Hjälp: Premium paket eller inte?
Moderator: Redaktion
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Hjälp: Premium paket eller inte?
Det som jag saknar är mer belysning. Någon som vet om det är framdraget precis som i s:en?
Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Bil för över mille så snålar man in på det lilla extra 
Alla är vi olika och olika saker har olika värde
Själv skaffade jag premium till s främst så jag kan välja svart innertak
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Grattis! Alla Teslor är underbara!Lindhardsen skrev:Det blev till slut en snygg röd X90D, utan Premium
Främst baserat på att jag har 3 små grisar, och att det inte verkar toppenbra i kombination med dom perforerade säten.
Ska bli intressant om jag kommer ångra detta dom nästa 3 åren...
Nu återstår bara att vänta och se om Tesla kommer att leverera i slutet av Mars som lovat?
Skickat från mobilen, alla stavfel är orsakat av en robot!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Svart innertak? Jag har det, men det kanske är ett annat lyxigare material vid premium?e5m1r skrev:Bil för över mille så snålar man in på det lilla extra
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Sant men du kan inte öppna dörren med fobben. I princip alla gånger jag öppnar förardörren så gör jag det genom att dubbelklicka på fobbe. Jag gör det inte om det blåser mycket eller om jag är lite tveksam om utrymmet vid sidan av bilen. Kanske dock inte en funktion som man ensam vill betala 52tkr för dock.Tars skrev:Motorerna finns även till icke premium i framdörrarna.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
När jag beställde min bil (sept 2015) kunde man bara få svart tak ihop med premium paketetTars skrev:Svart innertak? Jag har det, men det kanske är ett annat lyxigare material vid premium?e5m1r skrev:Bil för över mille så snålar man in på det lilla extra
Har för mig att detta ändrades när facelift kom
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Ultravit inredning kan inte fås med ljust innertak. Min beställning är med svart innertak, men inte premium. Däremot tyvärr annat material än det som tidigare hörde till PUP. Nu tror jag man får alcantara i (det högre) priset för ultravita säten.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Ni som har ljust innertak i Model X är det vitt, eller snarare beige som på Model S? Funderade ett tag på Grå inredning till Model S men då jag fick se det på en bil tyckte jag det såg lite konstigt ut där den beige klädseln på ABC-stolparna hamnade bredvid de grå sätena.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Vitt skinn funkar kanonbra med barn.
I senaste uppdateringen har Tesla gjort en ändring av algoritmen som öppnar framdörrarna, så nu funkar den mycket bättre. Jag har slagit på autoöppnande av framdörrar nu och det funkar kanonbra, men det finns alltså bara i premiumpaketet.
Jag valde premiumpaketet och hade gjort det igen om jag beställt igen.
I senaste uppdateringen har Tesla gjort en ändring av algoritmen som öppnar framdörrarna, så nu funkar den mycket bättre. Jag har slagit på autoöppnande av framdörrar nu och det funkar kanonbra, men det finns alltså bara i premiumpaketet.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Kul att höra!Herr X skrev:Vitt skinn funkar kanonbra med barn.
Men nu är gjort gjort ... Det får bli Premium i nästa Tesla istället

Jag vilje ha vitt skinn, men frugan satta ner foten. Och i ärlighetens namn, så tyckte jag att hon skulle få bestämma lite, nu när jag bestämt att köpa bil för 1½ årslön