Stänga av dörröppnare

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Stänga av dörröppnare

Inlägg av Remuz »

Jag har letat i manualen efter möjlighet att stänga av dörreglaget som är vid baksätet. Mina barn gillar att stänga dörrarna med det och snabbt springa undan. Blir inte så kul om ett finger inte hinner undan en dag.

Barnlåset gör dom obrukbara tills man öppnat dom, men efter så är det fritt fram.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare

Re: Stänga av dörröppnare

Inlägg av Crappy »

Ingen klämspärr?
Då kommer det snart bli dyrt för Tesla
MaLund13

Inlägg av MaLund13 »

Dörrarna ska ju ha sensorer som förhindrar att fingrar mm kläms, men Teslabjørn har testat det och på vissa ställen (högt upp) tar det ganska mycket motstånd innan den stoppar.

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Om man har benlösa fingrar är man körd
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Jag omformulerar, jag vill slippa få dörren i huvudet när jag står och plockar ut grejer och jag ogillar när den blir arg och piper, så jag vill stänga av reglaget.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

Jag lyckades med bedriften i söndags. Sambon står och spänner fast grabben i barnstolen höger bak. Jag hoppar in och trampar på bromspedalen vartpå min dörr stängs OCH höger fwd! Hon får den i ryggen och säger lite trött, Hallå! Men det gjorde inte ont eller så. Men ska verkligen fwd stängas när man trampar på bromsen?!

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

SolnaGnagarn skrev:
Jag lyckades med bedriften i söndags. Sambon står och spänner fast grabben i barnstolen höger bak. Jag hoppar in och trampar på bromspedalen vartpå min dörr stängs OCH höger fwd! Hon får den i ryggen och säger lite trött, Hallå! Men det gjorde inte ont eller så. Men ska verkligen fwd stängas när man trampar på bromsen?!
Ja, det är nog tanken, då du förutsätts vara på gång att köra då du startar bilen genom att trycka på bromsen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
janni
Teslaägare

Inlägg av janni »

bylund skrev:
SolnaGnagarn skrev:
Ja, det är nog tanken, då du förutsätts vara på gång att köra då du startar bilen genom att trycka på bromsen.
Kan testa imorrn men vill minnas att bara förardörren stängs när jag trycker på bromsen.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

För mig är det enbart förardörren som stängs är jag trycker på bromsen. Dock så råkar jag ibland trycka till på taket på fobben när jag går in eller sätter mig vilket resulterar i alla dörrar stängs. Detta händer oftare om jag har fobben i byxfickan.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Remuz skrev:
Jag omformulerar, jag vill slippa få dörren i huvudet när jag står och plockar ut grejer och jag ogillar när den blir arg och piper, så jag vill stänga av reglaget.
:lol: Förlåt men jag kan verkligen se det framför mig och det kan ju bli ganska komiskt ju ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

bylund skrev:
SolnaGnagarn skrev:
Har bara blivit så två ggr så den verkar leva sitt eget liv.
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

Svenssons skrev:
För mig är det enbart förardörren som stängs är jag trycker på bromsen. Dock så råkar jag ibland trycka till på taket på fobben när jag går in eller sätter mig vilket resulterar i alla dörrar stängs. Detta händer oftare om jag har fobben i byxfickan.
Detta kan du stänga av i controls. Då måste man istället trycka tre ggr på taket.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

As a consumer I would like to be able to shut on/off every button in the car so that I can make use of the buttons only for my specific needs.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Skriv svar