Jag kan verkligen förstå frustrationen. Lastbilar kan hålla på med omkörningar hur länge som helst ibland. Men inbromsningen efter omkörningen var verkligen, verkligen onödig, och farlig.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
En person gjorde en omkörning av Leafen och bromsade, de blev vållande till olyckan och fick stå för självrisken. Riktigt idiot beteende!
Jag håller med, helt idiotiskt och också väldigt olagligt, men kunde ändå inte låta bli att skratta. Långtradare som segar sig förbi andra långtradare borde vara förbjudet. Den här förbudsskylten borde gälla generellt på motorvägar:
För många år sedan råkade jag ut för en bil som körde om en lastbil i en evighet på en 2-1 väg där jag pendlade 9 mil varje dag, jag hann om men inte bilarna bakom mig innan det blev enkelfiligt. Bilen jag körde om lämnade jag långt bakom mig även om han försökte köra ikapp. Det var en SAAB 9000...
Han kom ikapp när trafiken tätnade på den enkelfiliga vägen och det visade sig att han hade en lite speciell legitimation som han gärna visade upp...
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Idiot sannerligen.
Hur bråttom kan man ha. Även om omkörningen sinkade hans framfart så rättfärdigar det på inget sätt en omkörning på höger väggren och sedan imbromsningen framför lastbilen.
Folk med sådana problem att sansa sig ska ha indraget körkort rakt av.
Undrar om Auto Pilot kommer sätta stopp för sånt här beteende?
P84 - 2014
Ska inte den lära sig av oss förare...
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Idiot sannerligen.
Hur bråttom kan man ha. Även om omkörningen sinkade hans framfart så rättfärdigar det på inget sätt en omkörning på höger väggren och sedan imbromsningen framför lastbilen.
Folk med sådana problem att sansa sig ska ha indraget körkort rakt av.
P84 - 2014
Autopiloten kör inte om på högersidan vid hastigheter där det är olagligt, dock finns det inget som förhindrar dig från att själv gasa för att köra om.
Har dock inte testat om AP byter fil trots att det är heldraget.
P84 - 2014
Autopiloten kör inte om på högersidan vid hastigheter där det är olagligt, dock finns det inget som förhindrar dig från att själv gasa för att köra om.
Va???
Tar den inte efter allt vi gör, jag som försökt lära den allt jag kan.
P84 - 2014
Va???
Tar den inte efter allt vi gör, jag som försökt lära den allt jag kan.
Är de därför jag inte kan få min farthållare att följa hastighetsbegränsningen?