Fått nya bilen och första märket i lacken...

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Fått nya bilen och första märket i lacken...

Inlägg av Leo »

Hämtade ut nya bilen idag. Jippiiii :D Åker en stund upp till Åkersberga och tillbaka i solskenet. Njuter av inredningen, den tysta resan och kraften när man trycker på. Jag hamnar slutligen hos lackkonserveringsfirman. Står och beundrar bilen tillsammans med de och diskuterar olika färger på just Tesla när det blåser ner en gren från trädet vid vägen som gör ett liiiitet märke/buckla i lacken! :evil: Syns inte för andra men jag lär alltid se den i motljus när bilen är nytvättad och minnas den som den första...

Ja ja. Då var i alla fall det avklarat så slipper den första komma under den planerade Europasemestern i sommar. Ibland blir man påmind "från ovan" om att det trots allt bara är en bil, även om det är en väldigt FIN bil! Är i alla fall vansinnigt glad ändå över nya bilen :D
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Fått nya bilen och första märket i lacken...

Inlägg av Tars »

Grattis!
Hur lång tid tog det innan du kunde åka därifrån?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Tog en timme ungefär.

Fick en bra genomgång av det mesta. Eftersom jag kört elbil senaste 1,5 året och hängt på Teslaforum senaste tiden så var det inte så mycket som var helt obekant
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Bilder! :D
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Skriv svar