Lite nyheter. Vi har tagit in en tysk delägare tack vare kontakt genom TTF (det tyskspråkiga teslaforumet) och även lyft designen ett par snäpp med honom. Tyvärr är de lite för snygga för att jag ska lägga upp någon bild innan vi har mönsterskyddat och börjat med tillverkning. Men jag känner mig nu i alla fall väldigt trygg med att de kommer att vara attraktiva inte bara för oss nördar.
Vi förhandlar med ett par europeiska fabriker om tillverkning. Fälgarna kommer vara TÜV eller E-märkta så att de kan säljas i hela Europa. Med europeisk tillverkning och märkning blir också priset mer i nivå med andra fälgar som har samma kvalitet och storlek.
Coolt
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17 Renault Zoe 22kWh -16 Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Fälgarna kommer säljas under varumärket The New Aero, TNA. Om ni vill vara med i min fokusgrupp och ge feedback på designen så kan ni PMa mig er mailadress.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
I helgen ska hela teamet ha en workshop hos vår tyska designer och bestämma om vi ska satsa på 19" eller 21". Det som talar för 19 är stor volym, speciellt om model 3 får bultmönster och offset som tillåter samma fälg.
Det som talar för 21 är något bättre marginaler, mer skillnad i räckvidd jämfört med konventionell fälg samt delvis mer logiskt att börja med en "lyxigare" fälg.
Vi ska också bestämma vilken av totalt tre olika designer som vi ska börja med. Prototyperna ska fotas i tyskens studio. Han är bilfotograf till yrket och jobbar åt alla stora märken. Så jag räknar med perfekta bilder.
En liten update.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Alla med model X kan maila mig på info(at)xtraero.com så får ni se en fälg på model X och ge feedback.
Senast redigerad av AGCF, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Alla med model X kan maila mig på info(at)xtraero.se så får ni se en fälg på model X och ge feedback.
Ska det inte vara .com?
Ajdå, ändrat. Dotcom företag
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Hur ser schemat ut för alla fälgar nu?
Jag har snart en model 3 som jag vill se fler fälgar till
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Hur ser schemat ut för alla fälgar nu?
Jag har snart en model 3 som jag vill se fler fälgar till
Eftersom jag beställt model 3 så är det också prioriterat
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Roade mig lite med att räkna ut värdet som den längre räckvidden utgör.
Tesla tar 235 000 kr för 25 kWh batteri (skillnaden mellan S75 och S100).
Det är 9400 kr / kWh
Säg att en S75 ägare väljer mellan vår fälg och turbinfälgen. Vår fälg, om den ger 4% mer räckvidd, har då ett mervärde motsvarande 3 kW eller 28 200 kr. Alltså blir den redan väldigt prisvärda fälgen ännu mer prisvärd.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Ja 22” för X, precis. Jag har ju X själv så jag får snällt vänta på att vi sålt 50 uppsättningar till S.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Är det någon som förstår vad journalisten menar med sin rättelse?
Rättad artikel: Tidigare angavs att den elektriska drivlinans högre verkningsgrad jämfört med förbränningsmotorns gör att en minskning av luftmotståndet får större påverkan på energiförbrukningen. Men omvänt förhållande råder. Rätt är i stället att batteribilens begränsade räckvidd gör det mer relevant att minska luftmotståndet.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com