Tänk på att ingen hade en bild på model 3 innan eventet. Tesla kan vara tysta om de vill.Mickep skrev:b) tiden (att de skulle presentera ny teknik 1 år innan leverans som de inte pratat om tidigare. inte omöjligt med föga sannolikt.
Modell 3 kommer ha augmented reality
Moderator: Redaktion
Re: Modell 3 kommer ha augmented reality
BMW i3 REX i väntan på Model3
Re: Modell 3 kommer ha augmented reality
Nja. det fanns ju en fotograferad lermodell "hidden in the open" som dom sa18650 skrev:Tänk på att ingen hade en bild på model 3 innan eventet. Tesla kan vara tysta om de vill.Mickep skrev:b) tiden (att de skulle presentera ny teknik 1 år innan leverans som de inte pratat om tidigare. inte omöjligt med föga sannolikt.

Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
Re: Modell 3 kommer ha augmented reality
Autopilot 2.0 är på gång. Givetvis kommer modell 3 ha bättre autopilot än dagens version.
A source close to Tesla Motors, on the condition of anonymity, has confirmed that Tesla Autopilot 2.0 is coming soon. Prototype Model S and Model X units are already operating in the wild sporting two forward facing cameras, something other outlets have reported on as well, which may indicate part of the new hardware to take advantage of Autopilot 2.0’s additional features.
“The dual camera system is capable of recognizing and reacting to stop signs and traffic lights with no driver input,” our source explained. Tesla’s autopilot currently needs a car in front of it in order to automatically slow down or stop. In other words, a Tesla can’t currently just stop itself at a light or a stop sign, which is why the added cameras may be required. If Autopilot 2.0 does indeed read and react to traffic lights and stop signs, it would bring Tesla’s cars closer to autonomous driving.
http://www.technobuffalo.com/2016/07/05 ... 016-rumor/
A source close to Tesla Motors, on the condition of anonymity, has confirmed that Tesla Autopilot 2.0 is coming soon. Prototype Model S and Model X units are already operating in the wild sporting two forward facing cameras, something other outlets have reported on as well, which may indicate part of the new hardware to take advantage of Autopilot 2.0’s additional features.
“The dual camera system is capable of recognizing and reacting to stop signs and traffic lights with no driver input,” our source explained. Tesla’s autopilot currently needs a car in front of it in order to automatically slow down or stop. In other words, a Tesla can’t currently just stop itself at a light or a stop sign, which is why the added cameras may be required. If Autopilot 2.0 does indeed read and react to traffic lights and stop signs, it would bring Tesla’s cars closer to autonomous driving.
http://www.technobuffalo.com/2016/07/05 ... 016-rumor/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Modell 3 kommer ha augmented reality
Om det "bara" är detta vi får i nästa generation AP-hårdvara, så känns det som att det behöver komma ytterligare en generation innan bilarna kan köra själva helt och hållet. Undrar om det hinns med innan Model 3 ska ut på vägarna...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Re: Modell 3 kommer ha augmented reality
Klart är ju att Tesla avslutar sitt samarbete med Mobileyes AP.
Men vad kommer istället?
Tesla samarbetar redan med Nvidia och ett utökat samarbete ter sig allt mer sannolikt.
Det som talar för att Tesla skulle använda sig av Nvidia Drive PX2 är att jag anser att den hårdvarumässigt är marknadens mest kraftfulla.
Det som talar emot är att den i nuvarande form kräver mycket ström.
Sätt att begränsa strömhungern kan vara
- utveckla på extrem hårdvara men koden som körs i produktionsbilarna är extremt effektiv och strömsnål(assembler???)
- Nvidia ser en ny marknad och tar fram speciellt kraftfull men strömsnål hårdvara just för AP
- Någon form av smartphone hårdvara används, som redan idag är extremt billig, kraftfull och strömsnål
- man försöker använda molntjänster så mycket som möjligt, för beräkningar, prediktion och bättre kartinfo med högre precision,
information, aktualitet och användarmönster
Av en händelse lanseras Nvidias Drive PX2 i höst, enligt allt fler källor.
"Tesla has been rumoured to be working with Nvidia for its next computing platform for self-driving cars. Nvidia is already a Tesla supplier and its Tegra processors are powering the center console, infotainment, navigation and instrument-cluster systems of the Model S and X. The company’s next-generation visual computing platform for cars, NVIDIA DRIVE PX 2, is expected to become available this fall. Again, it’s only a rumour at this point, but the timing is interesting."
https://electrek.co/2016/08/11/tesla-au ... roduction/
"the PX2, will reportedly be ten times faster (capable of 24 trillion operations per second), and power fully autonomous vehicles. The next-gen platform has already scored design wins from Volvo, Ford, Daimler, and Audi, indicating that it could become a major platform for driverless vehicles."
"Nvidia's only meaningful rivals in this space are Mobileye (NYSE:MBLY), an ADAS vendor which sells EyeQ computer vision processors, and NXP Semiconductors (NASDAQ:NXPI), which recently released the BlueBox turnkey platform to compete against Drive PX.
Nvidia has two major advantages over Mobileye. First, Tesla recently announced that it wouldn't buy Mobileye's EyeQ chips -- which power its Autopilot feature -- beyond its current-gen EyeQ3 chips"
http://www.fool.com/investing/2016/08/0 ... o-far.aspx
Men vad kommer istället?
Tesla samarbetar redan med Nvidia och ett utökat samarbete ter sig allt mer sannolikt.
Det som talar för att Tesla skulle använda sig av Nvidia Drive PX2 är att jag anser att den hårdvarumässigt är marknadens mest kraftfulla.
Det som talar emot är att den i nuvarande form kräver mycket ström.
Sätt att begränsa strömhungern kan vara
- utveckla på extrem hårdvara men koden som körs i produktionsbilarna är extremt effektiv och strömsnål(assembler???)
- Nvidia ser en ny marknad och tar fram speciellt kraftfull men strömsnål hårdvara just för AP
- Någon form av smartphone hårdvara används, som redan idag är extremt billig, kraftfull och strömsnål
- man försöker använda molntjänster så mycket som möjligt, för beräkningar, prediktion och bättre kartinfo med högre precision,
information, aktualitet och användarmönster
Av en händelse lanseras Nvidias Drive PX2 i höst, enligt allt fler källor.
"Tesla has been rumoured to be working with Nvidia for its next computing platform for self-driving cars. Nvidia is already a Tesla supplier and its Tegra processors are powering the center console, infotainment, navigation and instrument-cluster systems of the Model S and X. The company’s next-generation visual computing platform for cars, NVIDIA DRIVE PX 2, is expected to become available this fall. Again, it’s only a rumour at this point, but the timing is interesting."
https://electrek.co/2016/08/11/tesla-au ... roduction/
"the PX2, will reportedly be ten times faster (capable of 24 trillion operations per second), and power fully autonomous vehicles. The next-gen platform has already scored design wins from Volvo, Ford, Daimler, and Audi, indicating that it could become a major platform for driverless vehicles."
"Nvidia's only meaningful rivals in this space are Mobileye (NYSE:MBLY), an ADAS vendor which sells EyeQ computer vision processors, and NXP Semiconductors (NASDAQ:NXPI), which recently released the BlueBox turnkey platform to compete against Drive PX.
Nvidia has two major advantages over Mobileye. First, Tesla recently announced that it wouldn't buy Mobileye's EyeQ chips -- which power its Autopilot feature -- beyond its current-gen EyeQ3 chips"
http://www.fool.com/investing/2016/08/0 ... o-far.aspx
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Modell 3 kommer ha augmented reality
Kanske någon form av glasögon vore bäst.
Skulle ju även funka med att kolla ut på sidorna!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Microsoft_HoloLens
Skulle ju även funka med att kolla ut på sidorna!

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Microsoft_HoloLens
Re: Modell 3 kommer ha augmented reality
Glasögon vore så B och nästan oanvändbart för mig med glasögon.
Jag gissar på en projektion på vindrutan ungefär samma som autopilot vyn i S.
Jag gissar på en projektion på vindrutan ungefär samma som autopilot vyn i S.
Re: Modell 3 kommer ha augmented reality
BMW vill inte ligga efter så de kommer också med ett nytt användargränssnitt.
"BMW visar holografisk pekskärm"
http://teknikensvarld.se/bmw-visar-holo ... rm-368589/
Frågan är vilken variant av HUD/virtuell pekskärm som modell 3 kommer med.
"BMW visar holografisk pekskärm"
http://teknikensvarld.se/bmw-visar-holo ... rm-368589/
Frågan är vilken variant av HUD/virtuell pekskärm som modell 3 kommer med.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Modell 3 kommer ha augmented reality
Man får verkligen hoppas de inte tänker utveckla ett helt autopilotsystem i assembler, då kommer vi inte ha någon självkörande bil innan nästa millenniumZalman3 skrev:- utveckla på extrem hårdvara men koden som körs i produktionsbilarna är extremt effektiv och strömsnål(assembler???)

Jag gillar assembler men jag skulle aldrig sätta mig ner och koda en AP i assembler

/Henke
Senast redigerad av port513, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Modell 3 kommer ha augmented reality
Nej, haha! Blir ganska många rader då.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19943
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Modell 3 kommer ha augmented reality
Assembler
me like, men som sagt, knappast för ngt så stort 


S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19