Koppla in laddbox på 3-fas uttag
Moderator: Redaktion
Koppla in laddbox på 3-fas uttag
Kan man koppla in Teslas laddbox direkt via ett 3-fas uttag? Har fått ett 3-fas uttag till jobbet, men tycker det är bökigt att koppla in och ur UMC hela tiden. Tanken väcktes då om man kanske kan köpa boxen och enkelt själv koppla in den via uttaget.
solid svart 90D med panorama och bakåtvända säten (levererad 8/12 2016) SÅLD
Obsidian Black X75D, 5-sits,Ultra White klädsel, Premiumpaket, köldpaket, dragpaket (levererad 31/7 2017)
Värvningskod:http://---
Obsidian Black X75D, 5-sits,Ultra White klädsel, Premiumpaket, köldpaket, dragpaket (levererad 31/7 2017)
Värvningskod:http://---
Re: Koppla in laddbox på 3-fas uttag
Kan kan man ju, man sätter en trefashandske på kabeln till Wallconnector...Jonas H skrev:Kan man koppla in Teslas laddbox direkt via ett 3-fas uttag? Har fått ett 3-fas uttag till jobbet, men tycker det är bökigt att koppla in och ur UMC hela tiden. Tanken väcktes då om man kanske kan köpa boxen och enkelt själv koppla in den via uttaget.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
någon som har gjort detta ?
har också köpt en Wall Conector, och har 3 Fas uttag i garagen.
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Model Y PLR beställd
Detta är ju den berömda bjelkemetoden. Svenssons har också gjort en vacker trädinstallation med denna metod.
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
- Musikmannen66
- Teslaägare
Jajamen och det fungerar klanderfritt sen två månader tillbaka.
Model S 75 . Svart med taklucka
Vilken bra idé! Har jag missat helt. Behöver jag bara ha en de två extra trådarna så jag kan använda två laddboxar!
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Japp, det är hur enkelt som helst.krabbe skrev:någon som har gjort detta ?
Jag köpte en 3-fas förlängninssladd och kapade den lagom kort för att passa till 3-fasuttaget under WCn.
Helt plötsligt så har man en släpbar backup till UMCn

70D 2015 Svart Côte d'Azur trotter
Har du någon instalations instruktion på detta?Oddball skrev:Japp, det är hur enkelt som helst.krabbe skrev:någon som har gjort detta ?
Jag köpte en 3-fas förlängninssladd och kapade den lagom kort för att passa till 3-fasuttaget under WCn.
Helt plötsligt så har man en släpbar backup till UMCn

Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model Y PLR beställd
Model Y PLR beställd
Jag kanske missminner mig, men det kom väl en instruktion med WCn?krabbe skrev:Har du någon instalations instruktion på detta?Oddball skrev:Japp, det är hur enkelt som helst.krabbe skrev:någon som har gjort detta ?
Helt plötsligt så har man en släpbar backup till UMCn)
Det är (utöver 0:a och jord) viktigt att faserna kopplas i rätt ordning:
L1 = brun
L2 = svart
L3 = vit
N = blå
JORD = Gulgrön
Sen kommer det av någon outgrundlig anledning inte med någon genomförningstätning/avlastning, den får man köpa separat. Har för mig att jag hittade en på Biltema
70D 2015 Svart Côte d'Azur trotter
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Är du nöjd med X:en? Såg er allt i väntrummet när ni hämtade den. Du och barnen åkte X medans frugan fick köra hem den "gamla" S:enChalle76a skrev:Vilken bra idé! Har jag missat helt. Behöver jag bara ha en de två extra trådarna så jag kan använda två laddboxar!

Hälsa din trevliga fru och lycka till med den nya bilen. (Om jag nu skriver till rätt person

Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
blincoln skrev:Detta är ju den berömda bjelkemetoden. Svenssons har också gjort en vacker trädinstallation med denna metod.

Och som sagt så får man köpa kabelgenomföringen själv men dom är standardiserade så inget svårt att få tag i heller

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Har haft så på min Wallbox till e-Golfen under två år. Funkar hur bra som helst. Då är det dessutom lätt att "flytta" den eller ta med den om man vill.
Tex back-up på en semesterresa, tillfälligt i sommarstugan, eller lite mer permanent om man tex vill parkera bilen annorlunda och har flera 400V 3-fas uttag att välja på.
Tex back-up på en semesterresa, tillfälligt i sommarstugan, eller lite mer permanent om man tex vill parkera bilen annorlunda och har flera 400V 3-fas uttag att välja på.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.