Var är stötfångaren?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Var är stötfångaren?

Inlägg av Delta »

Fickparkerade min gamla MS P85:a bakom en ännu äldre Volvo 745 med dragkrok. Det skulle jag inte gjort! Nummerskylten har fått en tydlig inbuktning och ett omotiverat pipande från främre vänstra parkeringssensorerna stör tidvis det fridfulla livet i bilen. Förmodligen beror felet på en bakåtknuff från volvon då denna skulle ut från sin ficka. Från volvoförarens horisont var detta en bagatell som inte skadade hans bil eller dragkrok, men för min del blir det ett besök med en 40 mils resa till SC i Göteborg med väntan på åtgärd. Väntar in en ny regskylt från Borlänge vilken dag som helst, men det kommer att kosta tid och pengar.

Tänker lite framåt vad som kan hända vid nästa fickparkering. Då har kanske den beställda faceliftade MS 90D med AP2 och tillhörande känslig mjukvara anlänt och hur klarar denna bil knuffarna med dragskroksförsedda 745:or? :? Kanske man skulle be om en noskona på den som kunde ta smälarna eller formulerat lite annorlunda: Är Tesla Motors framtidsskapelser designade för ett liv tillsammans med fossil- och veteranbilar? ;)
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Re: Var är stötfångaren?

Inlägg av Niclas »

Parkera inte nära gamla vrakbilar. Ställ dig långt borta, om du måste parkera nära nån annan bil så välj mercedes, porsche, bmw etc
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Fenderlist på biltema fungerar garanterat men sänker estetiken någor :D
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Har bula på min egen regskyllt :)
Har nosecone på min bil och inget är skadat förutom just regskyllten som tur är Bild
Att parkera långt bort hjälper inte trötts tom parkering så är det alltid nån som ställer sig intill teslan
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inlägg av MangeT »

Därför jag inte gillar bilar med drag på då de om de kommer åt någon annan bil så lätt gör en inbuktning då kroken sticker ut och är en liten anläggningsyta.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
Torkel

Inlägg av Torkel »

e5m1r skrev:
Att parkera långt bort hjälper inte trötts tom parkering så är det alltid nån som ställer sig intill teslan
Haha. Jag gör alltid så, på begäran från min fyraåring som älskar elbilar.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Jag säger bara Dashcam! I ett sånt läge hade blackvue aktiverats av g-sensorn och du hade enkelt kunnat se regnumret på förövaren. Sen bara att skicka till försäkringsbolaget, dom får fixa med transport de 40 milen, lånebil och hela notan. Billig extraförsäkring, ca 3000kr engångsavgift.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar