Har bilen nu i drygt två veckor och troligen har laddningsporten gått sönder.
Går inte att ladda alls 230v utan att säkringen smäller.
Har provat att ställa om från 13 och neråt men med samma resultat.
Fungerar ett par minuter sedan går säkringen igen.
Har haft vissa svårigheter med att ladda på en Supercharger också.
Ibland får jag inte igång laddningen och senast igår när jag var i Danmark så laddade bilen på för fullt men när en annan stoppade i laddkabeln i bilen så stoppade min.
Har fått upp ett skumt meddelande som "Check Power Source Message".
Ringde supporten och han säger sig aldrig haft liknande problem men när jag sökte lite på nätet så hittade jag inte så mycket information.
Hittade lite på Tesla Motor Club några rader kring detta men inte så mycket mer.
De har lagt in ett prio ärende men både Göteborg och Danmark har väldigt mycket att göra.
Någon annan som råkat ut för liknande sak eller meddelande?
Trasig Chargeport
Moderator: Redaktion
Re: Trasig Chargeport
Jag har inte varit med om något liknande. Har du testat t.ex. en typ2-sladd eller ChaDeMo? Testat att låna någons UMC?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Har inte testat någon annan UMC men jag ska nog kolla med Tesla idag och se om de kan hjälpa mig.Feddan skrev:Jag har inte varit med om något liknande. Har du testat t.ex. en typ2-sladd eller ChaDeMo? Testat att låna någons UMC?
Tänkte testa Type2 sladd idag när jag sticker på lunch.
Men enligt supporten så fanns det ett felmeddelande för att laddaa just AC och har provade med att göra en reset men meddelande dök upp igen efter att säkringen small igen.
Men jag ska prova både Type2 och en annan UMC och se vad som händer.
Tesla Model 3 Highland
Fick lån en UMC hos Tesla idag och provade men tyvärr gick säkringen efter ca 5 min.
Provade att ladda på en destinationcharger och där fungerade utan några konstigheter.
Ska väl inte skilja något att ladda på en destinationcharger eller en UMC eftersom det är växelström på bägge?
Provade att ladda på en destinationcharger och där fungerade utan några konstigheter.
Ska väl inte skilja något att ladda på en destinationcharger eller en UMC eftersom det är växelström på bägge?
Tesla Model 3 Highland
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Hade du testat på något annat ställe för att se så att det inte är den där säkringen som är hårt belastad av ngn annan förbrukare?
Fast det lutar starkt åt att ngt är paj

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Har inte provat annat uttag.Bjelke skrev:Hade du testat på något annat ställe för att se så att det inte är den där säkringen som är hårt belastad av ngn annan förbrukare?
Däremot har jag provat att belasta och mätt på samma uttag med något annat och fungera alldeles utmärkt.
Något är det som inte fungerar.

Tesla Model 3 Highland