Ladda i Finspång
Moderator: Redaktion
Ladda i Finspång
Ska till Finspång i tjänsten på fredag den 9/12 och åker naturligtvis Tesla från hemmet på Ingarö.
Enkel resa är 21 mil men jag har tänkt att stanna vid SC Sillekrog på upp och nedvägen för att inte
hamna i energikris. Min ödmjuka fråga är om det finns ett 400v 16ah uttag till hands i närheten av
Curt Nicolingymnasiet som jag besöker? I så fall kan jag då köra i ett sträck. Tacksam för svar!
Enkel resa är 21 mil men jag har tänkt att stanna vid SC Sillekrog på upp och nedvägen för att inte
hamna i energikris. Min ödmjuka fråga är om det finns ett 400v 16ah uttag till hands i närheten av
Curt Nicolingymnasiet som jag besöker? I så fall kan jag då köra i ett sträck. Tacksam för svar!
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
- Gustafsson
- Teslaägare
Re: Ladda i Finspång
Jag har laddat på brandkåren. De har ett utvändigt trefasuttag utanför deras verkstad som kanske går att få låna om man frågar snällt.
Dock inte precis bredvid skolan du ska till...
Dock inte precis bredvid skolan du ska till...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Siemens finspång har laddplatser med 16A enfas. Som man kan använda om man har laddkort via vattenfall. 3kr/kWh.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tack för svar, Finspång verkar vara en vit fläck på laddningskartan.
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
?dstr skrev:Stavsjö har väl Clever
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
En halvsnabb laddare om du inte kommer hela vägen tillbaka till Sillekrog.Kriper skrev:?dstr skrev:Stavsjö har väl Clever
Edit: för att förtydliga, du borde kunna ta dig dit och enbart ladda på hemvägen. Om det krisar kan du ladda lite i Stavsjö.
Okidoki. Jag ger mig iväg i morgon så får vi se hur det går.
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
Jag tog till 30 minuter extra i restid på ditvägen och stannade vid Sillekrog och fyllde upp till 80 % vilket tog 20 minuter, perfekt tid för en civiliserad frukost.
På hemvägen blev det den berömda smitvägen under E-4 till samma SC för en snabbladdning på tio minuter vilket gav 20 mil i range.
Hur smidigt som helst. Nu fattar jag hur lite energi som går åt vid långkörning, snittade 207 kw på hela resan i laglig hastighet.
Vilken grym cruiser!
På hemvägen blev det den berömda smitvägen under E-4 till samma SC för en snabbladdning på tio minuter vilket gav 20 mil i range.
Hur smidigt som helst. Nu fattar jag hur lite energi som går åt vid långkörning, snittade 207 kw på hela resan i laglig hastighet.
Vilken grym cruiser!

BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Kriper skrev:Jag tog till 30 minuter extra i restid på ditvägen och stannade vid Sillekrog och fyllde upp till 80 % vilket tog 20 minuter, perfekt tid för en civiliserad frukost.
Vilken grym cruiser!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19