Film på fem sätes modellen
Moderator: Redaktion
Film på fem sätes modellen
Här har någon filmat femsätes varianten av Model X och i slutet av videon är flera stillbilder, vad tycker ni?
Re: Film på fem sätes modellen
Intressant, blir stort men skulle behövas något lastskydd då man fällt sätet. Utrymmet under mittluckan blir nog inte använt (om man inte kör utan luckor)
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Ser bra ut. Mycket luckor blir det, men lär funka. Ner med förmånsvärdet 2017 bara så...
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
En liten fällning till så kommer man åt en tredje rad också. Då har vi helt plötsligt en riktigt praktisk och flexibel bil.
Känns som 6-sätesversionen är ett bättre val för de allra flesta. Fördelarna här är väl att man får mer skrymslen att få ner prylar i. Känns lite som en S med högre förbrukning 

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
- Teslaspolen
- Teslaägare
Och dragkrok...chpaulin skrev:Känns som 6-sätesversionen är ett bättre val för de allra flesta. Fördelarna här är väl att man får mer skrymslen att få ner prylar i. Känns lite som en S med högre förbrukning
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Att de aldrig lär sig. Hur svårt kan det vara att gå och titta på valfri annan premiumbil. Sätet är fällbart 40/20/40 och det finns både lastnät och lastgardin (eller vad man ska kalla det).
BLÄ! Nu blev det ingen X. Får bli en BMW när nuvarande leasing på S85'an jag har går ut till sommaren.
BLÄ! Nu blev det ingen X. Får bli en BMW när nuvarande leasing på S85'an jag har går ut till sommaren.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Det är ju faktiskt helt otroligt att de dels har 60/40, men dessutom har fällningen åt "fel håll", dvs fordhållet. Jag menar, om man vill lägga in långa grejer vill man ju ha dem på passagerarsidan naturligtvis - inte på förarsidan.matbl skrev:Att de aldrig lär sig. Hur svårt kan det vara att gå och titta på valfri annan premiumbil. Sätet är fällbart 40/20/40 och det finns både lastnät och lastgardin (eller vad man ska kalla det).
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Oj! Byte direckt tilbaka till fosilträsket för att sätet fäller sig fel...matbl skrev:Att de aldrig lär sig. Hur svårt kan det vara att gå och titta på valfri annan premiumbil. Sätet är fällbart 40/20/40 och det finns både lastnät och lastgardin (eller vad man ska kalla det).
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
BMW står på min lista som jag ska ringa till och kolla lite hur dom hanterar garantier/reparationer rent allmänt........matbl skrev:Att de aldrig lär sig. Hur svårt kan det vara att gå och titta på valfri annan premiumbil. Sätet är fällbart 40/20/40 och det finns både lastnät och lastgardin (eller vad man ska kalla det).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Har ju ändå kört en S85 längre än de flesta här...Kalle skrev:Oj! Byte direckt tilbaka till fosilträsket för att sätet fäller sig fel...matbl skrev:Att de aldrig lär sig. Hur svårt kan det vara att gå och titta på valfri annan premiumbil. Sätet är fällbart 40/20/40 och det finns både lastnät och lastgardin (eller vad man ska kalla det).
Och den har en fantastisk drivlina, är snygg och bra lastutrymmen. Men ärligt talat är resten riktigt jävla dåligt. Hade mina förhoppningar på MX men den är mest en S i suvformat utan att man rättat till bristerna. På en kia hade det varit en sak, men en bil som börjar på över millen. Nä, då kan jag köra plugin hybrid ett tag...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
OM Tesla hade varit åtminstone någorlunda duktiga på att ordna till alla brister så hade det inte varit lika illa, men nu är dom tyvärr inte det, inte ens på långa vägar. Utan att låta allt för gnälligmatbl skrev:Har ju ändå kört en S85 längre än de flesta här...Kalle skrev:Oj! Byte direckt tilbaka till fosilträsket för att sätet fäller sig fel...matbl skrev:Att de aldrig lär sig. Hur svårt kan det vara att gå och titta på valfri annan premiumbil. Sätet är fällbart 40/20/40 och det finns både lastnät och lastgardin (eller vad man ska kalla det).
Och den har en fantastisk drivlina, är snygg och bra lastutrymmen. Men ärligt talat är resten riktigt jävla dåligt. Hade mina förhoppningar på MX men den är mest en S i suvformat utan att man rättat till bristerna. På en kia hade det varit en sak, men en bil som börjar på över millen. Nä, då kan jag köra plugin hybrid ett tag...
vill jag bara ta min egen som exempel där jag har haft flera ganska allvarliga brister sedan bilen i princip var helt ny och har fortfarande efter 8200 mil och 1,5 år inte fått dom åtgärdade fullt ut, några
av dom inte ordnade alls, och då är min bil långt ifrån bland dom första som byggdes. Några av felen är dessvärre rena systemfel som dom tydligen saknar förmåga att fixa, ta tex att datorn havererar och
startas om mitt under körning, det händer fortfarande för många (typ alla?), eller kartor och navigering som är bland det sämsta jag sett både vad gäller prestanda och kvalitet och även det gäller typ alla...
Jag får en stark olustkänsla när man nu börjar få signaler på att även model X dras med barnsjukdomar som känns som dom inte kommer att lösa direkt snabbt och som drabbar ägarna på ett ganska olustigt
sätt, tänker främst på FWD som dessutom många ifrågasatte tidigt. Jag hoppas verkligen för ägarnas skull att DET iaf kan fixas snabbt och på ett hållbart sätt.
Att Tesla dessutom börjar få ett olustigt rykte när det kommer till service/reparationer är inte bra, även om dom har ett bemötande i världsklass som dom flesta iaf kan intyga...
Skulle jag stå i köptankar idag så finns det inte på kartan att jag skulle köpa en Tesla tyvärr

