Råd av en användare i Stockholm som inte har garage

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Artistfinder

Råd av en användare i Stockholm som inte har garage

Inlägg av Artistfinder »

Jag starka funderingar på att skaffa en Tesla men känner mig lite osäker på två frågor:
  • Hur är det att parkera i Stockholm city där jag bor och ladda? Har inget garage utan står på gatan.

Hur länge håller en laddning? Ibland går det många dagar mellan att jag använder bilen.
vigge50

Re: Råd av en användare i Stockholm som inte har garage

Inlägg av vigge50 »

Har för mig att jag löste en som lämnade sin tesla på flygplatsen i Oslo i en vecka och förlorade då några kilometer, kanske 1-2 mil men det var som sagt en hel vecka. Laddning kan jag inte uttala mig om.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Det var Bjøn Nyland som lämnade den i en 27 dagars dvala.

Artistfinder

Inlägg av Artistfinder »

Verkar mycket lovande att batteriet håller så bra laddning även i kallt klimat.
Användarvisningsbild
emphili
Teslaägare

Inlägg av emphili »

Artistfinder skrev:
Jag starka funderingar på att skaffa en Tesla men känner mig lite osäker på två frågor:
  • Hur är det att parkera i Stockholm city där jag bor och ladda? Har inget garage utan står på gatan.

Hur länge håller en laddning? Ibland går det många dagar mellan att jag använder bilen.
Bor i Sthlm och kände lite oro inför Teslaköpet då jag inte hade garage. Fixade garage så att jag kunde ladda. Så här nästan ett år senare kan jag konstatera att något garage behövs eg inte plus att det kostar 2900kr/mån. Lär känna bra laddställen och ladda på. Tar man i med super marginal och leker att man förbrukar 10 enheter/ dygn (vilket man inte gör då bilen inte körs) så kan man koppla bort bilen under minst 45 dagar. Själv kombinerar jag oftast laddning på sjöhistoriska och tar en joggingtur på ett par timmar, hur bra som helst för både kropp och plånbok :)
Skriv svar