Tyckte inte Premiumljudet va värt pengarna och tänkte först gjuta in basar i sidorna bak, sedan i baljan men ändrade mig till en plug & play-lösning

Vill ha nåt som dunkar på men samtidigt lätt att plocka ur om man behöver lasta. Tar 2 minuter att lyfta ur lådan och 2 min att ta ur stegen.
Är halvvägs, har fått in basar o steg men det återstår ett hatthyllesystem med 4 st 6,5 tummare och diskanter.
Det blev en färdigbyggd låda till basarna men det blir en platt måttanpassad sluten låda för hatthyllan, så risken är att det tar tid

Så länge får man spela med "lätt" överdriven bas.....
Det som är på plats:
Kablage & arbete från BRL Göteborg(sjukt bra service, hade köpt basarna där om jag inte hittat Ti2 på kampanj)
2*12-tums färdig låda från DBakuten, passar perfekt mellan hjulhusen.
2 st PhoenixGold Ti2-basar från DBakuten
1 st PhoenixGold MPS-2500(inköpt för ca 25 år sedan)
1 st PhoenixGold MPS-2240(inköpt för ca 25 år sedan)
1 st PhoenixGold EQ215x(inköpt för ca 25 år sedan)
Har lattjat lite och hobbymätt med appen Octave RTA från Onyx samt extern mikrofon Rode Smartlav+.
Det finns såklart mer sofistikerade mätprogram och mikrofoner men för ändamålet bil så känns det helt ok och man får lite vägledning.
Som synes vid rak inställning av EQ har jag cirka 25-30db skillnad vid 63hz mot dippen vid 400hz så det kräver en viss justering