Fickparkerade min gamla MS P85:a bakom en ännu äldre Volvo 745 med dragkrok. Det skulle jag inte gjort! Nummerskylten har fått en tydlig inbuktning och ett omotiverat pipande från främre vänstra parkeringssensorerna stör tidvis det fridfulla livet i bilen. Förmodligen beror felet på en bakåtknuff från volvon då denna skulle ut från sin ficka. Från volvoförarens horisont var detta en bagatell som inte skadade hans bil eller dragkrok, men för min del blir det ett besök med en 40 mils resa till SC i Göteborg med väntan på åtgärd. Väntar in en ny regskylt från Borlänge vilken dag som helst, men det kommer att kosta tid och pengar.
Tänker lite framåt vad som kan hända vid nästa fickparkering. Då har kanske den beställda faceliftade MS 90D med AP2 och tillhörande känslig mjukvara anlänt och hur klarar denna bil knuffarna med dragskroksförsedda 745:or?

Kanske man skulle be om en noskona på den som kunde ta smälarna eller formulerat lite annorlunda: Är Tesla Motors framtidsskapelser designade för ett liv tillsammans med fossil- och veteranbilar?