Kan kanske tom bli lite publik där iaf...
Moderator: Redaktion
fmm1000 skrev:Din 85D er snappara enn 4.4.
Jag har testet detta i en video.
Och då har jag en liten föreslag till jeras test.
Fråga Christian von Königsegg.
Han et Tesla entusiast och han har en testtrack.
Kanske han vill göra test också med Tesla vs Koenigsegg.
Har åkt mycket där och kan bestämt påstå att det är inget för dragracing. Däremot en skitkul bana...Gretsch skrev:Det finns en racerbana utanför Falkenberg men vet inte om den hade funkat då vi behöver en lång raksträcka och jag har aldrig varit där så jag vet inte hur den ser ut.
Fast jag skulle nog ta simulationen med en nypa salt.Niclas skrev:Det stämmer Danni att från stillastående är 85D snabbare än P85, men i rullande fart (med bra grepp) är det bättre tryck i P85.
i vår får jag min P100D så då kan vi jämföra. Fast det räcker väl med P100D, man kan väl fortfarande simulera de långsammare varianterna genom att hålla in T eller hur det nu var??
Eller en stor skopa! Det där med att testa bakhjulsdrift verkar ju inte fungera alls...bylund skrev:Fast jag skulle nog ta simulationen med en nypa salt.Niclas skrev:Det stämmer Danni att från stillastående är 85D snabbare än P85, men i rullande fart (med bra grepp) är det bättre tryck i P85.
i vår får jag min P100D så då kan vi jämföra. Fast det räcker väl med P100D, man kan väl fortfarande simulera de långsammare varianterna genom att hålla in T eller hur det nu var??
Det måste bero på dåligt grepp på våt väg. Jag upplever min P85 som rappare än en 90D, förutsatt att hjulen inte spinner loss. Får man bara bra fäste så blir det en rejäl spark i röven. Mer än med en 85/90D.danni skrev:Däremot har jag vid tre tillfällen haft lånebil som var P85 eller P85+ och jag har aldrig upplevt den som att vara ens i närheten av lika snabb som min bil. Det är troligen för att det alltid varit lite eller mycket blött när jag haft dessa bilar, och det varit omöjligt att slå gasen i botten utan att tappa fästet.
Ja är vägen lite fuktig är det inga problem att i jämn fart i 70 km/h på en rak fin väg få bakhjulen att släppa om man trampar till ordentligt på den smala pedalen.mati skrev:Det måste bero på dåligt grepp på våt väg. Jag upplever min P85 som rappare än en 90D, förutsatt att hjulen inte spinner loss. Får man bara bra fäste så blir det en rejäl spark i röven. Mer än med en 85/90D.
Å andra sidan kan man få hjulen att släppa uppemot 80km/h när det är fuktigt på vägen.
...och lite lagom bredställ på de mest olämpliga ställen.Nicke Nyfiken skrev:Nu har man lärt sig att trampa lite försiktigare på pedalen även i landsvägsfart om vägbanan är fuktig, men i början fick man hjulspinn stup i kvarten.
Som tex utfarten från Gävle bro norrut som är en ganska "snäll" kurva....trodde jag alltsåmati skrev:...och lite lagom bredställ på de mest olämpliga ställen.Nicke Nyfiken skrev:Nu har man lärt sig att trampa lite försiktigare på pedalen även i landsvägsfart om vägbanan är fuktig, men i början fick man hjulspinn stup i kvarten.
Då fortsätter jag lite OT: en trefilig väg mitt i en tysk storstad. Jag hade hamnat i fel fil, längst till vänster, och skulle till höger. Stillastående i min fil, ganska snabb trafik i de två andra filerna. Jag ser en liten lucka, plattan i mattan och... wooooohohoooo...Bjelke skrev:Som tex utfarten från Gävle bro norrut som är en ganska "snäll" kurva....trodde jag alltsåFullt ställ när jag stämplade plattan i mattan där (på torr asfalt med en P85+)
Jo, precis, det har varit fuktigt eller vått varenda gång jag haft en sån. Och jag har inte upplevt att jag kunnat stämpla plattan i mattan med dem överhuvudtaget, vilket var lite ovant eftersom min bil klarar full gas under nästan alla omständigheter.mati skrev:Det måste bero på dåligt grepp på våt väg. Jag upplever min P85 som rappare än en 90D, förutsatt att hjulen inte spinner loss. Får man bara bra fäste så blir det en rejäl spark i röven. Mer än med en 85/90D.danni skrev:Däremot har jag vid tre tillfällen haft lånebil som var P85 eller P85+ och jag har aldrig upplevt den som att vara ens i närheten av lika snabb som min bil. Det är troligen för att det alltid varit lite eller mycket blött när jag haft dessa bilar, och det varit omöjligt att slå gasen i botten utan att tappa fästet.
Å andra sidan kan man få hjulen att släppa uppemot 80km/h när det är fuktigt på vägen.