Noterade att en annons för Volvo dök upp på sidan när jag läste dagens artikel med underrubriken "Gå till volvocars.com/Elbilar". Klickade man på annonsen dirigerades man dock till länken http://www.volvocars.com/se/bilar/miljobilar vilket må vara hedervärt nog (även om jag som många andra är skeptiskt till miljöklassningen av en tvåtons suv med en liten elmotor som möjligen kan driva bilen ett par mil på el i måttlig fart och möjligen totalt hjälper till att driva snittförbrukningen ner mot kanske i trakten av litern...)
Riktigt roligt - eller kanske snarare pinsamt - blir det om man skriver in länken volvocars.com/Elbilar manuellt och möts av följande
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
klockrent Volvo! Kul att dom kan skoja med sig själva (eller var dom medvetna om vad dom precis gjort?)
Jag tvivlar på det eftersom länken man dirigerades till när man klickade på annonsen alltså inte matchade texten i densamma. En solklar fail i mina ögon...
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Volvo har registrerat namnen P5, P6 ,P8 och några till i USA. I artikeln skriver man att man inte förstår vad de betyder men man säger det är tex XC90 P8 precis som de finns XC90 D5.
Jag tror ju det står for power (dvs el).
Jag har varit stor Volvofan tills för ungefär 2 veckor sedan då jag fick min Tesla. Jag stod i valet mellan en Tesla och Volvo S90 Hybrid. S90 kunde först levereras september/oktober, vilken tur för mig, valet blev enkelt....
Men, jag har följt Volvo och enligt denna artikeln så kommer Volvo lansera 2st elbilar 2019.
Var också ett Volvofan tills dess att jag gick med i denna sekt. V60 D6 var en kul bil när den kom men de har inte följt upp den på ett bra sätt. En ren elbil borde varit på plats nu. 2019 känns hopplöst sent för ett bilmärke som säger sig fokusera på miljö och säkerhet.
Jag klänger mig fortfarande kvar vid Volvo.. Men med en liten tår i ögat över att dom är så sega att hänga med. Dom har i allafall lovat 2st elbilar senast 2019. Jag tror den första, mindre modellen kommer ut nästa år. Runt 30 mil har dom pratat om där.. Vet inte om det är riktiga mil eller NDEC. Den större har dom sagt 50 mil på.
Får se var dom hamnar i pris.. Jag har bilbyte 2019... Kommer lämna Volvo om inte elbilarna lever upp till mina förväntningar.. Bara jag hittar nått annat vettigt som går att packa bra.. Som inte kostar över typ 500k.
Jag tror jag isåfall kommer sakna sätena och kör/sittkomforten mest.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Jag tvingas ibland att åka V60, eftersom en av mina kunder har en sån. Visst är den skön att sitta i men det där öronbedövande motorljudet från dieselpannan! Framförallt nu på vintern väsnas den så in i norden. Vad är detta? Går det inte att stänga av det? Och sen trodde jag ju att de hade kanske lyckats att bli av med allt skrammel och gnissel som jag störde mig på när jag körde Volvo själv. Men nehej, det har de inte. Det skramlar som vanligt. Det tillhör väl Volvos märkesimage.
Vilken underbar skapelse Teslan är jämfört med Volvon. Allt gnäll om saker som kunde vara bättre i Teslan är bortglömt när man tvingas att sätta sig i en dieselbil. ALDRIG skulle jag köpa en sån bil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag klänger mig fortfarande kvar vid Volvo.. Men med en liten tår i ögat över att dom är så sega att hänga med. Dom har i allafall lovat 2st elbilar senast 2019. Jag tror den första, mindre modellen kommer ut nästa år. Runt 30 mil har dom pratat om där.. Vet inte om det är riktiga mil eller NDEC. Den större har dom sagt 50 mil på.
Får se var dom hamnar i pris.. Jag har bilbyte 2019... Kommer lämna Volvo om inte elbilarna lever upp till mina förväntningar.. Bara jag hittar nått annat vettigt som går att packa bra.. Som inte kostar över typ 500k.
Jag tror jag isåfall kommer sakna sätena och kör/sittkomforten mest.
Tyvärr tror jag att du kommer få titta bortom Volvo om du inte ger det 5-10 år till. De redovisar naturligtvis NEDC-siffror, de kommer knappast ha något laddnätverk och bilarna kommer vara konverterade ICE-bilar med allt vad det innebär (ingen frunk, dåliga utrymmen, osmidiga vägegenskaper och krångliga (dyra) servicar).
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Vi får se.. Får dom fram en med 50mil NDEC räcker det fint. Och fixar dom samma hastighet som på Ioniq med laddning funkar det fint med långresor. Redan idag fungerar det ju rätt bra och finns utbyggt med snabbladdare här i Sverige och även neråt i grannländerna.
Jag tror det snarare kommer falla för mig på utrymme/modell eller pris..
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Trevligt.. Tyvärr tror jag dom kommer starta på rätt saftig prislapp, i allafall första året. Dom brukar göra så med nya high end modeller.. Sälja dom första fullmatade för massor med pengar innan dom börjar gå ner i pris och med lite mer normalare standard.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Tyvärr tror jag att du kommer få titta bortom Volvo om du inte ger det 5-10 år till. De redovisar naturligtvis NEDC-siffror, de kommer knappast ha något laddnätverk och bilarna kommer vara konverterade ICE-bilar med allt vad det innebär (ingen frunk, dåliga utrymmen, osmidiga vägegenskaper och krångliga (dyra) servicar).
BEV som kommer 2019 bygger på MEP!
-"To enable the cost-effective production of a range of BEVs meeting different requirements, Volvo is developing the Modular Electrification Platform (MEP)"
Av de två konceptbilarna som visats upp och som finns på bild i Electrecs artikel undrar jag hur Volvo tänkt när det gäller sedanen. Bland deras nuvarande modeller liknar den mest den udda fågeln S60 Cross Country, och det kan knappast vara till fördel för luftmotståndet med en så högbyggd och "lyft" historia. När det gäller SUV/Crossover-varianten blir det ju av naturliga skäl svårare att göra den "låg" men en vanlig sedan borde gå att få avgjort mer aerodynamisk.
Och ja - jag tycker dessutom den är skitful!
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Tycker Volvo kan ta och skynda på och få ut nåt på marknaden nu så vi kan få lite vettigare regler/lättnader för elbilar
snart spelar ingen roll vad dom släpper bara dom gör det snart
Tycker Volvo kan ta och skynda på och få ut nåt på marknaden nu så vi kan få lite vettigare regler/lättnader för elbilar
snart spelar ingen roll vad dom släpper bara dom gör det snart
Precis. Jag har inte heller några som helst planer på att köra Volvo igen. Men om Volvo kommer men en elbil så kommer elbilar i Sverige snart att vara en ganska vanlig syn, och det är ju positivt. Sen tror jag iofs inte att deras elbil kommer att bli sådär jättebra (bilen på bilden är dessutom ful som stryk), men det är min personliga åsikt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14