Hoj,
Efter att ha besökt ett parkeringsgarage i berggrunden i veckan försvann internet spårlöst och har inte återkommit på snart 2 dygn. Jag har provat att starta om skärmen många gånger (om det är det man gör med power off) men ingen lycka. Jag trodde först att det hade med kylan att göra, men det verkar inte göra någon skillnad med garagevärme. Jag hittade en tråd från januari förra året om exakt detta problem, men det verkade som att det löste sig eftersom ingen nämnde det igen.
Är detta fortfarande ett vanligt problem fortfarande eller skall jag åka in till SC?
/Jons
Internet
Moderator: Redaktion
Re: Internet
Lilla resett av datorn gör man genom att trycka in de två tumhjulen på ratten samtidigt, i 10sek.
Har du även testat stora resetten med de rvå knapparna ovanför tumhjulen?
Tryck in dom i 30sek.
Tryck in dom i 30sek.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015
- jonsalgerier
- Teslaägare
Nej den kände jag inte till, det får jag prova imorgon. Tack för tipset!Zoidberg skrev:Lilla resett av datorn gör man genom att trycka in de två tumhjulen på ratten samtidigt, i 10sek.
Tryck in dom i 30sek.
/Jens
Löste det sig?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- tobbeturbo
- Teslaägare
Jag hade samma problem förut men gjorde reset ett par gånger sen gav det med sig.
Referral: http://---
- jonsalgerier
- Teslaägare
Nej dessvärre strular det fortfarande.Pontus skrev:Löste det sig?
Provat reset 5 gånger och power off 5 gånger och fortfarande inget internet. Den står tyvärr lite för nära mitt wifi så den kopplar upp på det så fort jag gör power off (eftersom wifi aktiveras automagiskt varje start). Jag vet inte om det gör någon skillnad. Jag borde testat att "glömma" mitt nät, men jag tänkte inte på det just då.
Jag får ringa Tesla på måndag och fråga.
/Jons