Spärr i frunken?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
peterlauri
Teslaägare

Spärr i frunken?

Inlägg av peterlauri »

Har en MS P90DL som lånebil när min MX är på service. Ska iväg till Romme imorgon, och behöver frunken. När jag öppnar den så kommer huven upp, men det är som att den hakar fast, finns det någon manuell spärr för att öppna helt? Akut!
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Re: Spärr i frunken?

Inlägg av e5m1r »

Motorn för den andra spärren strular på många facelift
Man ska kunna pilla ner finger och manuellt peta bort spärren
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Min har varit så ibland. Då trycker jag ner den igen och försöker flera gånger. Till slut går det. Det kan funka att snabbt som attan slita tag i den och hjäpla till på väg upp.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Två snabba tryck brukar hjälpa.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

Har inget tipps om frunken men om laddningen!

De vanliga laddplatserna bokas om 4h hos Romme. Är det samma lika med destinationsladdaren? I så fall kan det vara läge att ringa och boka plats på morgonen när receptionen öppnar!

Om du kommer via Säter så åk fram till Blg och åk ut mot Ludvika. Sväng vänster efter Preem macken. Då spar du ett par kilometer kö. Förra helgen var det ca5km kö fram till anläggningen för de som svängde av vid Volvohandlaren.

Undra om jag ska göra mig ett ärende till Romme i morgon och spana i lånebilen. Synd att du inte kommer med X-en. Då hade jag tvingat dit frugan!

Välkommen till Dalarna och kör försiktigt.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

Jag tittade på min X idag som jag ska köpa nästa vecka. Då var jag med om nåt liknande. Jag låste upp frunken så att luckan poppa upp. Sen när jag skulle lyfta på luckan så gick det inte. Då började jag leta efter nån form av spak/spärr där under. Då jag inte hittade nån så tryckte jag på foben igen och då släppte låset helt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar