Läcker smuts
Moderator: Redaktion
Läcker smuts
När jag tittade till bilen efter drygt tre veckor stilla stående så märkte jag att dörrsidorna var väldigt smutsiga och speciellt bakdörrarna. Väldigt lika på båda trots barnstol på ena sidan så frågan är läcker bilen?
Någon annan som sett något liknande?Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Re: Läcker smuts
Tvätter du med högtryck 

S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
Om det kommit efter stillastående så undrar jag om det inte är så att det är fukt och damm kombinerat som binder sig, dvs typ kondens. (Början till mögel? :O)
Hur blir det om du torkar av, försvinner det lätt?
Prova att köra igen efter du gjort rent så borde du se direkt. Likaså om du provar att tvätta med högtryck!
/Jocce
Hur blir det om du torkar av, försvinner det lätt?
Prova att köra igen efter du gjort rent så borde du se direkt. Likaså om du provar att tvätta med högtryck!
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Ja men det var säkert 4 månader sedan och detta har uppstått senare. Har och försökt hålla 80-100cm avstånd när jag tvättat men annars är det ju möjligt att det skulle uppstå då.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Jag hade likadant märkte jag när jag tvättade häromdagen. Och jag tvättar med högtryck.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.