Det rullar väl flest Leafs på svenska vägar, kategori BEV.Stefan T skrev:Dom gör ful design på elbilar så ingen köper dom
Nissan Leaf 2017
Moderator: Redaktion
Re: Nissan Leaf 2017
MYLR-24
Jo, men det är inte så svårt att köra Leaf, tricket är att aldrig titta direkt på den. Först backade jag fram till den men det vart lite farligt så nu tittar jag ner i backen istället, funkar bra._TonyV skrev:Det rullar väl flest Leafs på svenska vägar, kategori BEV.Stefan T skrev:Dom gör ful design på elbilar så ingen köper dom
Angående bilderna på Leaf 2018. Så kan man undra om detta verkligen är den färdiga produktions designen? Tycker det ser alldeles för flippat ut särskilt inredningsdetaljerna.
Men om man bortser från utseendet känns det ändå som ett någorlunda prisvärt alternativ som pendlingsbilBjelke skrev:Och den nuvarande är inte så jäkla snygg den heller...
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jo jag köpte den ju iafBambi skrev:Men om man bortser från utseendet känns det ändå som ett någorlunda prisvärt alternativ som pendlingsbilBjelke skrev:Och den nuvarande är inte så jäkla snygg den heller...

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Kör lite leaf idag. Startade värmen utan att starta bilen men fick dop i princip bara fläkt. Först när jag började köra en kvart senare så fick jag värme. Ska det vara så?
- lator
- Teslaägare
Vilken Modell? Du har den väl inte på "ECO"...???apkungen skrev:Kör lite leaf idag. Startade värmen utan att starta bilen men fick dop i princip bara fläkt. Först när jag började köra en kvart senare så fick jag värme. Ska det vara så?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Näe det låter märkligt, min är ju första gen och ändå (trots avsaknad av pump alltså) kommer värmen ganska snabbt (även i Eco-läge även om det fördröjer, dessutom kan jag inte ens väljaapkungen skrev:Kör lite leaf idag. Startade värmen utan att starta bilen men fick dop i princip bara fläkt. Först när jag började köra en kvart senare så fick jag värme. Ska det vara så?
Eco-läge om jag står still, heja Nissan lixom)...
Några enstaka minuter borde det ta.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Samma här, har alltid Eco-läge och tar ca 2 minuter så börjar det bli varmare och ytterligare någon minut så är det skön värme.Bjelke skrev:Näe det låter märkligt, min är ju första gen och ändå (trots avsaknad av pump alltså) kommer värmen ganska snabbt (även i Eco-läge även om det fördröjer, dessutom kan jag inte ens väljaapkungen skrev:Kör lite leaf idag. Startade värmen utan att starta bilen men fick dop i princip bara fläkt. Först när jag började köra en kvart senare så fick jag värme. Ska det vara så?
Eco-läge om jag står still, heja Nissan lixom)...
Några enstaka minuter borde det ta.
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Priset på lesingen har sänkts. 3000kr per månad för 24 månader. Acenta 2000 mil körsträcka. 30kwh batteri.
Nu blir jag sugen på en Leaf igen. Folk som har erfarenhet av leasing, kan man betala hela kostnaden i förväg eller typ en klumpsumma varje halvår eller per år?
Gillar inte att betala saker månadsvis. Känns som om man inte har gjort klart räkningarna så kommer det nästa månads. Jag betalar alltid allt på en gång om det går. Eller så mycket som jag kan. Jag får exempelvis avierna för månadsavgiften för lägenheten 3 månader åt gången som jag betalar alla tre på en gång. Känns bättre helt enkelt att få det bortgjort.
Nu blir jag sugen på en Leaf igen. Folk som har erfarenhet av leasing, kan man betala hela kostnaden i förväg eller typ en klumpsumma varje halvår eller per år?
Gillar inte att betala saker månadsvis. Känns som om man inte har gjort klart räkningarna så kommer det nästa månads. Jag betalar alltid allt på en gång om det går. Eller så mycket som jag kan. Jag får exempelvis avierna för månadsavgiften för lägenheten 3 månader åt gången som jag betalar alla tre på en gång. Känns bättre helt enkelt att få det bortgjort.
- lator
- Teslaägare
Det löser du enkelt genom att sätta in pengarna på ett konto som du inte använder men som Santander drar pengarna månadsvis från.Vasp skrev:Priset på lesingen har sänkts. 3000kr per månad för 24 månader. Acenta 2000 mil körsträcka. 30kwh batteri.

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Det skulle kanske funka. Fast det skulle inte kännas lika bra som att få det bortgjort på en gång så att säga. Och det riktiga problemet är snarare att jag just nu inte riktigt klarar inkomstkravet. Har börjar studera en del och ändrat jobbet till timtid så att man har mer kontroll över sitt eget schema. Verkar inte finnas nånting att man kan visa upp att man har mer än tillräckligt med pengar även om det varje månad/år inte rullar in så mycket.
Visserligen skulle jag kunna köpa en Leaf men det skulle verkligen inte kännas bra rent ekonomiskt. Modellen har börjat bli så till åren att jag tror att värdeminskningen är rejäl på två år.
Ähh får knalla förbil Nissan återförsäljaren och se vad som sägs. Det viktiga borde ju vara att de får sina pengar oavsett om de kommer per månad eller på en gång.
Eller får jag köpa mig nånting annat som håller värdet bättre. Vill egentligen bara ha nånting i perioden mellan ingen bil och när jag kan skaffa mig en model y.
Visserligen skulle jag kunna köpa en Leaf men det skulle verkligen inte kännas bra rent ekonomiskt. Modellen har börjat bli så till åren att jag tror att värdeminskningen är rejäl på två år.
Ähh får knalla förbil Nissan återförsäljaren och se vad som sägs. Det viktiga borde ju vara att de får sina pengar oavsett om de kommer per månad eller på en gång.
Eller får jag köpa mig nånting annat som håller värdet bättre. Vill egentligen bara ha nånting i perioden mellan ingen bil och när jag kan skaffa mig en model y.