Laddstolpar

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Laddstolpar

Inlägg av leiflodde »

Jag håller på och försöker att få ett företag på elbilsspåret eller till en början på hybridspåret, jo jag vet att hybridspåret inte är framtiden men känner att jag måste börja här.

Det som jag lobbar för att erbjuda möjligheter för anställda och kunder att kunna ladda bilarna på respektive kontor och finns idag ett 30 tal kontor i landet och allt mellan 4 till 100 anställda så det skiljer lite i behovet av antal stolpar.

Det jag undrar är om någon hittat någon bra sammanställning över laddboxar, priser, typer av uttag, eventuellt betalmöjlighet, mm?

Funderar också på om det kan vara så att framtiden är att företagen upplåter sina stolpar mot en kostnad och på så sätt kanske vi har tusentals fler möjligheter att ladda i framtiden, eller tänker jag fel?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Laddstolpar

Inlägg av Bjelke »

leiflodde skrev:
Jag håller på och försöker att få ett företag på elbilsspåret eller till en början på hybridspåret, jo jag vet att hybridspåret inte är framtiden men känner att jag måste börja här.

Det som jag lobbar för att erbjuda möjligheter för anställda och kunder att kunna ladda bilarna på respektive kontor och finns idag ett 30 tal kontor i landet och allt mellan 4 till 100 anställda så det skiljer lite i behovet av antal stolpar.

Det jag undrar är om någon hittat någon bra sammanställning över laddboxar, priser, typer av uttag, eventuellt betalmöjlighet, mm?

Funderar också på om det kan vara så att framtiden är att företagen upplåter sina stolpar mot en kostnad och på så sätt kanske vi har tusentals fler möjligheter att ladda i framtiden, eller tänker jag fel?
Visst var det Rejlers, eller minns jag fel? Jag jobbade åt dom i Gävle iaf i somras :) Skulle vart fett najs om dom hade nån stolpe på parkeringen (vilket jag såklart lobbade för då), nu finns
det ju stolpar ganska nära (konserthuset, som btw börjat ta betalt där nu, 5kr/timme & 22kW är helt ok) där men iaf lixom :)

Tycker du tänker rätt, ingen superstor kostnad heller :)
(ett problem kan däremot vara att dom inte äger parkeringen alla gånger, men säkert görbart iaf, dom har ju ofta motorvärmarstolpar tex)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar