Hitta kort typ2?
Moderator: Redaktion
Hitta kort typ2?
Blir trött på spiralslangshantering.
Finns det en kort 1-2m typ2 kabel av ngn leverantör?
Finns det en kort 1-2m typ2 kabel av ngn leverantör?
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Re: Hitta kort typ2?
Bara att kapa en standard 

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Å tvinna samt isolera m silvertejp?
Hälsningar
Lars
Lars
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Lätt!
Annars ska det väl finnas hyfsat korta att köpa (inte hos Tesla dock)... Fast själv har jag nog inte sett kortare än 2,5m...

Annars ska det väl finnas hyfsat korta att köpa (inte hos Tesla dock)... Fast själv har jag nog inte sett kortare än 2,5m...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Tror att EV Connect kan måttanpassa en kabel om man vill.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Bjelke
- Teslaägare
Hittade ingen på Sundrive iaf (som är superbra att ha att göra med iaf, Per Jeppson där är grym tex) "bara" 5meters-kablar...
Park & Charge vet jag inte ens om dom sysslar med kablar längre (dom var värdelösa som leverantör iaf).
Park & Charge vet jag inte ens om dom sysslar med kablar längre (dom var värdelösa som leverantör iaf).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- lator
- Teslaägare
Dags att köpa kontakter och sladd och bygga ihop själv? Inget som Alex på elbil.forum24 har börjat med?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Det tråkiga med det är att köpa kontakterna/handtagen. När du köper dem enstaka så är det ju svindyra, tom på ebay. Och en kvalitetskabel 16A/32A med signalkabel inbyggd är inte heller billig när du köper enstaka metrar.lator skrev:Dags att köpa kontakter och sladd och bygga ihop själv? Inget som Alex på elbil.forum24 har börjat med?

Så det är tyvärr inte så mycket att hämta på typ-1/-2 kablar.
Men du får de iaf i den längd/mjukhet/färg du vill ha.

Tesla Model Y
- lator
- Teslaägare
http://www.ev-istore.com/index.php?rout ... t_id=35498
Kan detta vara något? $106 för 3 meter...
Nope! Såg just att det är bara 1-fas...

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Tycker kapa kabeln och köra fiskögon verkar säkert. 

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Fanns för 3-fas också.....lator skrev:http://www.ev-istore.com/index.php?rout ... t_id=35498
http://www.ev-istore.com/index.php?rout ... t_id=35499
En spiral som blir 2m utsträkt hade varit perfekt. Har alla nya biler den där fulbyglingen inbyggd så man kan ladda 32A 1fas? I så fall behöver man ju en 32A kabel trots att bilen bara är en 11kW.
BMW i3 REX i väntan på Model3
- Bjelke
- Teslaägare
Alla ska väl eg ha det, men det har visat sig att så inte var fallet, men alla har rätt till det iaf, alltså man kan väl åka in till SC och få det ordnat om man inte skulle råka ha det redan18650 skrev:En spiral som blir 2m utsträkt hade varit perfekt. Har alla nya biler den där fulbyglingen inbyggd så man kan ladda 32A 1fas? I så fall behöver man ju en 32A kabel trots att bilen bara är en 11kW.
sas

Så då blir väl svaret ja och att kabeln bör vara 32A.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Om man med uttrycket "fulbygling" menar den reläbox som fördelar 32A 1-fas på två ledare i bilen, så är svaret: Ja, alla nya bilar har det.Bjelke skrev:Alla ska väl eg ha det, men det har visat sig att så inte var fallet, men alla har rätt till det iaf, alltså man kan väl åka in till SC och få det ordnat om man inte skulle råka ha det redan18650 skrev:En spiral som blir 2m utsträkt hade varit perfekt. Har alla nya biler den där fulbyglingen inbyggd så man kan ladda 32A 1fas? I så fall behöver man ju en 32A kabel trots att bilen bara är en 11kW.
sas
Så då blir väl svaret ja och att kabeln bör vara 32A.
Det var vissa bilar tillverkade före -15 med enkelladdare som saknade denna reläbox. Men som sagt så går det att få den eftermonterad på SC till en kostnad av 0:-
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Får förhoppningsvis svar inom 1 vecka på sådan kabel.
Har dock frågat på 1,5m spiralkabel > ca 3m utsträckt
Från den gamla leverantören kostade 2m rak ca 1500.- + moms o ev tull.
Har dock frågat på 1,5m spiralkabel > ca 3m utsträckt
Från den gamla leverantören kostade 2m rak ca 1500.- + moms o ev tull.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a