Hejsan!
Är det någon här som vet hur det är med korrosionsskydd på bilarna, d v s Model S? Någon av er som har korrosionsskyddsbehandlad/underredsbehandlad sin bil? Finns det någon som utför dessa arbeten?
Ja, jag vet att de är byggda i aluminium, men jag som äger några fordon med aluminiumkaross redan kan lugnt berätta för er att korrosion även finns på dessa med och att vägförhållanden (med allt skräpsalt) i vårt land inte gör saken bättre. Därför är alla mina bilar behandlade, vilket betalar sig i längden. Frågan är hur det ser ut på en Tesla. Jag är inte ens säkert att de vanliga rostskyddsverkstäder har en behandlingsschema för denna bil...
Vad är era synpunkter? Tack!
Cheers
Korrosionsskydd
Moderator: Redaktion
Re: Korrosionsskydd
Hej, nej inga direkta synpunkter.
Men håller med om att även Al korroderar, särskilt galvaniskt.
Har bytt "propellern" i min Webergrill två gånger, mjuk som våt papp. Bytte min gamla Audi så snart styrväxeln började lossna (växelhus i gjuten zinklegering, inpressad i Al-plåt).
Så frågan är intressant och kan gärna ventileras!
Men håller med om att även Al korroderar, särskilt galvaniskt.
Har bytt "propellern" i min Webergrill två gånger, mjuk som våt papp. Bytte min gamla Audi så snart styrväxeln började lossna (växelhus i gjuten zinklegering, inpressad i Al-plåt).
Så frågan är intressant och kan gärna ventileras!

Intressant fråga. Sökte som hastigast på det och hittade:
http://elbilforum.no/forum/index.php/to ... #msg198161
Har ingen aning om hurvida det är något som åtgärdats, eller ens om det är vanligt, men det låter ju åtminstone potentiellt oroande. Posta gärna om du hittar något mer konkret.
http://elbilforum.no/forum/index.php/to ... #msg198161
Har ingen aning om hurvida det är något som åtgärdats, eller ens om det är vanligt, men det låter ju åtminstone potentiellt oroande. Posta gärna om du hittar något mer konkret.
Vet inte mycket om aleminiumbilar men jag jobbar med flyg.
Och Flygplan korrederar mycket när de flyger i salta miljöer.
De e pga att aliminium korrotion som man inte saltar landningsbanor som vi gör vägar.
Och Flygplan korrederar mycket när de flyger i salta miljöer.
De e pga att aliminium korrotion som man inte saltar landningsbanor som vi gör vägar.
Är det inte en bottenplatta av titan?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Nej, de e bara en liten titansköld längst framNiclas skrev:Är det inte en bottenplatta av titan?