Jaha, nu är min 25 dagar gamla Model X inne på SC i Väsby, då meddelandet ovan i rubriken dök upp i rutan.
Ingen aning om vad som är fel, men lyckligtvis var jag alldeles i närheten så lika bra att få det kollat.
Nu tvingades jag rassla hemåt i låne-Audi...
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Jag fick något liknande fel precis efter leverans och mailade Tesla i Stockholm och då körde man någon test från USA och svaret blev då inga problem bara att köra vidare
Jag kan tänka mig att det har med batteriet att göra, eller någon del mellan batteri och / eller invertern.
Får jag ett 100-batteri som plåster på såren så känns det ändå okej.
Jo förstår det
Tänkte mest på att om det är batteriet så kan det bli lånebil typ ett par månader Resten tror jag dom kan fixa på nån dag eller två...
Ajajaj, nu högg det till lite i hjärtat...
Om det blir lånebil är det väl omöjligt att få en Tesla med tanke på att alla demo-/lånebilar säljs som smör
Då kanske ett 100-batteri känns som rimlig kompensation?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Jag kan tänka mig att det har med batteriet att göra, eller någon del mellan batteri och / eller invertern.
Jo förstår det
Tänkte mest på att om det är batteriet så kan det bli lånebil typ ett par månader Resten tror jag dom kan fixa på nån dag eller två...
Om det blir lånebil är det väl omöjligt att få en Tesla med tanke på att alla demo-/lånebilar säljs som smör
Jag hör att det är delvis mitt fel.
Tänk såhär, nu kommer det förmodligen finnas en x som lånebil.
Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Jo förstår det
Jag hör att det är delvis mitt fel.
Tänk såhär, nu kommer det förmodligen finnas en x som lånebil.
Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk
Ska framföra det till personalen. I annat fall finns det ju två Model X i Täby C:s showroom.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tja,
Fick du något svar på vad det berodde på?
Åkte på liknande i onsdags med ett flertal felmeddelanden förutom power reduced så sa den att nödbroms avbruten, förarassistans avbrutna, mm, mm.
Support kunde inte hjälpa med sin sedvanliga omstart av bilen så jag fick bärga den till Tesla Kanalvägen.
Gick inte ens att vrida reglaget till Drive eller Neutral.
Försökt googla mig runt på internationella sidor men hittar ingenting likt mitt problem.