Igår varnade bilen för lågt tryck i vänster bakdäck, ca 2.2 bar. Imorse när jag skulle köra till jobbet så var det nere i 0.8
En röd varningstriangel som bad mig köra åt sidan plingade till i instrumentpanelen.
Jag åkte till närmaste mack och pumpade upp till 2.8, men på väg till jobbet sjönk det till 2.6...
Någon som vet om Tesla kan hjälpa till och isåfall hur?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Jag råkade ut för något liknande förra våren (ett par veckor efter jag bytt till sommardäck).
Jag åkte till Tesla i Upplands Väsby och de fixade det medan jag väntade.
I mitt fall visade det sig att det satt en skruv i däcksidan på vänster bakdäck. Hur den hade hamnat där är fortfarande ett stort frågetecken...
Jag råkade ut för något liknande förra våren (ett par veckor efter jag bytt till sommardäck).
Jag åkte till Tesla i Upplands Väsby och de fixade det medan jag väntade.
I mitt fall visade det sig att det satt en skruv i däcksidan på vänster bakdäck. Hur den hade hamnat där är fortfarande ett stort frågetecken...
Tack, jag åker nog förbi på vägen hem om det inte är panik innan dess.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Kolla noga efter spik/skruv i däcket. Finns det så kör inte med bilen, ring assistanskåren eller vad de nu heter, de kan komma ut, dra ut skruv/spik å plugga igen hålet på en kafferast. Behövs ingen mer lagning, gjort detta två ggr.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Jag ringde servicecentret när jag fick punktering, och de kunde absolut hjälpa mig. Fast då just att byta däck, inte laga. Tänkte att 300 kr var bättre pris än 4000 kr för att fixa detta...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag ringde servicecentret när jag fick punktering, och de kunde absolut hjälpa mig. Fast då just att byta däck, inte laga. Tänkte att 300 kr var bättre pris än 4000 kr för att fixa detta...
En aningen bättre pris ja
+1
Det ska jag komma ihåg, nästa gång som jag råkar ut för något ilknande
Min satt i däcksidan, nära fälgkanten, så det var ingen skruv som jag kört på. Kanske var det någon som köpt en ny skruvdragare och ville testa hur bra den fungerade i praktiken...
Min satt i däcksidan, nära fälgkanten, så det var ingen skruv som jag kört på. Kanske var det någon som köpt en ny skruvdragare och ville testa hur bra den fungerade i praktiken...
Om skruv/spik eller det som orsakar punkteringen sitter nära kanten på slitytan eller på däcksidan så bör/kan det inte lagas. Råkade ut för det förra vintern och efter några turer till däckfirman med upprepade lagningsförsök så blev det nytt däck istället.