Ju mer jag läser på, jo mer inser jag att jag missade att sätta in mig i alla detaljerna, innan jag beställde bilen.
Så nu måste jag lägga den hemska väntetiden (leverans i "slutet av april") på att försöka förstå detaljerna.
Jag är med på att bilen t.ex. innehåller:
* "Fritt internet inom europa"
* "Spotify"
* "Internetradio och podcast"
Men vad innebär detta? Det är jo inte direkt så att det är något som Tesla lovar/beskriver särskild, när man är inne och ska bygga ihop sin bil på hemsidan.
Kan jag t.ex. logga in med mitt "Tesla Spotify konto" i min mobil, och då spara ett Premium abonnemang?
Är det fritt internet i europa, och vad kan jag göra med mitt internet. Kan jag t.ex. kolla en film på Netflix på stora fina skärmen?
Kan jag överhuvudtaget kolla på film på bilens skärm?
Vad kan jag, och kan jag inte köra i form av web-appar på skärmen?
Vad jag kan se, så är det Tunein som gäller för webbradio och podcaster. Är det ett gratis eller ett Premium abonnemang som ingår med bilen? I så fall, kan jag logga in i telefonen med mitt "Tesla abb"? Idag kör jag jo t.ex. alla poddar via iTunes/Podcaster, och om jag inte kan göra det i bilen, så måste jag jo köra Tunein i telefonen, så inte allt hamnar ur synk.
Vad gäller rörande DAB radio (ifall att det nu skulle bli aktuellt någon gång), ingår detta i Model X eller inte? Enligt manualen så är det en del av "ljudpaket (tillval)", men läser jag beskrivningen för hi-fi paketet, så nämner det inget om att man behöver köpa till det, för at få DAB.
Det finns nog fler frågor, men jag börjar såhär