Gick runt i bilhallen och fotograferade lite. Nissan hade stängd monter, men det stod i alla fall ingen Leaf där inne. Mycket elbilar i fokus.
NVIDIA hade en Tesla i montern, naturligtvis (det har vi också, men en modellbil)
Volkswagen:
Fler bilder kommer, men det verkar som om jag inte kan lägga in fler än två i Tapatalk på mobilen.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Hyundai (som förvånande nog bara har vanliga hybriden i montern):
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Kul!
Ursäkta mitt klena minne, men vad har ni för monter?
Jobbar ju på Ericsson, så vi kör riktig live 5G (och pratar bilar, AR, VR, sport, och mycket mera). Kör även Gigabit-LTE tillsammans med Qualcomm på kommersiella produkter och nät.
Vår Tesla står där vi pratar Narrowband-IoT (hur lösa täckning i underjordiska garage för uppkopplade parkeringssensorer, till exempel):
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Har inte fått reda på vad det blir här i Las Vegas, men hemma i Kista visar vi hastigheter över 15GB/s i verklig miljö (utomhus) och över 21 i Ericsson Studio.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Kul!
Ursäkta mitt klena minne, men vad har ni för monter?
Jobbar ju på Ericsson, så vi kör riktig live 5G (och pratar bilar, AR, VR, sport, och mycket mera). Kör även Gigabit-LTE tillsammans med Qualcomm på kommersiella produkter och nät.
Vår Tesla står där vi pratar Narrowband-IoT (hur lösa täckning i underjordiska garage för uppkopplade parkeringssensorer, till exempel):
Det är ju bra och kul med uppkopplade saker, själv vill jag koppla upp allt inkl skrivbordet men varför ska man ha uppkopplade parkeringssensorer?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Kul!
Ursäkta mitt klena minne, men vad har ni för monter?
Jobbar ju på Ericsson, så vi kör riktig live 5G (och pratar bilar, AR, VR, sport, och mycket mera). Kör även Gigabit-LTE tillsammans med Qualcomm på kommersiella produkter och nät.
Vår Tesla står där vi pratar Narrowband-IoT (hur lösa täckning i underjordiska garage för uppkopplade parkeringssensorer, till exempel):
Det är ju bra och kul med uppkopplade saker, själv vill jag koppla upp allt inkl skrivbordet men varför ska man ha uppkopplade parkeringssensorer?
Det är ett exempel där billiga sensorer måste kunna kommunicera. Många liknande lösningar idag är trådbundna eller använder Bluetooth. Det finns inte ett sätt som är rätt, utan flera. NB-IoT är en standard (precis som CAT-M) för IoT, och vi visar några exemeltillämpningar.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Har inte fått reda på vad det blir här i Las Vegas, men hemma i Kista visar vi hastigheter över 15GB/s i verklig miljö (utomhus) och över 21 i Ericsson Studio.
Och latency ligger på?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Har inte fått reda på vad det blir här i Las Vegas, men hemma i Kista visar vi hastigheter över 15GB/s i verklig miljö (utomhus) och över 21 i Ericsson Studio.
Och latency ligger på?
Idag ligger den i nivå med kommersiella 3G-nät, men utvecklingen hos alla leverantörer nu handlar om stabilitet och standardisering i första hand. Målet, som ska nås före 2020, är 1ms i radiolänken. Mänsklig reaktionstid hos en ung människa är runt 50ms, och för att få upplevd "realtid" hos gubbar som mig måste vi ligga på max 70. I 5G är målet under 10ms e2e, men då måste alla spelare vara med och bidra med sin del.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Kul!
Ursäkta mitt klena minne, men vad har ni för monter?
Jobbar ju på Ericsson, så vi kör riktig live 5G (och pratar bilar, AR, VR, sport, och mycket mera). Kör även Gigabit-LTE tillsammans med Qualcomm på kommersiella produkter och nät.
Vår Tesla står där vi pratar Narrowband-IoT (hur lösa täckning i underjordiska garage för uppkopplade parkeringssensorer, till exempel):
Det är ju bra och kul med uppkopplade saker, själv vill jag koppla upp allt inkl skrivbordet men varför ska man ha uppkopplade parkeringssensorer?
Det är ett exempel där billiga sensorer måste kunna kommunicera. Många liknande lösningar idag är trådbundna eller använder Bluetooth. Det finns inte ett sätt som är rätt, utan flera. NB-IoT är en standard (precis som CAT-M) för IoT, och vi visar några exemeltillämpningar.
När kommer NB-IoT, eller är det redan tillgängligt hos operatörerna idag?
När kommer NB-IoT, eller är det redan tillgängligt hos operatörerna idag?
NB-IoT kom i release 13 i somras så den är helt ny. Vet inte om och i så fall vilka operatörer som skaffat det redan. Dock har vi gjort ett POC i Atlanta där vi kopplat upp vattensensorer för dricksvattensystemet med NB-IOT.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Hur är det med räckvidden från mast med 5g? Jag har problem med 4g, I allafall 4g på högre frekvenserna. Får köra den där lägre (9800?) för att få det att funka.. Bor lite utanför tätort. :/
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Har inte fått reda på vad det blir här i Las Vegas, men hemma i Kista visar vi hastigheter över 15GB/s i verklig miljö (utomhus) och över 21 i Ericsson Studio.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Dags för Bjelke att växla upp produktionen lite? 3D-printad bil och MC.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Ett exempel på HUD (av många). Men denna var snyggt implementerad och hamnade bra i blickfånget. En idé till Model 3? Dock med "traditionell" men ändå digital panel också.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.