P85D+, ja, Plus.
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: P85D+, ja, Plus.
Dekaltrimning.
Lär väl förekomma ofta i framtiden, allt som behövs är några "P", "D" och "+" dekaler...
Bilarna är ju i övrigt identiska utseendemässigt.
Lär väl förekomma ofta i framtiden, allt som behövs är några "P", "D" och "+" dekaler...

När jag var förbi Täby för ett par veckor sedan så fick jag några skillnader förklarade för mig, är dock osäker på om det enbart var P85D eller generellt på "senaste generationen". Bla så var Tesla-loggon större eller djupare och något var annorlunda med bagageknappen eller om det var kameran.TiborBlomhall skrev:Dekaltrimning.
Lär väl förekomma ofta i framtiden, allt som behövs är några "P", "D" och "+" dekaler...![]()
Det unika som går att "kopiera" för P85/P85+/P85D är:
Karbonvingen (tillval)
Röda bromsok (tillval)
Performance stolar (P85/+) - mer jobb att kopiera
next gen stolar (P85D) - mer jobb att kopiera
Automatiskt stängande "tanklock" (P85D)
insane mode på displayen (P85D) - går inte att kopiera
michelin PS2 med 265 bak (P85+/P85D)
Dekalerna bak
Sedan är resten svårt att se med ögat...
Karbonvingen (tillval)
Röda bromsok (tillval)
Performance stolar (P85/+) - mer jobb att kopiera
next gen stolar (P85D) - mer jobb att kopiera
Automatiskt stängande "tanklock" (P85D)
insane mode på displayen (P85D) - går inte att kopiera
michelin PS2 med 265 bak (P85+/P85D)
Dekalerna bak
Sedan är resten svårt att se med ögat...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
För övrigt finns inga P85D eller S85D i Teslas utställningar ännu...
Har inte alla nya bilar det?hybris skrev:Automatiskt stängande "tanklock" (P85D)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Hybris, nu måste du byta upp dig igen ju! Och vi vet ju att du gillar krom. 

S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Jag har ingen aning om det stämmer men han som lade upp bilderna skrev senare i en kommentar
Vi får väll se hur det blir med detta och om det är det, kommer den vara eftertraktad? Jag menar, deras P85D klår det mesta redan med sina 700 hkI was told that the Senior Executive had this. If you think about it they are able to do it with the smaller motor in the front for a normal P85D. The P85D+ is indeed 940HP. This is the secret that Elon Musk is talking about at earnings...
Nej bara P85D om jag inte missuppfattat det...Pontus skrev:Har inte alla nya bilar det?hybris skrev:Automatiskt stängande "tanklock" (P85D)
Det har spekulerats om P85D+ sedan i höstas. Sett uppgifter att den skulle ha samma hk fram som bak och totalt ha kring 940hk. Tesla har ju löpande uppdaterat sin toppmodell, P85 blev ju möjlig att beställa med + först 2013. Att även P85D kommer i en ny version så småningom känns ganska naturligt.
Bara att beställa en till...olarsson skrev:Hybris, nu måste du byta upp dig igen ju! Och vi vet ju att du gillar krom.

Ser allt fler spekulationer om ett större batteripack, 110 kWh, till kommande Model S. Däremot skulle det inte vara helt logiskt att det kommer på en P85D+ med 940 hk...
När D presenterades sas det att inga större uppdateringar skulle göras på Model S under kommande år. De hade för mycket arbete med Model X för att hinna... Men efter att Model X är ute och rullar så kan det säkert hända saker.
Har också hört att det är förbättringar av batteriet på gång. Sen går det ju att utnyttja för lägre vikt och bättre prestanda eller samma vikt med längre räckvidd. Kanske släpper de bägge delarna för att testa marknaden.
Har också hört att det är förbättringar av batteriet på gång. Sen går det ju att utnyttja för lägre vikt och bättre prestanda eller samma vikt med längre räckvidd. Kanske släpper de bägge delarna för att testa marknaden.
Hmm. Nej, det är nog inte idéer eller ens pengar som saknas, snarare verkstads- och transportkapacitet.
Sälja, det kan man! Kommunicera, det får man inte alltid. Och ibland är det bättre bizniz att hålla igen.
Sälja, det kan man! Kommunicera, det får man inte alltid. Och ibland är det bättre bizniz att hålla igen.
.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Håller med. Men nu pratades det väl om "P85D+" ? Och fantiserades.LarsL skrev:Tror knappast att det är brist på verkstad och transport som försenat Model X.
Hybris, om du ändå ska beställa en till så kan jag väl få låna en av dina bilar i sommar? Min ICE bil har pajat topplock. [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
Tesladrömmare