Idag körde jag med min en fossilbil från Kungsbacka ner mot Lund. Längtar extremt mycket efter min X som kommer i mars hoppas jag.
Så helt plötsligt börjar hjärtat dunka kraftigt, ögonen blir stora som hus och jag hör hur jag flämtar till.
Mina tankar flyger runt i huvudet.
Var det en X jag såg med ett släp?
Hade precis passerat en påfart från Halmstad och där hade den rullat ut.
Så jag gör det ända rätta. Jag bromsar in kraftigt för att låta den rulla ikapp. Men han som körde Xen tog det lugnt, allt för lugnt. Då inser jag att det kommer bilar bakom mig som nästan kört in i min rumpa. Så jag rullar in i högerfilen och inser att jag inte kommer kunna låta X:en hinna ikapp mig.
Så jag fäller en tår, rullar vidare och saknar min X ännu mer.
Idag var jag nästan en trafikfara...
Moderator: Redaktion
Re: Idag var jag nästan en trafikfara...

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Ni får sluta skriva såhär, jag mår dåligt av att jag inte har en Tesla än
Kan berätta att jag själv är en trafik fara varje gång jag ska köra norrut på E6 eftersom jag bor i lödde så passeras alltid SuC precis innan påfarten och jag kan inte låta bli att räkna antalet bilar som laddar där... helt livsfarligt precis innan rondellen.

Kan berätta att jag själv är en trafik fara varje gång jag ska köra norrut på E6 eftersom jag bor i lödde så passeras alltid SuC precis innan påfarten och jag kan inte låta bli att räkna antalet bilar som laddar där... helt livsfarligt precis innan rondellen.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Det var lite förvånande för mig att inse hur bra man blir på att känna igen en Tesla i ögonvrån på bara någon sekund. Jag ser Teslor överallt och folk ser lite konstiga ut när man mumlar "Tesla" och när det tittar frågande på en, pekar man över axel mot bilen som skymtade för någon sekund sedan. Jag e nog lite Tesla-skadad.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Jag känner igen den där reflexen. Usch vad jobbig den kommer bli när model 3 kommer hit.bjelkeman skrev:Det var lite förvånande för mig att inse hur bra man blir på att känna igen en Tesla i ögonvrån på bara någon sekund. Jag ser Teslor överallt och folk ser lite konstiga ut när man mumlar "Tesla" och när det tittar frågande på en, pekar man över axel mot bilen som skymtade för någon sekund sedan. Jag e nog lite Tesla-skadad.
Handlar nog om att ha en M3 först/tidigt så man får blickarna på sig än på andra och längta.Torkel skrev:Jag känner igen den där reflexen. Usch vad jobbig den kommer bli när model 3 kommer hit.bjelkeman skrev:Det var lite förvånande för mig att inse hur bra man blir på att känna igen en Tesla i ögonvrån på bara någon sekund. Jag ser Teslor överallt och folk ser lite konstiga ut när man mumlar "Tesla" och när det tittar frågande på en, pekar man över axel mot bilen som skymtade för någon sekund sedan. Jag e nog lite Tesla-skadad.
Svart X90D, bokat en M3.