Beror ju på hur man tolkar två SC vid sidan av varandra? Hade det varit tal och man hade skrivit två 3:or vid sidan av varandra så blir det ju 33. Multiplicerar man blir det 9 eller tar man det som 2L så blir det 6.
Om du tänker att två bilder bredvid varandra är tal bredvid tal, hur blir då 22*22=16?
Nej, det är ju det som blir lite komplicerat, som sagt eller som Bjerke hade sagt , sas
Varför läste jag alla andras svar innan jag svarade?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Ledtrådarna är från Teslas personalparkering
16 st i personalen har två model X
16 st i personalen har fyra model S (2 fyrhjulsdrivna och 2 bakhjulsdrivna)
6 st i personalen har egna snabbladdare
Men bara Elon har allt på sista raden.
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
kul läsning!
Jag tänker så här MX (romerska siffror) är ju 1010! Hur får man två MX till 16? Sedan kan man undra vad det blir och menas med 2st SuC bredvid varandra. Är de parallellkopplade eller serie kopplade för då ger de andra siffror.
Nej jag tror lite som några andra slutsumma 74
8+8=16
(2+2) X (2+2)=16
8+(2x33)=74
Självklart är det så!!
Tar vi bara matteregler så är väl inget tecken lika med x.
MX + MX = 16 => MX=8
MS x MS + MS x MS = 16 => MS=2,83
L + L = 6 => L=3
MX + MS x L x L = 33,47
Tråkigt men sant, om det nu inte finns någon alternativ fakta att vända sig emot
Senast redigerad av Pontus, redigerad totalt 3 gång.
Det var inte jag som hade gjort den där - hittade den bara på nätet.
Jag tänkte omedelbart att rätt svar ska vara 8 + (2 x 6) = 20, men ser, efter alla smarta svar, att den inte alls är särskilt självklar. Två superladdare bredvid varandra kan, som många påtalat, betyda både 3 + 3 eller 33. Men dessutom har jag för mig att om inget tecken anges så är det multiplikation som gäller? Dvs 3(3) skulle kunna betyda 3x3=9.
Anledningen till att jag hållit tyst är att jag insåg att hela räkneuppställningen var så jäkla otydlig att jag hoppades att diskussionen skulle dö ut utan att någon skulle minnas att det var jag som hade postat den
Det var inte jag som hade gjort den där - hittade den bara på nätet.
Jag tänkte omedelbart att rätt svar ska vara 8 + (2 x 6) = 20, men ser, efter alla smarta svar, att den inte alls är särskilt självklar. Två superladdare bredvid varandra kan, som många påtalat, betyda både 3 + 3 eller 33. Men dessutom har jag för mig att om inget tecken anges så är det multiplikation som gäller? Dvs 3(3) skulle kunna betyda 3x3=9.
Anledningen till att jag hållit tyst är att jag insåg att hela räkneuppställningen var så jäkla otydlig att jag hoppades att diskussionen skulle dö ut utan att någon skulle minnas att det var jag som hade postat den
Fanns inget svar där du hittade den eller var det också 20?
Den här "gåtan" har snurrat runt på Facebook i månader med olika bilder och symboler. Jag är förvånad över att inte alla ledsnat på den redan
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Tar vi bara matteregler så är väl inget tecken lika med x.
MX + MX = 16 => MX=8
MS x MS + MS x MS = 16 => MS=2,83
L + L = 6 => L=3
MX + MS x L x L = 33,47
Tråkigt men sant, om det nu inte finns någon alternativ fakta att vända sig emot
Kreativ lösning. Ett alternativt fakta är väl att 2,83^4 = 16
2,83 x 2,83 = 8
Är alternativa fakta att 8 + 8 = 16 och 8 x 8 = 16?
Jippi i så fall öppnar det ju upp för många fler möjligheter