Jag tycker att tillför en negativ stämning som gör att attityden ändras till det mindre trevliga.mjwahl skrev:Det lider ingen nöd på dig som det verkar- du byter teslabilar oftare än vad andra tvättar sina cykelbyxor.Tars skrev:Ja, alla har ju inte guldsked i munnen som dig, då får man vara lite hittepåig och lösa det på ett annat sätt.Advocatus Diabolo skrev:![]()
Vi gratulerar varandra när vi fått barn, vi gratulerar varandra när vi fått något från Tesla referal program.
Där har vi verkligen vunnit något och väl värda att gratulera.
MEN - varför gratuleras det hit och dit när de flesta av oss de facto bara hyrt en Tesla några år av ett leasingbolag?
Betyder det:
Grattis, välkommen till Tesla sekten?
Grattis, du har nu lyfts till en ny nivå av medvetande?
Grattis, du bidrar till omställningen av miljön?
Grattis, en del av ditt Teslaägande sponsras av Sveriges skattebetalare? Du är en vinnare!
Eller är det allt ovanstående?
Vore det samma om det gällde en konventionell fossilbil som de facto bara leasas några år? Vem gratulerar då?
Själv så sliter jag ihop min tillvara för att njuta, medans du har ditt på det torra.
Trist att du lyckas sabba tillvaron här.![]()
Men ärligt seriöst, tycker du verkligen att advokaten förstör stämningen? Är det inte bra med lite perspektiv - jag kan intyga att förälskelsefasen med Tesla går över efter ett tag och då börjar man se mer realistiskt på de verkliga problem som Teslaägande ibland medför. Det är fortfarande världens bästa bil ändå. Världens bästa bil har också ibland stora problem - är det så svårt att ta in?
Ja, jag har BYTT till olika teslor, och räknat fram en månadskostnad som passar mig.
Ingen har insikt i varandras ekonomi, så det kan vara svårt att se den.
Min är enkel. Jag har eget företag, kör till stor del i arbetet och kan räkna hem en större del där.
Resten kör jag som nettolöneavdrag och bruttolöneavdrag så det inte påverkar företaget negativt och jag kan ha en kul bil även en del privat.
Sen så kommer mina beg teslor till användning till andra glada nya ägare.
Så jag tillför glädje, medans advokaten stjäl glädje.