Ringde L..... på SC i Väsby idag om möjligheten att stagea ny SW (8.0) på min X. Trots att hennes kollega på serviceavdelningen tidigare berättat att de kan stagea mjukvaran så var det helt plötsligt inte möjligt... svaret jag fick var bara att "det kommer när det kommer"
Och när vet man om det inte kommer??
Hur länge ska man behöva vänta på 8.0?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Ringde L..... på SC i Väsby idag om möjligheten att stagea ny SW (8.0) på min X. Trots att hennes kollega på serviceavdelningen tidigare berättat att de kan stagea mjukvaran så var det helt plötsligt inte möjligt... svaret jag fick var bara att "det kommer när det kommer"
Och när vet man om det inte kommer??
Hur länge ska man behöva vänta på 8.0?
Värt att kolla med den internationella supporten också kanske?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Ringde L..... på SC i Väsby idag om möjligheten att stagea ny SW (8.0) på min X. Trots att hennes kollega på serviceavdelningen tidigare berättat att de kan stagea mjukvaran så var det helt plötsligt inte möjligt... svaret jag fick var bara att "det kommer när det kommer"
Och när vet man om det inte kommer??
Hur länge ska man behöva vänta på 8.0?
Värt att kolla med den internationella supporten också kanske?
Tack för tipset, ringer och stör på julafton
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Ringde L..... på SC i Väsby idag om möjligheten att stagea ny SW (8.0) på min X. Trots att hennes kollega på serviceavdelningen tidigare berättat att de kan stagea mjukvaran så var det helt plötsligt inte möjligt... svaret jag fick var bara att "det kommer när det kommer"
Och när vet man om det inte kommer??
Hur länge ska man behöva vänta på 8.0?
Värt att kolla med den internationella supporten också kanske?
Misstänker att det är rätt många som vill ha senaste firmwaren nu i och med påskägget men det är ju inte den som vi pratar om utan den som kom för mer än en månad sedan. Själv har jag inte fått in någon uppdatering i min bil. Har samma mjukvara som bilen kom med i september.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Nu har jag fått också. Ute och kör nu. Vet inte om jag inbillar mig men det verkar som man har gömt undan mer i reserven. Imorse startade jag med 100% fick lusa mig ner till toftaholm med 0% i batteriet. Men ingen varning om batteriet är tomt. Vid 0% reducerade den värmen. Enligt färddatorn hade jag nu gjort av med 69.3kWh på 244km och 2h23min. Känns som jag saknar många kWh på min s85.
När man laddar nu ser man inte laddströmmen längre oavsett om man väljer distans eller energi i settings.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Det verkar vara en bugg i 2:50.15 att halvljuset är på när inställningen står i Auto. Om jag ändrar till varsel ljus, så är fortfarande bakljusen tända vilket jag gillar. Hoppas det är rättat med autoläget i nästa version.
Rättning sen jag skrev detta.
Plötsligt funkar autoinställningen på ljuset igen som förut.
Senast redigerad av Toja, redigerad totalt 1 gånger.
S P85D -15 | röd | S 100D -18 | röd | 3 LR- 19 | vit | MYP -22 | MIB | svart/svart |
MYP -26 | Stealth Grey
Så, nu har jag också fått uppdatering och är kanske en av de sista som går från 7.1. Nu har jag fått 2.50.144 så då blir det att testa lite påskägg till nyår men jag har väl lite GUI-förändringar att sätta mig in i också...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Så, nu har jag också fått uppdatering och är kanske en av de sista som går från 7.1. Nu har jag fått 2.50.144 så då blir det att testa lite påskägg till nyår men jag har väl lite GUI-förändringar att sätta mig in i också...
Så, nu har jag också fått uppdatering och är kanske en av de sista som går från 7.1. Nu har jag fått 2.50.144 så då blir det att testa lite påskägg till nyår men jag har väl lite GUI-förändringar att sätta mig in i också...
Äntligen
Märkte att jag inte lämgre kan öppna förardörren genom att dubbelklicka på taket om jag inte också slår på autopresenting doors. Får se hur auto presenting funkar nu, gillar skarpt att kunna öppna dörren genom att dubbelklicka.
Märkte dock att bilen nu ser två bilar framåt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Fick 2.50.144 dan innan julafton, har tyckt att autopilot blivit mycket sämre men idag startade jag om lilla skärmen med de två övre knapparna. Nu funkar det klockrent igen. Brukar ni startaom båda skärmarna efter uppdateringar?
Fick 2.50.144 dan innan julafton, har tyckt att autopilot blivit mycket sämre men idag startade jag om lilla skärmen med de två övre knapparna. Nu funkar det klockrent igen. Brukar ni startaom båda skärmarna efter uppdateringar?
Skickat från min F8131 via Tapatalk
Efter just en sån uppdatering borde det ju inte behövas ngn omstart kan man ju tycka men kanske behövs ibland... Jag brukar inte göra det iaf.
(Den startar väl om så det räcker iom installation)