Inventory på hemsidan

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inventory på hemsidan

Inlägg av HelectriC »

dagens bittra inlägg ;)

borde det inte vara möjligt att göra sökfunktionen för demo/utställningsbilar bättre? idag kan man nästan inte sortera på mer än färg och pris. När man sedan får upp översikten, så ger den ganska lite. Man ser små ikoner under varje bil, men även dessa är ofta ganska missvisande. en bil som jag sett på ser man på översiktsbilden har premium. Ok, tänker jag, går in på bilen och ser att den har textilstolar. Premiumpaket med textilstolar?? då får man typ inte hälften av vad det paketet egentligen erbjuder. och varför visar ikonen för premium en stol? Vad med premiumpaketet har med stolarna att göra när bilen har textilstolar? nada! Man borde i stort sett kunna sortera på alla tillval, så svårt kan det ju inte vara eller?

nu ska jag försöka vara glad resten av dagen :D
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
vigge50

Re: Inventory på hemsidan

Inlägg av vigge50 »

Ja, möjlighet finns ju med tanke på denna sidan men det är bara Tesla som ska integrera det på sin sida.

https://ev-cpo.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

vigge50 skrev:
Ja, möjlighet finns ju med tanke på denna sidan men det är bara Tesla som ska integrera det på sin sida.

https://ev-cpo.com
ja, fast även den sidan ger inte möjligheten att sortera på allt, tex, hifi
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

Helectric, nu får du skärpa dig, sluta gnäll och beställ en facelift Model S!

Vi förstår alla varför du är inne och tittar på Demobilar. Vi förstår varför du är upprörd och blir sur över småsaker.
Det är inte så svårt att lösa. Bara klicka på "köp". ;)
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Är förväntansfull inför leveransen med tanke på att jag i nya bilen valt till hifi, i min S hade jag Sound Studio package och tyckte det var grymt.

När jag försökte sälja min förra Tesla frågade nästan varje spekulant om det fanns hifi-paket i bilen... därför valde jag denna gång att ta med det i allmänna konkursen 8-)

Är det verkligen så stor skillnad mot original?

Som sagt, time will tell :D
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Zoidberg skrev:
Helectric, nu får du skärpa dig, sluta gnäll och beställ en facelift Model S!

Vi förstår alla varför du är inne och tittar på Demobilar. Vi förstår varför du är upprörd och blir sur över småsaker.
Det är inte så svårt att lösa. Bara klicka på "köp". ;)
så sant, så sant :lol:
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Johnalm skrev:
Är förväntansfull inför leveransen med tanke på att jag i nya bilen valt till hifi, i min S hade jag Sound Studio package och tyckte det var grymt.

När jag försökte sälja min förra Tesla frågade nästan varje spekulant om det fanns hifi-paket i bilen... därför valde jag denna gång att ta med det i allmänna konkursen 8-)

Är det verkligen så stor skillnad mot original?

Som sagt, time will tell :D
även om det har diskuterats här på forumet många gånger och många säkert hade klarat sig utan, så är det inte alltid så lätt att attrahera potentiella köpare som "bestämt" sig för att de ska ha hifi. Liten kostnad om man ser till hur mycket högre man kommer på listan hos potentiella begköpare. kanske måste gå ner i pris betydligt mer än vad hifi ursprungligen kostar för att få sålt.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare

Inlägg av P_EL »

HelectriC skrev:
dagens bittra inlägg ;)

borde det inte vara möjligt att göra sökfunktionen för demo/utställningsbilar bättre? idag kan man nästan inte sortera på mer än färg och pris. När man sedan får upp översikten, så ger den ganska lite. Man ser små ikoner under varje bil, men även dessa är ofta ganska missvisande. en bil som jag sett på ser man på översiktsbilden har premium. Ok, tänker jag, går in på bilen och ser att den har textilstolar. Premiumpaket med textilstolar?? då får man typ inte hälften av vad det paketet egentligen erbjuder. och varför visar ikonen för premium en stol? Vad med premiumpaketet har med stolarna att göra när bilen har textilstolar? nada! Man borde i stort sett kunna sortera på alla tillval, så svårt kan det ju inte vara eller?

nu ska jag försöka vara glad resten av dagen :D
Jag tycker det är bättre att Tesla lägger utvecklingskrutet på funktionalitet som används dagligen såsom att förbättra mobilappen och ta AP/Navigatorn/infotainment etc till nya höjder. En Tesla är man så sugen på att ett par klick till när man letar demobil gör väl inte så mycket. Man klickar ju ändå runt överallt på nätet när man är i köpfasen :D
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Användarvisningsbild
Range Anxiety
Teslaägare

Inlägg av Range Anxiety »

Hej,

Jag är inne i den period när jag ser alla youtube filmer med tesla hittade följande sida
https://teslainventory.com

/Patrick
Såld -Model S 75D,mc red, pano, NG tan, premium pkt, luftfjädring, stora stereon.
MS 2023 love it :D
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Range Anxiety skrev:
Hej,

Jag är inne i den period när jag ser alla youtube filmer med tesla hittade följande sida
https://teslainventory.com

/Patrick
Den var fin, men det verkar inte gå att hitta annat än bilar i USA där.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Upp till höger kan du byta land.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

SR-71-BlackBird skrev:
Upp till höger kan du byta land.
Aha! Sidan var smått trasig i mobilen så jag såg inte ikonen uppe till höger.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare

Inlägg av far1far2 »

HelectriC skrev:
dagens bittra inlägg ;)

:D
Absolut! Detta har jag eftersökt länge!
X100 lev.14/8-18.
Skriv svar