Hej!
Jag var kanske dumsnål som inte aktiverade ap1?
Inser att automatiskt halvljus INTE finns. Det går inte att utläsa vad man får med i konfigurationsguiden då den täcker ap2. Någon som har koll?
Hur bra är ap1 vintertid?
Fungerar farthållare och avståndshållningen hygglig? Parksensorerna snöar ju igen.
Fungerar sidohållningen hyggligt i snö eller vägrar den ur sig förutsägbart?
Får man ngt mer för ~38kkr? Är det värt pengarna om de finns privat o frugan ger mig tillåtelse? Ligger något på plus efter att betalat/hanterat senaste två/tre krockarna som skett då jag inte ens varit med i bilen...
Är det utvecklingsstopp på ap1 eller kan den bli bättre?
Kommer man på sikt kunna ta hand om frun i baksätet samtidigt som bilen rullar?
Aktivering av ap1 och potential?
Moderator: Redaktion
Aktivering av ap1 och potential?
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Re: Aktivering av ap1 och potential?
Har du inte möjlighet att testa, det kunde man förr. Fanns möjlighet att aktivera i bilen.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Försökt, går ej längre. Även föreslagit "ångervecka" men de verkar inte speciellt intresserade. Tycker jag kan låna demobilisation men då får jag väl ap2?SR-71-BlackBird skrev:Har du inte möjlighet att testa, det kunde man förr. Fanns möjlighet att aktivera i bilen.
Enda optionen jag får upp i my Tesla är 75kwh för 97kkr.
Jag skulle gärna se att man hade lite mer kreativa affärsmodeller tex 75kwh för en helg - 500kr ...
Hälsningar
Lars
Lars
Om du menar att hellyset slår av till halvljus o vice versa, så fungerar det klockrent på min AP1, uttagen Dec-16 

S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
Tror du kommer att bli rätt beroende av AP1 om du köper till den. Funkar dåligt i kraftigt regn eller vid snötäckta vägbanor men i övrigt så är det väldigt avkopplande körning med AP1 aktivt.
Det behövs några dagar tills man lärt sig dess begränsningar samt tills man vågar slappna när den kör - dvs att bara testköra hos Tesla en halvtimma kan bli lite missvisande.
Köp är min rekommendation.
Det behövs några dagar tills man lärt sig dess begränsningar samt tills man vågar slappna när den kör - dvs att bara testköra hos Tesla en halvtimma kan bli lite missvisande.
Köp är min rekommendation.
Har ju inte haft bilen mer än några veckor. Och inte varit mycket till vinterväder hittills i Skåne.
Men AP är helt underbar
Jag trodde på förhand att det skulle vara lite mer av en rolig demo grej, oavsett vad alla Teslaägare sa.
Men det är verkligen underbart! Använder dagligen även om jag bara har 2 mil till jobb.
Men AP är helt underbar

Jag trodde på förhand att det skulle vara lite mer av en rolig demo grej, oavsett vad alla Teslaägare sa.
Men det är verkligen underbart! Använder dagligen även om jag bara har 2 mil till jobb.