Idag var jag nästan en trafikfara...

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare

Idag var jag nästan en trafikfara...

Inlägg av Anders77 »

Idag körde jag med min en fossilbil från Kungsbacka ner mot Lund. Längtar extremt mycket efter min X som kommer i mars hoppas jag.

Så helt plötsligt börjar hjärtat dunka kraftigt, ögonen blir stora som hus och jag hör hur jag flämtar till.

Mina tankar flyger runt i huvudet.
Var det en X jag såg med ett släp?

Hade precis passerat en påfart från Halmstad och där hade den rullat ut.

Så jag gör det ända rätta. Jag bromsar in kraftigt för att låta den rulla ikapp. Men han som körde Xen tog det lugnt, allt för lugnt. Då inser jag att det kommer bilar bakom mig som nästan kört in i min rumpa. Så jag rullar in i högerfilen och inser att jag inte kommer kunna låta X:en hinna ikapp mig.

Så jag fäller en tår, rullar vidare och saknar min X ännu mer.
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare

Re: Idag var jag nästan en trafikfara...

Inlägg av far1far2 »

+++ :D :) :lol:
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

:lol: Jag känner igen symtomen. Innan jag till sist insåg att det är bättre för min hälsa att helt enkelt skaffa Tesla själv, reagerade jag likadant. Jag kommer ihåg en situation på en tysk motorväg. Jag körde om en rad lastbilar och plötsligt kom jag ikapp en biltransport med minst 8 stycken Model S på. Vilken syn. Den var antagligen på väg till Danmark. Jag fick tvärnita från typ 160 knyck för att kunna betrakta hela den underbara skaran av skapelser som rullade till sina nya familjer som säkerligen väntade otåligt. Sambon fick hålla min hand och prata lugnt med mig så jag inte skulle få totalfnatt eller nåt. Numera reagerar jag inte riktigt lika kraftigt längre, även om det fortfarande väcker starka känslor i mig när jag ser en "kompis". ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
chaffis75
elbilist

Inlägg av chaffis75 »

Ni får sluta skriva såhär, jag mår dåligt av att jag inte har en Tesla än :D

Kan berätta att jag själv är en trafik fara varje gång jag ska köra norrut på E6 eftersom jag bor i lödde så passeras alltid SuC precis innan påfarten och jag kan inte låta bli att räkna antalet bilar som laddar där... helt livsfarligt precis innan rondellen.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

:lol: Inte lätt att vara icke-ägare alltså, och fan inte lätt ens när man har en ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Det var lite förvånande för mig att inse hur bra man blir på att känna igen en Tesla i ögonvrån på bara någon sekund. Jag ser Teslor överallt och folk ser lite konstiga ut när man mumlar "Tesla" och när det tittar frågande på en, pekar man över axel mot bilen som skymtade för någon sekund sedan. Jag e nog lite Tesla-skadad.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Torkel

Inlägg av Torkel »

bjelkeman skrev:
Det var lite förvånande för mig att inse hur bra man blir på att känna igen en Tesla i ögonvrån på bara någon sekund. Jag ser Teslor överallt och folk ser lite konstiga ut när man mumlar "Tesla" och när det tittar frågande på en, pekar man över axel mot bilen som skymtade för någon sekund sedan. Jag e nog lite Tesla-skadad.
Jag känner igen den där reflexen. Usch vad jobbig den kommer bli när model 3 kommer hit.
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare

Inlägg av Anders77 »

Torkel skrev:
bjelkeman skrev:
Jag känner igen den där reflexen. Usch vad jobbig den kommer bli när model 3 kommer hit.
Handlar nog om att ha en M3 först/tidigt så man får blickarna på sig än på andra och längta.
Svart X90D, bokat en M3.
Skriv svar