Skavsta
Moderator: Redaktion
Re: Skavsta
Inte vad jag såg i höstas. Men du har ju en SC straxt norr om Nyköping...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Tack, men jag ska tyvärr inte åt Stockholmshållet när jag kommer tillbaka. Men jag får nog ta den lösningen ändå.matbl skrev:Inte vad jag såg i höstas. Men du har ju en SC straxt norr om Nyköping...
Stockholm-Skavsta verkar vara en riktig skitflygplats. På hemsidan finns inget om elbilsladdning. De svarar inte på mejl och de svarar inte i telefon.
Jag har forskat lite mer om Skavsta.
•1998 sålde Nyköpings kommun 90,1% av flygplatsen till det brittiska bolaget TBI, som äger och driver sju flygplater; bl a, Belfast Int., Orlando Sanford Int. (USA), London Luton Airport och Stockholm Skavsta Flygplats.
•I början av 2005 förvärvades TBI av spanska ACDL-koncernen (90 % av aktierna ägs av abertis och 10 % av Aena Internacional).
1 oktober 2013 såldes Stockholm Skavsta, samt flera av TBI's flygplatser, koncessioner och managementkontrakt, till det amerikanska bolaget ADC & HAS Airports Worldwide.
•Nyköpings Kommun har kvar en 9,9 % ägarandel i flygplatsen.
De har en miljöpolicy på hemsidan. Mest vanligt "bullshit".
Jag tycker det är bättre MP lägger ner Skavsta än Bromma.
•1998 sålde Nyköpings kommun 90,1% av flygplatsen till det brittiska bolaget TBI, som äger och driver sju flygplater; bl a, Belfast Int., Orlando Sanford Int. (USA), London Luton Airport och Stockholm Skavsta Flygplats.
•I början av 2005 förvärvades TBI av spanska ACDL-koncernen (90 % av aktierna ägs av abertis och 10 % av Aena Internacional).
1 oktober 2013 såldes Stockholm Skavsta, samt flera av TBI's flygplatser, koncessioner och managementkontrakt, till det amerikanska bolaget ADC & HAS Airports Worldwide.
•Nyköpings Kommun har kvar en 9,9 % ägarandel i flygplatsen.
De har en miljöpolicy på hemsidan. Mest vanligt "bullshit".
Jag tycker det är bättre MP lägger ner Skavsta än Bromma.
TackOlleLind skrev:Kolla övre plan i parkeringshuset, det ska finnas tre laddplatser där.
Det finns några laddplatser på övre plan längst bort. Ingen skyltning, så jag hade aldrig hittat utan din hjälp Olle. Bara vanliga 220 V uttag, så det lär ta 30 Tim att ladda fullt. Men det gör ju inget.