Titta på X:en

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Titta på X:en

Inlägg av SolnaGnagarn »

Då drar jag till Väsby för att titta på X:en som jag förhoppningsvis kommer köpa.
Den har ju som sagt stått som demo i Täby och var den första i Sverige. Vilket innebär kopiöst många händer och rövar som har befunnit sig i bilen.
Några tips på vad jag borde titta på förutom allmänt slitage i hytten och repor på lacken?
Veck i säten, lister som inte matchar, falconvingarna?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Re: Titta på X:en

Inlägg av Johnalm »

De vita sätena är extremt tåliga vad avser slitage och tvivlar på att det är samma problem med veck som på riktigt läder?

Kolla linjer/matchning i kaross, i övrigt bör det vara rätt så lugnt med tanke på slitage då den stått i butik.

Äsch, köp den oavsett. Hittar du några fel så kan du ju alltid fixa det i efterhand :lol:
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inlägg av MangeT »

Lycka till!
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

Johnalm skrev:
De vita sätena är extremt tåliga vad avser slitage och tvivlar på att det är samma problem med veck som på riktigt läder?

Kolla linjer/matchning i kaross, i övrigt bör det vara rätt så lugnt med tanke på slitage då den stått i butik.

Äsch, köp den oavsett. Hittar du några fel så kan du ju alltid fixa det i efterhand :lol:
Bild
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Kolla baksidan på stolar extremt repkänsliga
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
widell

Inlägg av widell »

SolnaGnagarn skrev:

Den har ju som sagt stått som demo i Täby och var den första i Sverige.
Den första X:en i Sverige registrerades på en privatperson i slutet på juni. De första demobilarna kom under juli och var två stycken gråa 90D. Om det är den röda P90D du ska kolla på så kom den till Sverige i slutet på oktober.

Lycka till!
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

e5m1r skrev:
Kolla baksidan på stolar extremt repkänsliga
Det löser man enkelt med hjälp av Autoshields XPEL-folie. Bra rabatter för medlemmar i TCS, skicka PM för kontaktuppgifter och/eller prislista.

Edit: jobbar inte där, men plastade in hela min X och är supernöjd med resultatet.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

Kolla alla ytskikt bara.
Resten går väl på nybilsgaranti som gäller som vanligt på funktioner,drivlina, spakar och knappar mm.
Tesla "återställer" bilen innan leverans.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

widell skrev:
SolnaGnagarn skrev:

Den har ju som sagt stått som demo i Täby och var den första i Sverige.
Den första X:en i Sverige registrerades på en privatperson i slutet på juni. De första demobilarna kom under juli och var två stycken gråa 90D. Om det är den röda P90D du ska kolla på så kom den till Sverige i slutet på oktober.

Lycka till!
Den första Model X som jag såg var en vit 7-sitsare som de hade på event i Västervik i slutet av juli.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

Tack för alla lyckönskningar och tips. Trodde att denna var den första i Sverige men tydligen har jag blivit felinformerad.

Hur var bilen då? Jo över förväntan måste jag säga.

Kunde inte se några skador eller repor i lacken. De repor som fanns är ifrån när säljarna putsat bilen. Tror och hoppas att dessa kan poleras bort.

Kromlisten på högra sidan hade en liten buckla på framdörren bakom spegeln. Detta hade varit sen den kom till Sverige. Listen byts ut.

Det vita "lädret" såg som nytt ut, och då var den inte rekondad. Man kunde ana en lite mörkare ton på kanten på förarstolen. Kommer förmodligen försvinna med lite tvätt.
Kunde inte heller se några andra repor inbändigt.

Instegen runtom såg väldigt bra ut trots att kanten är ca 10cm bred. Några få små repor.

Öppnings/stängningsknapparna till falkdörrarna satt lite löst då folk har slitit i dom när inte dörrarna har gått ner. Dessa byts ut.

Motorerna till yttre bakstolarna byts ut.

Plasten på de bakersta stolarna byts då dessa har skrapat i ryggen på stolarna framför. Detta hade jag förmodligen aldrig sett, det var Henrik som påvisade detta för mig. Kändes seriöst.

Framluckan diffade några mm på vänstra sidan mot högra. Kanske gick att justera, men förmodligen inte.

Höger framdörrs handtag låg lite längre in än bakdörrens. Kanske gick att justera.

Jag är sjukt pedant och petig men känner ändå att jag kan leva med dessa saker. Om dom nu inte justeras till 100%. Hade jag tittat på en Porsche eller Audi för samma pengar så hade jag vänt i dörren. Hur kommer det sig att jag bortser från dessa saker? Snacka om att Tesla har lyckats.

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

SolnaGnagarn skrev:
Tack för alla lyckönskningar och tips. Trodde att denna var den första i Sverige men tydligen har jag blivit felinformerad.
Den första levererades till en musiker i Djursholm.

Ska man tolka det som du slog till?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

bylund skrev:
SolnaGnagarn skrev:

Vars namn börjar på B?
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

bylund skrev:
SolnaGnagarn skrev:

Jaså, han hade en S innan vet jag. Blev omkörd av honom vid djursholmsavfarten. Tung högerdoja.
Mycket sugen på X:en. Vi ska stämma av lite grejer imorrn bitti.

Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

SR-71-BlackBird skrev:
bylund skrev:
SolnaGnagarn skrev:

Vars namn börjar på B?
Och rimmar lite på ett kvinnligt organ i nedre regionerna.

Skriv svar