att det känns som en väldigt "retro" klubb. Man har t.o.m en papperstidning
Finns den i grönt?bonath skrev:Orange....lator skrev:Den orange-färgade föll jag också för och hamnade på ungefär samma summa... OM jag skulle ha varit intresserad...TiborBlomhall skrev:Jag satte ihop "min" Bolt (om jag nu skulle ha köpt en):
- LT trim
- Orange Burst metallic
- DC fast charging
- floor mats
- false cargo floor
summa $39,435
Å andra sidan, maxar jag ut bilen så är det bara $5,515 extra så jag skulle nog göra det ändå...![]()
![]()
![]()

- Teslaspolen
- Teslaägare
Vi kanske får göra en invasion?mati skrev:Tror inte att många av deras medlemmar någonsin kommer att köpa en elbil. Det känns inte så när man tittar på bilderna.StefL skrev:Bara att klicka sig in här och gå med: http://www.opelklubben.org/mati skrev:En del medlemmar här kanske har blivit medlemmar i BCS (Bolt Club Sweden).

Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- Bjelke
- Teslaägare
Blir en väldigt tunn klubb om dom inte ens tar in Bolt i Europa utan kanske AmperaE (om ens den på ett tag) 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Intressant med tibors prisuppskattning idag. Dyrt
. Vet nån vad leaf kostar i usa o motsvarande i Sverige? Så tror jag att de kommer att prissätta