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag har sagt det förut och säger det igen. Tesla driver ett krig på för många fronter, man skall få över bilismen till fossilfritt, man skall leda autonoma övergången, inga knappar, uppdatering over the air, FWD, Hantag som åker ut med motor etc. Varför inte bara bygga en åtråvärd bil med de funktioner som efterfrågas och göra det bättre än konkurrensen. Tycker man gör det lite för svårt för sig och man skall tacka oss sekterister för att problemen inte får större konsekvenser än de får.Bjelke skrev:OM Tesla hade varit åtminstone någorlunda duktiga på att ordna till alla brister så hade det inte varit lika illa, men nu är dom tyvärr inte det, inte ens på långa vägar. Utan att låta allt för gnälligmatbl skrev:Har ju ändå kört en S85 längre än de flesta här...Kalle skrev:Oj! Byte direckt tilbaka till fosilträsket för att sätet fäller sig fel...matbl skrev:Att de aldrig lär sig. Hur svårt kan det vara att gå och titta på valfri annan premiumbil. Sätet är fällbart 40/20/40 och det finns både lastnät och lastgardin (eller vad man ska kalla det).
vill jag bara ta min egen som exempel där jag har haft flera ganska allvarliga brister sedan bilen i princip var helt ny och har fortfarande efter 8200 mil och 1,5 år inte fått dom åtgärdade fullt ut, några
av dom inte ordnade alls, och då är min bil långt ifrån bland dom första som byggdes. Några av felen är dessvärre rena systemfel som dom tydligen saknar förmåga att fixa, ta tex att datorn havererar och
startas om mitt under körning, det händer fortfarande för många (typ alla?), eller kartor och navigering som är bland det sämsta jag sett både vad gäller prestanda och kvalitet och även det gäller typ alla...
Jag får en stark olustkänsla när man nu börjar få signaler på att även model X dras med barnsjukdomar som känns som dom inte kommer att lösa direkt snabbt och som drabbar ägarna på ett ganska olustigt
sätt, tänker främst på FWD som dessutom många ifrågasatte tidigt. Jag hoppas verkligen för ägarnas skull att DET iaf kan fixas snabbt och på ett hållbart sätt.
Att Tesla dessutom börjar få ett olustigt rykte när det kommer till service/reparationer är inte bra, även om dom har ett bemötande i världsklass som dom flesta iaf kan intyga...
Skulle jag stå i köptankar idag så finns det inte på kartan att jag skulle köpa en Tesla tyvärr
Hoppas de lärt sig sina läxor med S och X och verkligen förenklar komplexiteten på M3 då denna skara kunder inte kommer vara lika förstående när teknik de inte bett om slutar lira.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
+1chpaulin skrev:Jag har sagt det förut och säger det igen. Tesla driver ett krig på för många fronter, man skall få över bilismen till fossilfritt, man skall leda autonoma övergången, inga knappar, uppdatering over the air, FWD, Hantag som åker ut med motor etc. Varför inte bara bygga en åtråvärd bil med de funktioner som efterfrågas och göra det bättre än konkurrensen. Tycker man gör det lite för svårt för sig och man skall tacka oss sekterister för att problemen inte får större konsekvenser än de får.
Hoppas de lärt sig sina läxor med S och X och verkligen förenklar komplexiteten på M3 då denna skara kunder inte kommer vara lika förstående när teknik de inte bett om slutar lira.
Så sant som det är sagt! De borde verkligen lägga ner mer energi på att få upp kvalitén än att skapa ytterligare nya funktioner som folk inte vet att dom vill ha.

Den stora massan vill hellre ha en funktionell och pålitlig bil än en bil fylld av "onödiga" finesser och bristfällig kvalité. Teslas drivlina är så överlägsen veteranbilarna, att den räcker för att övertyga folk om att köpa BEV om de bara kan leverera den till ett vettigt pris och hög kvalité.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015