Dagens första etapp. Saxnäs - Storuman.
Saxnäs ligger i Västerbottens fjällvärld.
- 24 grader sen i går. Ökar laddningsgränsen till 100% för att få ett varmt batteri men vi når 100% för snabbt.
Laddningen avslutas. Startar värmen, ingen laddning startar. När jag startar kupé värmen 2 gången är laddningen nere på 94%.
Går ut och drar ut sladden, ökar från 10-16 A.
Mer än 3 timmar laddtid med kupé värmen på.
Vi åker klädd i bara en tröja, rattvärme på.
Temperaturen kryper ner till - 30 grader.
Varmt och härligt i bilen.
Krokiga vinervägar 70 - max 100 km/h.
Ca 14 mil, 330 Wh/km.
I och för sig lägre fart än normalt, snitt över 600 mil med vinterdäck är ca 290 mil.
Även modell X klarar en riktig vinter.
Julbord på Hotell Toppen och 24 A laddning innan vi kan köra hem till Umeå.
Norrlänningar, välja 16 kW laddare.
Hoppas på fler så elbilsvänliga som Hotell Toppen.
Klarar modell X -30 grader?
Moderator: Redaktion
- Monark1954
- Teslaägare
- Inlägg: 1015
- Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
- Ort: Umeå
Klarar modell X -30 grader?
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro