Finns ISOfix-fästen på next gen säten?
Moderator: Redaktion
Finns ISOfix-fästen på next gen säten?
Inväntar leverans och planerar en resa till Schweiz i början av april och tänkte höra ifall någon vet ifall det finns ISOFix-fästen?
Något annat att tänka på vid resa till Schweiz med en MS?
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Re: Finns ISOfix-fästen på next gen säten?
Vägtull!
- som jag förstått det måste du själv stanna på en mack och klistra fast det märkte i rutan... Dryga böter om du blir stoppad annars...
Vi ska ut på en längre bilsemester i sommar och har börjat samla info... Bra att ta med både reflexväst och dubbel triangel... Vissa länder har krav på det.
- som jag förstått det måste du själv stanna på en mack och klistra fast det märkte i rutan... Dryga böter om du blir stoppad annars...
Vi ska ut på en längre bilsemester i sommar och har börjat samla info... Bra att ta med både reflexväst och dubbel triangel... Vissa länder har krav på det.
Super, tack.Nicklas skrev:Vägtull!
Varselväst finns tillsammans med varningstriangeln i bilen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Ja, de har ISO-fix.Silious81 skrev:Inväntar leverans och planerar en resa till Schweiz i början av april och tänkte höra ifall någon vet ifall det finns ISOFix-fästen?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Även passagerarsätet fram?Tars skrev:Ja, de har ISO-fix.Silious81 skrev:Inväntar leverans och planerar en resa till Schweiz i början av april och tänkte höra ifall någon vet ifall det finns ISOFix-fästen?
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
nej.Silious81 skrev:Även passagerarsätet fram?Tars skrev:Ja, de har ISO-fix.Silious81 skrev:Inväntar leverans och planerar en resa till Schweiz i början av april och tänkte höra ifall någon vet ifall det finns ISOFix-fästen?
bara de två bak vad jag uppfattade när jag beställde
Edit: http://www.anwb.nl/bestanden/content/as ... s-2014.pdf
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Om du har plats i bilen och paserar basel så kan du passa på att tjäna ihop lite av rese kassan

https://www.nimber.com/tasks/17485

https://www.nimber.com/tasks/17485
Jag har kikat på ett antal bilar och har inte hittat någon enda som har ISOFIX fram - det finns säkert, men det är i så fall rätt ovanligt verkar det som.Även passagerarsätet fram?
Annars är det lagkrav (EU) på två ISOFIX platser i baksätet när man har ett sådant sedan ivf 2012, så alla nya bilar från 2014 och framåt har det garanterat. Se http://ec.europa.eu/enterprise/newsroom ... 60&lang=en
Kanske fanns liknande krav lokalt i Sverige tidigare, men det där gäller ivf.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)