Uppdateringsintervall

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Uppdateringsintervall

Inlägg av fakerlind »

Hej,

Kör fortfarande omkring lycklig med 7.1
Hur länge kan det ta innan bilen får möjlighet att ladda ned en senare FW? Laddar den då alltid ned den senaste i ordningen, eller den som kommer "på tur" efter den man har installerad (i mitt fall skulle det väl vara första versionen av 8.0 då jag har build 2.36.31)?
Vill mest säkerställa att man inte behöver kolla upp ngt, då bilen stått i ett antal dagar på SC i Väsby utan att få en senare programvara...
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Uppdateringsintervall

Inlägg av Bjelke »

Skumt för på SC brukar dom väl iaf lägga in senaste sw eller?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare

Inlägg av AnteF »

Du bör nog fråga SC om varför de inte lägger in nyaste versionen. De har alltid gjort det på min när den varit där.

Annars gör som jag brukar göra. Dela ut internet via din telefon/platta och koppla upp bilen med wifi. Funkar alltid verkar det som.
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Grejen är att jag alltid lämnar en device i bilen som delar ut wi-fi just av detta skäl, men det har inte givit ngn effekt. Åker kanske förbi SC på vägen hem i em.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

fakerlind skrev:
Hej,

Kör fortfarande omkring lycklig med 7.1
Hur länge kan det ta innan bilen får möjlighet att ladda ned en senare FW? Laddar den då alltid ned den senaste i ordningen, eller den som kommer "på tur" efter den man har installerad (i mitt fall skulle det väl vara första versionen av 8.0 då jag har build 2.36.31)?
Vill mest säkerställa att man inte behöver kolla upp ngt, då bilen stått i ett antal dagar på SC i Väsby utan att få en senare programvara...
Kör också runt med 7.1 eftersom en minor update innan 8.0 misslyckades och nu går det inte få in någon uppdatering alls i bilen, tekniker har försökt ett antal gånger. Ska förbi Service Center för att få det fixat när jag har tid.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Kanske kan vara ngt liknande för min bil. Tack

Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Åkte förbi SC och de tog in den direkt. De var tvungna att "stagea" ny mjukvara men nu får jag den senaste versionen. Tydligen har Tesla ändrat processen kring FW updates ngt vilket har medfört att de inte längre kam "hoppa över tidigare versioner. Dessutom justerade de mina led-helljus som var lite för lågt ställda, vilket kan vara ett tips ifall ngn annan har liknande problem.

Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare

Inlägg av AnteF »

Aha. Det förklarar ett och annat. Skönt att det löste sig. :)
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Yes!
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

fakerlind skrev:
Åkte förbi SC och de tog in den direkt. De var tvungna att "stagea" ny mjukvara men nu får jag den senaste versionen. Tydligen har Tesla ändrat processen kring FW updates ngt vilket har medfört att de inte längre kam "hoppa över tidigare versioner. Dessutom justerade de mina led-helljus som var lite för lågt ställda, vilket kan vara ett tips ifall ngn annan har liknande problem.

Har också 7.1 i min sprillans nya X, idag var jag där i annat ärende men dessvärre en timme för tidigt för att få nya FW stagead. Teknikern på verkstaden satt precis och laddade ned den senaste versionen... får åka förbi imorgon igen helt enkelt, nästan på vägen... :lol:
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Uppdateringsintervall

Inlägg av fakerlind »

Fick build 2.48.16. Är det den senaste tro? Finns det ngn bra sida att se senaste releaser?

Edit: hittade. http://ev-fw.com/track-reports.php
Skriv svar