Spanien tripp.
Moderator: Redaktion
Spanien tripp.
Hej. Ska ner till Spanien nästa helg med min p85+ signature. Tänkte kolla med tips. Bra att tänka på. Bra att ha med. M.m.
God fortsättning......
God fortsättning......
Re: Spanien tripp.
Solskyddsfaktor
Numera finns det ju rätt bra med Suc där nere i af på östra sidan. Så det är bara att åka ner o njuta

- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Dna Monse har jag bott på. Troligen finaste hotellet i området. Jag känner bara till 2 laddare i området. En schuko på Carrefour parkeringen och en schuko i p-huset till köpcentret zenia boulevard.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Ok. Hotell Dña Monse har en tesla laddare i garaget
( fri). tar betald för p-plats 6 €:..
Funkar. Annars blir det murcia. Passar på och äta i ikea lite svensk mat..
( fri). tar betald för p-plats 6 €:..
Funkar. Annars blir det murcia. Passar på och äta i ikea lite svensk mat..
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Och att registrera sig som ägare här är ju oxo ett bra tips 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Hej. Är nere i Spanien nu och har märkt att kylfläktarna låter (surrar) när man laddar nåt enormt,
Vet nån var jag kan vända mig till här i Spanien.
Min tesla fyller 4 år i september och har inte gått 80000 än så kan man ta det på garantin???
Annars är teslan en dröm om köra...
Min tesla fyller 4 år i september och har inte gått 80000 än så kan man ta det på garantin???
Hur varmt är det? Har hört att om det är varmt ute och du laddar med full effekt så måste kylningen gå ing rejält för att kyla ner batteriet så det behöver inte vara något fel på bilen.My Toy skrev:Hej. Är nere i Spanien nu och har märkt att kylfläktarna låter (surrar) när man laddar nåt enormt,
Hej. Vi har c.a. 15+ dagtid. Laddar för daglig bruk . Kontaktade vägassistans som bekräftade att jag stressat batteriet på väg ner. Men låter än, efter en vecka i Spanien. Lite nojig för tillbaka resan..
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Fläktarna bör normalt sett "bara" gå hårt när man laddar på SuC, och då låter det däremot nästan jämt om det är varmtMy Toy skrev:Hej. Vi har c.a. 15+ dagtid. Laddar för daglig bruk . Kontaktade vägassistans som bekräftade att jag stressat batteriet på väg ner. Men låter än, efter en vecka i Spanien. Lite nojig för tillbaka resan..
ute, alltså även om man bara laddar lite sas.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Nja, kör du riktigt fort, så går fläktarna också. Efter en liten 200 km/h tur från parkering (dvs gav inte bilen chans att temperera batteriet innan hög fart), så lät min bil som ett jetplan när jag körde in på parkeringen igen. Nästan pinsamt vad högt det lät faktiskt.Bjelke skrev:Fläktarna bör normalt sett "bara" gå hårt när man laddar på SuC, och då låter det däremot nästan jämt om det är varmtMy Toy skrev:Hej. Vi har c.a. 15+ dagtid. Laddar för daglig bruk . Kontaktade vägassistans som bekräftade att jag stressat batteriet på väg ner. Men låter än, efter en vecka i Spanien. Lite nojig för tillbaka resan..
ute, alltså även om man bara laddar lite sas.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Kan låta väldigt mycket, bilen säger till om den är överhettad!My Toy skrev:Hej. Vi har c.a. 15+ dagtid. Laddar för daglig bruk . Kontaktade vägassistans som bekräftade att jag stressat batteriet på väg ner. Men låter än, efter en vecka i Spanien. Lite nojig för tillbaka resan..
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Det lät väldigt mycket när jag laddade i sommarvärmen. Också när klimatanläggningen stannade hörde man hur det gnisslade till. Servicecentret bytte en fläkt som det var lite obalans i så blev det betydligt tystare.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS