Nissan Leaf 2017

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare

Re: Nissan Leaf 2017

Inlägg av _TonyV »

Stefan T skrev:
Dom gör ful design på elbilar så ingen köper dom
Det rullar väl flest Leafs på svenska vägar, kategori BEV.
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

_TonyV skrev:
Stefan T skrev:
Dom gör ful design på elbilar så ingen köper dom
Det rullar väl flest Leafs på svenska vägar, kategori BEV.
Jo, men det är inte så svårt att köra Leaf, tricket är att aldrig titta direkt på den. Först backade jag fram till den men det vart lite farligt så nu tittar jag ner i backen istället, funkar bra.
Ragnvlad

Inlägg av Ragnvlad »

Angående bilderna på Leaf 2018. Så kan man undra om detta verkligen är den färdiga produktions designen? Tycker det ser alldeles för flippat ut särskilt inredningsdetaljerna.
Bambi
Kontakt:

Inlägg av Bambi »

Bjelke skrev:
Och den nuvarande är inte så jäkla snygg den heller...
Men om man bortser från utseendet känns det ändå som ett någorlunda prisvärt alternativ som pendlingsbil
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Bambi skrev:
Bjelke skrev:
Och den nuvarande är inte så jäkla snygg den heller...
Men om man bortser från utseendet känns det ändå som ett någorlunda prisvärt alternativ som pendlingsbil
Jo jag köpte den ju iaf :) men fanns knappt ngt att välja mellan för tre år sedan :D och prisvärt blev det eftersom jag hade tio mil till jobbet :) lite tufft på vintern blev det dock...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Kör lite leaf idag. Startade värmen utan att starta bilen men fick dop i princip bara fläkt. Först när jag började köra en kvart senare så fick jag värme. Ska det vara så?
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

apkungen skrev:
Kör lite leaf idag. Startade värmen utan att starta bilen men fick dop i princip bara fläkt. Först när jag började köra en kvart senare så fick jag värme. Ska det vara så?
Vilken Modell? Du har den väl inte på "ECO"...???
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

apkungen skrev:
Näe det låter märkligt, min är ju första gen och ändå (trots avsaknad av pump alltså) kommer värmen ganska snabbt (även i Eco-läge även om det fördröjer, dessutom kan jag inte ens välja
Eco-läge om jag står still, heja Nissan lixom)...
Några enstaka minuter borde det ta.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
FredrikR
elbilist

Inlägg av FredrikR »

Bjelke skrev:
apkungen skrev:
Näe det låter märkligt, min är ju första gen och ändå (trots avsaknad av pump alltså) kommer värmen ganska snabbt (även i Eco-läge även om det fördröjer, dessutom kan jag inte ens välja
Eco-läge om jag står still, heja Nissan lixom)...
Några enstaka minuter borde det ta.
Samma här, har alltid Eco-läge och tar ca 2 minuter så börjar det bli varmare och ytterligare någon minut så är det skön värme.
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Vasp

Inlägg av Vasp »

Priset på lesingen har sänkts. 3000kr per månad för 24 månader. Acenta 2000 mil körsträcka. 30kwh batteri.

Nu blir jag sugen på en Leaf igen. Folk som har erfarenhet av leasing, kan man betala hela kostnaden i förväg eller typ en klumpsumma varje halvår eller per år?
Gillar inte att betala saker månadsvis. Känns som om man inte har gjort klart räkningarna så kommer det nästa månads. Jag betalar alltid allt på en gång om det går. Eller så mycket som jag kan. Jag får exempelvis avierna för månadsavgiften för lägenheten 3 månader åt gången som jag betalar alla tre på en gång. Känns bättre helt enkelt att få det bortgjort.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Vasp skrev:
Priset på lesingen har sänkts. 3000kr per månad för 24 månader. Acenta 2000 mil körsträcka. 30kwh batteri.

Nu blir jag sugen på en Leaf igen. Folk som har erfarenhet av leasing, kan man betala hela kostnaden i förväg eller typ en klumpsumma varje halvår eller per år?
Gillar inte att betala saker månadsvis. Känns som om man inte har gjort klart räkningarna så kommer det nästa månads. Jag betalar alltid allt på en gång om det går. Eller så mycket som jag kan. Jag får exempelvis avierna för månadsavgiften för lägenheten 3 månader åt gången som jag betalar alla tre på en gång. Känns bättre helt enkelt att få det bortgjort.
Det löser du enkelt genom att sätta in pengarna på ett konto som du inte använder men som Santander drar pengarna månadsvis från. :)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Vasp

Inlägg av Vasp »

Det skulle kanske funka. Fast det skulle inte kännas lika bra som att få det bortgjort på en gång så att säga. Och det riktiga problemet är snarare att jag just nu inte riktigt klarar inkomstkravet. Har börjar studera en del och ändrat jobbet till timtid så att man har mer kontroll över sitt eget schema. Verkar inte finnas nånting att man kan visa upp att man har mer än tillräckligt med pengar även om det varje månad/år inte rullar in så mycket.

Visserligen skulle jag kunna köpa en Leaf men det skulle verkligen inte kännas bra rent ekonomiskt. Modellen har börjat bli så till åren att jag tror att värdeminskningen är rejäl på två år.

Ähh får knalla förbil Nissan återförsäljaren och se vad som sägs. Det viktiga borde ju vara att de får sina pengar oavsett om de kommer per månad eller på en gång.

Eller får jag köpa mig nånting annat som håller värdet bättre. Vill egentligen bara ha nånting i perioden mellan ingen bil och när jag kan skaffa mig en model y.
Skriv svar