Stänga av dörröppnare
Moderator: Redaktion
Stänga av dörröppnare
Jag har letat i manualen efter möjlighet att stänga av dörreglaget som är vid baksätet. Mina barn gillar att stänga dörrarna med det och snabbt springa undan. Blir inte så kul om ett finger inte hinner undan en dag.
Barnlåset gör dom obrukbara tills man öppnat dom, men efter så är det fritt fram.
Barnlåset gör dom obrukbara tills man öppnat dom, men efter så är det fritt fram.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Re: Stänga av dörröppnare
Dörrarna ska ju ha sensorer som förhindrar att fingrar mm kläms, men Teslabjørn har testat det och på vissa ställen (högt upp) tar det ganska mycket motstånd innan den stoppar.
Tesladrömmare från Linköping, pluggar i Göteborg
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!
Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!

Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Om man har benlösa fingrar är man körd 

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag omformulerar, jag vill slippa få dörren i huvudet när jag står och plockar ut grejer och jag ogillar när den blir arg och piper, så jag vill stänga av reglaget.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Jag lyckades med bedriften i söndags. Sambon står och spänner fast grabben i barnstolen höger bak. Jag hoppar in och trampar på bromspedalen vartpå min dörr stängs OCH höger fwd! Hon får den i ryggen och säger lite trött, Hallå! Men det gjorde inte ont eller så. Men ska verkligen fwd stängas när man trampar på bromsen?!
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ja, det är nog tanken, då du förutsätts vara på gång att köra då du startar bilen genom att trycka på bromsen.SolnaGnagarn skrev:Jag lyckades med bedriften i söndags. Sambon står och spänner fast grabben i barnstolen höger bak. Jag hoppar in och trampar på bromspedalen vartpå min dörr stängs OCH höger fwd! Hon får den i ryggen och säger lite trött, Hallå! Men det gjorde inte ont eller så. Men ska verkligen fwd stängas när man trampar på bromsen?!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Kan testa imorrn men vill minnas att bara förardörren stängs när jag trycker på bromsen.bylund skrev:Ja, det är nog tanken, då du förutsätts vara på gång att köra då du startar bilen genom att trycka på bromsen.SolnaGnagarn skrev:Jag lyckades med bedriften i söndags. Sambon står och spänner fast grabben i barnstolen höger bak. Jag hoppar in och trampar på bromspedalen vartpå min dörr stängs OCH höger fwd! Hon får den i ryggen och säger lite trött, Hallå! Men det gjorde inte ont eller så. Men ska verkligen fwd stängas när man trampar på bromsen?!
För mig är det enbart förardörren som stängs är jag trycker på bromsen. Dock så råkar jag ibland trycka till på taket på fobben när jag går in eller sätter mig vilket resulterar i alla dörrar stängs. Detta händer oftare om jag har fobben i byxfickan.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Remuz skrev:Jag omformulerar, jag vill slippa få dörren i huvudet när jag står och plockar ut grejer och jag ogillar när den blir arg och piper, så jag vill stänga av reglaget.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Har bara blivit så två ggr så den verkar leva sitt eget liv.bylund skrev:Ja, det är nog tanken, då du förutsätts vara på gång att köra då du startar bilen genom att trycka på bromsen.SolnaGnagarn skrev:Jag lyckades med bedriften i söndags. Sambon står och spänner fast grabben i barnstolen höger bak. Jag hoppar in och trampar på bromspedalen vartpå min dörr stängs OCH höger fwd! Hon får den i ryggen och säger lite trött, Hallå! Men det gjorde inte ont eller så. Men ska verkligen fwd stängas när man trampar på bromsen?!
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Detta kan du stänga av i controls. Då måste man istället trycka tre ggr på taket.Svenssons skrev:För mig är det enbart förardörren som stängs är jag trycker på bromsen. Dock så råkar jag ibland trycka till på taket på fobben när jag går in eller sätter mig vilket resulterar i alla dörrar stängs. Detta händer oftare om jag har fobben i byxfickan.
As a consumer I would like to be able to shut on/off every button in the car so that I can make use of the buttons only for my specific needs.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland