Det lär finnas två Teslataxi i Knivsta o en i Uppsala för närvarande. Så problemet är väl inte så stort just nu, att taxi skall ta över.. Men vem vet om ngt år hur det blir.
Jo en viss hönan/ägget-effekt kan det nog bli, sätter dom upp en i Uppsala så kan det nog säljas en hög med bilar till Taxi
där oxo...
Fast nu med betalning borde inte effekten bli lika som i Väsby.
Därav att jag säger att en liten station i Knivsta skulle lösa problemet.
För jag tror ändå att det är en liten minoritet som bara passerar Stockholm som laddar i Upplands Väsby, men jag försöker inte hävda att de inte finns.
jo men lite "trist" i övrigt i knivsta, om inte nån lågger på ett kol eller 2 där, men finns en max i uppsala/gränby det löser också förbikörningsproblemet, och har troligen reserverats många 3'or i uppsala
Nej placera som det är tänkt, ute på vischan(värmland och gotland ) där ingen vill stå längre än nödvändigt...
För jag tror ändå att det är en liten minoritet som bara passerar Stockholm som laddar i Upplands Väsby, men jag försöker inte hävda att de inte finns.
jo men lite "trist" i övrigt i knivsta, om inte nån lågger på ett kol eller 2 där, men finns en max i uppsala/gränby det löser också förbikörningsproblemet, och har troligen reserverats många 3'or i uppsala
En superladdare i Uppsala får nog liknande problem som den i Infra City
Antagligen, finns Tesla taxi här med, och annat löst folk(host, host) som nästan jobbar vid MAX som skulle ha en bil stående där. Nej placera som det är tänkt, ute på vischan(värmland och gotland ) där ingen vill stå längre än nödvändigt...
Tror grundproblemet ligger i affärsmodellen för laddning.
Om det kostar så mycket att det är iallafall en del dyrare än "hemmaladdning":
- Taxi sätter upp sina egna laddare "i en blinkning", då det blir billigare för dom.
- Den som har en laddstation på tomten behöver tjäna pengar på det, antingen direkt eller indirekt.
Varenda mack, snabbmatställe, restaurang och köpcentrum kommer villa ha laddare då deras parkeringsplatser helt plötsligt börjar generera pengar.
Först; är det någon som gjort lite källkritik?
Finns det någon annan än en random snubbe (kund el personal) som knackat på rutan på en slumpvis bil. Innan man ens börjar spekulera borde det kunna gå att få verifikation.
Sen;varför skall sanningen komma ivägen för en bra historia.
Det är en blandning av placering (dock så skulle det inte funka om laddaren låg för långt från Stockholm) att den var gratis(fast den nya taxan kommer inte avskräcka, samtidigt så skulle elbilen dö om drivmedlet blev lika dyrt som icebilar) snabbladdningen gör att taxibilarna inte behöver Max en timme för att få laddning att ta långa körningar. En långsamladdning på Arlanda är helt enkelt inte lika attraktivt. Alla stationens fördelar har vänts till dess nackdel.
Lösningen är en till supersnabb i närheten av Stockholm. Kanske söder om, ser dock inte syftet att ta bort den nuvarande.
Finns det någon annan än en random snubbe (kund el personal) som knackat på rutan på en slumpvis bil. Innan man ens börjar spekulera borde det kunna gå att få verifikation.
Jag har också väntat på att nån verkligen undersöker detta.
Jag har också väntat på att nån verkligen undersöker detta.
Orkar dock inte själv.
Håller med (och orkar inte forska i det jag heller), Bylund var ju fundersam på en gång tex (var vi nog många som var)...
Har också undrat... Laddade där igår och gick in till Max och frågade den i personalen som såg mest senior ut. Hon hade öht ingen aning vad jag pratade om.
Detta är väl dock lika mycket alternativ fakta som knack-snubben ovan och om nån känner för att döda eller föda tråden så är det väl bara ett samtal till Max hq som gäller
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Har också undrat... Laddade där igår och gick in till Max och frågade den i personalen som såg mest senior ut. Hon hade öht ingen aning vad jag pratade om.
Detta är väl dock lika mycket alternativ fakta som knack-snubben ovan och om nån känner för att döda eller föda tråden så är det väl bara ett samtal till Max hq som gäller
Om SuC vid Max Infra stängs så kommer OKQ8 tvingas ta betalt vid sina snabbladdare i Sollentuna och Danderyd för att göra de tillgängliga för andra än taxibilar. Redan nu laddar vissa åkare sina bilar där då det är gratis. Har aldrig sett en taxi-Tesla snabbladda på Arlanda i taxizonen. En tanke bara...
Om SuC vid Max Infra stängs så kommer OKQ8 tvingas ta betalt vid sina snabbladdare i Sollentuna och Danderyd för att göra de tillgängliga för andra än taxibilar. Redan nu laddar vissa åkare sina bilar där då det är gratis. Har aldrig sett en taxi-Tesla snabbladda på Arlanda i taxizonen. En tanke bara...
Har inte båda de där börjat ta betalt? Hörde rykten om det....
Intressant att veta hur folk värderar trovärdigheten i källan.
på en skala mellan 0-10 där 0 är total frånvarande av trovärdighet och 10 är helt trovärdig till 100%. så skulle jag säga att den ligger på 20%, en två (2).
anledningen för att man omöjligt kan få svar på sådant, inget företag skulle säga t.ex. att de skulle skära ned en avdelnng t.ex. (det hade varit ett brott mot företagshemligheter, så även om man skulle få ett nekande svar så är det inte 100% att det skulle vara så). Så det ligger ett korn av sanning i påståendet, dock inte tillräckligt för att det skall vara trovärdigt eller sannolikt.
Jag tror att en väldigt liten minoritet, även icke-taxi, som laddar i Infra City är på långresa. Visst, kommer man norrifrån och ska vända i Södertälje utan destinationsladdning får man det svettigt, och det går nog att hitta andra scenarier också. Men det gör att just några få stolpar i Knivsta skulle lösa det faktiska problemet. Tills Knivsta Taxi köper alla begagnade taxibilar från Stockholm såklart.
Ehh va? Bor man i andra delar av landet än i stockholm så är en laddare i stockholmstrakten ett måste för färder längs E4 om man inte också tänker flytta runt övriga SuC-stationer. Gävle-Sillekrog är för långt även med en S85 om man inte vill stå den extra tiden i gävle eller sillekrog för att nå 100%. Eller om det är vinter eller dåligt väder...
Stannar alltid Upplands Väsby, dock räcker det med 10-15 min för att känna sig trygg till sille krog. Alt. är att stanna och ladda fullt i Gävle och det känns så där.
Viktigt oxå är att tänka på om man kör Sthlm tor över dagen utan destinationsladdning. Fast då borde Gävle o Sillekrog räcka? Värre från Arboga. Borde finnas en i Enköping tyo
Det blir knappast mindre taxi av att dom bara krämer ut 38kW nu. Tre taxi på plats när jag kom, men ingen på 1A/B. Fick ändå bara 38kW. Medan jag handlade kaffe kom en norskreggad som delade med en nästan fylld taxi och även den fick 38kW. Har laddarna dragit ner på effekt inför avveckling?
Det blir knappast mindre taxi av att dom bara krämer ut 38kW nu. Tre taxi på plats när jag kom, men ingen på 1A/B. Fick ändå bara 38kW. Medan jag handlade kaffe kom en norskreggad som delade med en nästan fylld taxi och även den fick 38kW. Har laddarna dragit ner på effekt inför avveckling?
Jag fick drygt 60kw för några dagar sedan, med ganska hög soc.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD