AP 1 kamera isar/immar igen?
Moderator: Redaktion
Hej
Har en model S som är någon månad gammal, bland dom första dagarna hade jag is framför AP kameran trots bilen var helt uppvärmd så jag fick skrapa bort isen, då efter ett tag fick jag imma på insidan av glaset framför kameran. Detta var så nästan hela vägen ifrån Gbg till Malmö. Jag pratade med Tesla om det och skickade lite bilder, dom skulle kolla upp det och återkomma. Sedan dess har det inte varit minus i Gbg. Men idag är det det och nu är det samma problem. Hur upplever ni det? Det sitter ju en värmetråd framför kameran? Kanske är trasig på lin bil? Lite störande iallafall.
/Martin
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har en model S som är någon månad gammal, bland dom första dagarna hade jag is framför AP kameran trots bilen var helt uppvärmd så jag fick skrapa bort isen, då efter ett tag fick jag imma på insidan av glaset framför kameran. Detta var så nästan hela vägen ifrån Gbg till Malmö. Jag pratade med Tesla om det och skickade lite bilder, dom skulle kolla upp det och återkomma. Sedan dess har det inte varit minus i Gbg. Men idag är det det och nu är det samma problem. Hur upplever ni det? Det sitter ju en värmetråd framför kameran? Kanske är trasig på lin bil? Lite störande iallafall.
/Martin
Re: AP 1 kamera isar/immar igen?
Värmetråden aktiveras med bakrutevärmen, så testa slå på den om det immar igen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Nu är min bil från sommaren 2015 men för mig har jag haft ett tunt lager is över kameran även efter att ha förvärmt bilen, haft på bak/spegel-värme och kört i kanske 20 minuter. Detta i bara några minusgrader. Vindrutetorkarna lyckas ju tyvärr inte heller få bort isen därifrån. Det blev så att jag skrapade bort isen själv.
Driver sajten Car.info
@bylynd är du helt säker på att det är så? Jag har kollat med en värme kamera och vad jag än slår på i bilen så får jag aldrig den värmetråden att bli varm. (Har vinter paketet om det har betydelse)
Självklart kan den vara trasig, men det vore bra att få bekräftelse på att det är så, så kan jag lämna in bilen
Självklart kan den vara trasig, men det vore bra att få bekräftelse på att det är så, så kan jag lämna in bilen
Detta togs upp förra vintern i någon tråd som jag inte hittar. Då noterade jag iallafall att kameran på min bil var fri från snö, is, frost när resten av rutan var utan sikt. Riktigt vad som gör detta kommer jag dock inte ihåg. Jag har nog alla relevanta paket.Gusten skrev:@bylynd är du helt säker på att det är så? Jag har kollat med en värme kamera och vad jag än slår på i bilen så får jag aldrig den värmetråden att bli varm. (Har vinter paketet om det har betydelse)
Model S P85D,
Det kan vara placebo, men jag har upplevt att när rutan är immig och autopiloten är lite vinglig så har det blivit bra med defroster på. Men jag har inte mätt eller stannat och kollat.Gusten skrev:@bylynd är du helt säker på att det är så? Jag har kollat med en värme kamera och vad jag än slår på i bilen så får jag aldrig den värmetråden att bli varm. (Har vinter paketet om det har betydelse)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag tänkte förut skriva att man måste testa med värmekameran medans man kör med AP på och bakrutevärmaren, detbylund skrev:Det kan vara placebo, men jag har upplevt att när rutan är immig och autopiloten är lite vinglig så har det blivit bra med defroster på. Men jag har inte mätt eller stannat och kollat.Gusten skrev:@bylynd är du helt säker på att det är så? Jag har kollat med en värme kamera och vad jag än slår på i bilen så får jag aldrig den värmetråden att bli varm. (Har vinter paketet om det har betydelse)
vore ju ett skapligt konststycke

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Nej värmetråden för kameran ska vara aktiv hela tiden för att alltid hålla kameran ren, för ex. Summor ska fungera. Så var det på min Model S, kameran var alltid isfri. Har dock samma problem på min Model X. Kan bero på att man bytt vindruta på min. Är också felanmält till SC.bylund skrev:Värmetråden aktiveras med bakrutevärmen, så testa slå på den om det immar igen.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Gissar att värmen alltid är på då jag tror det funkar precis som på MB där kameran och backspeglarna värms automatiskt.
Min är inte alltid på om jag ens har någon då det tog 20 min innan några bilar dök upp på min display idag, kanske trasig efter två byten av vindruta.LarsL skrev:Gissar att värmen alltid är på då jag tror det funkar precis som på MB där kameran och backspeglarna värms automatiskt.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Känns som att vi kanske fått en ny (till) bugg här för jag har inte heller sett min isfri på länge, oavsett inställningar och allt (som jag inte brytt mig om förut när det gäller kameran)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Min pappa och min bror har samma problem som jag, jag har en kommunikation med SC , vi får se vad dom säger