Flera admins?
Moderator: Redaktion
Flera admins?
Ser att det spammats.något kopiöst i forumet just. Vad tror ni om några fler admins? Kanske danni som alltid är inne ändå så:p. Vad tycker du tibor, behöver du lite avlastning eller vill du ha kontrollen själv?
Re: Flera admins?
Jag moddar ett forum som när det var som störst hade ett 50-60000 medlemmar och vi hade en del problem med spam och för den delen vanliga idioter också
Vi eller snarare de, löste det smidigt med två, tre admins med fulla redigeringsrättigheter, och ett antal efter behov moderatorer som kunde ta hand om småkrafset spam och annat dagligt arbete.
Det kan vara något att fundera över, för jag misstänker att det här trevliga forumet kommer växa med raketfart de närmaste åren.
Självklart är moddererandet frivilligt och ovalönat, men jag tror inte det skulle vara svårt att hitta bra gratisarbetare här heller
Vi eller snarare de, löste det smidigt med två, tre admins med fulla redigeringsrättigheter, och ett antal efter behov moderatorer som kunde ta hand om småkrafset spam och annat dagligt arbete.
Det kan vara något att fundera över, för jag misstänker att det här trevliga forumet kommer växa med raketfart de närmaste åren.
Självklart är moddererandet frivilligt och ovalönat, men jag tror inte det skulle vara svårt att hitta bra gratisarbetare här heller
Behövs det hjälp ställer jag gärna upp som Admin / Moderator!
Har erfarenhet av liknande uppdrag tidigare då jag bland annat varit Moderator på Sveriges största bilforum (Zatzy) och är med och driver ett Fotoreltaterat forum med några vänner (Fotointresse.se)
/Jocce
Har erfarenhet av liknande uppdrag tidigare då jag bland annat varit Moderator på Sveriges största bilforum (Zatzy) och är med och driver ett Fotoreltaterat forum med några vänner (Fotointresse.se)
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag tycker inte det här forumet har några större problem med spam. Ibland hänger trådarna om billiga sneakers kvar i en halvdag, men oftast hinner inte ens jag märka dem (inte för att jag kollar forumet ofta eller nåt
). Och problem med bråk och stök har vi ju nästan aldrig (förutom när jag råkar snacka skit om folks färgval
). Men om det känns som att det finns ett behov har jag inget emot att snipe:a bort spam när den dyker upp.

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Måste du nämna den där gamla hästen igen.danni skrev:Jag tycker inte det här forumet har några större problem med spam. Ibland hänger trådarna om billiga sneakers kvar i en halvdag, men oftast hinner inte ens jag märka dem (inte för att jag kollar forumet ofta eller nåt). Och problem med bråk och stök har vi ju nästan aldrig (förutom när jag råkar snacka skit om folks färgval
). Men om det känns som att det finns ett behov har jag inget emot att snipe:a bort spam när den dyker upp.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Elektrokungen
- Teslaägare
GrrrrrrNicke Nyfiken skrev:Måste du nämna den där gamla hästen igen.danni skrev:Jag tycker inte det här forumet har några större problem med spam. Ibland hänger trådarna om billiga sneakers kvar i en halvdag, men oftast hinner inte ens jag märka dem (inte för att jag kollar forumet ofta eller nåt). Och problem med bråk och stök har vi ju nästan aldrig (förutom när jag råkar snacka skit om folks färgval
![]()
![]()
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Allt sköts alldeles utmärkt
Jag tänkte mest på framtiden, mer tesla mer medlemmar, mer spam och mer färgdiskussioner
Jag tänkte mest på framtiden, mer tesla mer medlemmar, mer spam och mer färgdiskussioner

- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Va det den diarréfärgade färgen?danni skrev:Jag tycker inte det här forumet har några större problem med spam. Ibland hänger trådarna om billiga sneakers kvar i en halvdag, men oftast hinner inte ens jag märka dem (inte för att jag kollar forumet ofta eller nåt). Och problem med bråk och stök har vi ju nästan aldrig (förutom när jag råkar snacka skit om folks färgval

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Följer inte forumet lika bra som tidigare, men tycker inte heller det verkar va nått problem. Tibor gör ett bra jobb och säger säkert ifrån om han vill ha assistans.