Problem med mobilappen

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jonas H
Teslaägare
Kontakt:

Problem med mobilappen

Inlägg av Jonas H »

Jag har haft problem med att förvärmningen via appen ibland bryts och jag kommer ut till en kall bil.

Idag står det plötsligt "Mobile App Remote Access Is OFF" Jag blir hänvisad till att gå in i Settings och Safety och slå igång appen i bilen, men där är den påslagen. Har provat att logga in och ut ur appen och även starta om telefonen, men inget fungerar.

Någon som varit med om liknande och har tips?
solid svart 90D med panorama och bakåtvända säten (levererad 8/12 2016) SÅLD
Obsidian Black X75D, 5-sits,Ultra White klädsel, Premiumpaket, köldpaket, dragpaket (levererad 31/7 2017)

Värvningskod:http://---
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare

Re: Problem med mobilappen

Inlägg av bat »

Tror det är ngt problem med Teslas servrar idag. Får samma problem när jag kollar nu också. Liknande problem med Dashboard for Tesla Android app'en så inte bara Teslas egna app.

Det skulle komma en större app uppdatering nu i närtid. Kanske sker uppdateringar på serversidan först.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Kan det vara därför jag såg att instrumenten i bilen var tända strax före 8 tro? Som att bilen var på... Slocknade
efter en liten stund. (Fob:en låg inte kvar i bilen som annars kan ge samma fenomen)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
orca
Teslaägare

Inlägg av orca »

Min bil skulle in på service den 2:a Jan men vart framflyttat för de skulle ha servrarna stängda den 2-3:e. De kanske har börjat lite innan.
Blå Model X 90D med vita säten lev i Q3-rushen 2016, http://---
Skriv svar