Denna tråd skulle kunna lösas om jag bad en kompis köra bakom mig vid något tillfälle, men det kanske är någon som vet ändå...
Min fråga är: Lyser mina bromsljus när jag släpper på gasen och låter regen gå in? "inbromsningen" är ju rätt kraftig trots att jag inte trycker på bromspedalen...
Någon som vet?
Visas bromsljusen vid regen?
Moderator: Redaktion
- Andreasson
- Teslaägare
Re: Visas bromsljusen vid regen?
Jepp!
Du ser det inne i bilen oxo, på bilden av din bil, där ser du blinkers o bromsljuse m.m.
Du ser det inne i bilen oxo, på bilden av din bil, där ser du blinkers o bromsljuse m.m.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
- Andreasson
- Teslaägare
Ahh! Intressant! Det måste jag kolla när jag åker hem...drakbane skrev:Jepp!
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Model X Long Range (2020)
Tänk nu för 17 på att titta på vägen oxo 

http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Bilen räknar på nåt magiskt sätt ut när bromsljusen ska tändas. Lite regen = inga bromsljus, mycket regen = bromsljus.Andreasson skrev:Denna tråd skulle kunna lösas om jag bad en kompis köra bakom mig vid något tillfälle, men det kanske är någon som vet ändå...
Min fråga är: Lyser mina bromsljus när jag släpper på gasen och låter regen gå in? "inbromsningen" är ju rätt kraftig trots att jag inte trycker på bromspedalen...
Någon som vet?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Vid en viss "styrka" på inbromsningen tänds de. Dvs när inbromsningen anses vara så kraftig att bakomvarande behöver uppmärksammas.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster. Best BMW i3X
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
- Monark1954
- Teslaägare
Nu slipper vi fundera på denna fråga. Toppen. Har klurat i många mil men nu slipper vi utföra praktiska försök.Leo skrev:Vid en viss "styrka" på inbromsningen tänds de. Dvs när inbromsningen anses vara så kraftig att bakomvarande behöver uppmärksammas.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
På min e-Golf så är det vid ca 2/3 av max rekuperation.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster. Best BMW i3X