Batteripacket är på endast 33 kWh. Laddningen är långsamma 7 kW. Jag misstänker att topphastigheten är strypt precis som i VWs e-Crafter.
Renault verkar vara rädd för att den ska bil så bra att den kanibaliserar på försäljningen av fossilversionen. Med riktig snabbladdning och stort batteripack var den användbar för många, inte bara ovanliga specialbehov. Men enligt några kommentarer om olika verksamheters behov är jag kanske överdrivet negativ. Men som food-truck skulle den säkert passa. Om den har fast plats med tillgång till ström och ägaren inte bor allt för långt från stan funkar det nog. Skulle kanske få en och annan elbilist som lunchkund bara för att.
Med 22kW-laddning skulle den ju kunna funka riktigt bra för ganska många även med 33kWh-batteri ju, men nejdå det vill dom inte erbjuda
Och som sagt, med större batteri skulle den kunna bli riktigt najs (spec. med snabbladdning)
Var det inte DHL som byggde egna elbudbilar till VWs förtret?
Jag önskar att någon tog tag i det här segmentet och byggde något seriöst
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
För att få en vettig räckvidd i högre snitthastighet så behöver skåpet smalna av på något sätt bak eller en sån strut som jänkarna har på lastbilarna.
Renault master kommer ha riktig dålig verklig räckvidd
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
VW byggde i samarbete med Deutsche Post DHL Group kanske världens bästa postbil. Den var väl för överlägsen fossilbilarna för att få komma i serieproduktion. Teslas Summon är ju häftigast och bäst. Men VWs eT! hade 2011 funktionerna "Follow me" och "Come to me."
Transportbilar är en väldigt stor marknad. De behöver inte ha så stor räckvidd då de används till stor del för väldigt korta transporter. Typ när man flyttar eller så. Eller Möbelaffärer som levererar möbler till dörren. Uthyrning på mackar och så. jag skulle mycket hellre använda nått sånt här än dieselvanen som jag fick låna när jag flyttade till min lägenhet.
Skulle ju vara fantastiskt om de även tripplade batteristorleken och skaffade snabb snabbladdning men då skulle det bli FÖR bra som några skribenter redan konstaterat.
MEN som vanligt när det gäller renault så kan man väl bara hyra skiten, inte köpa den. Bruka inte basuneras ut hellr sålkart, men batteriet kan man alltså endast hyra, resten av bilen (vad nu en inkomplett bil är bra till) kan man dock gärna få köpa.
Förmodligen blir det inte en renault för min del av rent principiella skäl.
Nu när Tesla "uppfunnit" laddnätverket, eller snarast de har genomfört ett snabbladddningsnätverk som alla deras kunder kan använda fritt (mer eller mindre fritt iaf) så är jag benägen att vilja gynna tesla och det tesla står för.
mvh PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Knappast "för dyra" batterier längre. De flesta är överens om att det nu går att köpa batterier för under $150/kWh alltså 45kkr för batteriet i den där bilen. Tror inte att 50kkr till hade gjort den osäljbar direkt.
Renault Kangoo kostar från 102 900 kr
Renault Kangoo ZE från 203 000 kr PLUS batterihyra!
De är egentligen inte intresserade av att sälja dem eller hur ska man tolka det?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Jo de vill sälja den, men inte göra förlust på bilen. Batteriet och ny teknik i små serier blir dyrt. Det är den gamla tekniken som är extremt prispressad också.
Dessa transportbilar används även som grund för många husbilar.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Nu kom det ett pressmeddelande med lite fler detaljer. Bilarna får två olika elmotorer på 60 respektive 75 hk. Hastigheten går upp till cirka 115 km i timmen. Men med så litet batteri i så stor bil tar det roliga nog slut rätt snabbt. Vindmotstånden i en stor skåpbil i motorvägshastighet tömmer säkert batteriet på inte så många mil. Det verkar inte som Renault verkligen anstränger sig och vill sälja elversionen. Jag har kört dieselversionen en hel del. När jag tänker på det verkar det egentligen inte som att de vill få folk att köpa den dieseldrivna heller. Jag vill inte göra någon Renaultägare ledsen, det är bara min personliga uppfattning - som ni kan strunta i.
Hur svårt kan det vara att fixa snabbladdning? Vad behövs mer än ett uttag för CCS-kontakten, ett par sladdar direkt ner till batteripacket och en liten elektronikbox som talar om för laddaren vad den ska ge?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com