Demobil prissatt efter prislista nån gång tidigt hösten 2016 samt ordentlig showroom discount gav ett mycket förmånligt pris ca 300k under nypris 90D idag! Dessutom referral och supermiljöpremie.
Model S 90D facelift, obsidian med tan Nextgen, 21" turbin, all utrustning utom bakåtvända barnsäten. FUSC.
Intryck jfrt med min tidigare 2014 P85+
Batteriet har räckvidd 405 km typical vid 90% jfrt med tidigare 348km
Dual drive: som konstaterats tidigare mycket bra grepp. Kan trycka på ordentligt utan hjulspinn, vilket var omöjligt med P85+
Obsidian svart är perfekt, lite gråaktig nyans med metallic, bra mycket snyggare än solid svart.
21" är givet för mig, otroligt snyggt. Kommer dessutom med 265 bak och ContiSilent, som är mycket tystare än mina tidigare Michelin PS2/PSS.
Ultra Hifi verkar ha för bättrats, låter bättre än min UltraHifi från 2014. Nya drivelement?
Uppgraderad laddare är numer bara 16,5 kw (tidigare 22kw), det är ändå ok använder den mycket då jag laddar på jobbet etc
Interiören är ordentligt uppgraderad. allt är mycket bättre. Mittkonsolen är ok, bra med iphoneanslutning och fack som man kan stänga.
AP1 fungerar mycket bra faktiskt, fast den är långt från perfekt.
Nextgensätena är bekväma, tycker inte Teslas premiumsäten ser så värst mycket bättre ut ffa inte det uppfällbara nackstödet ser like weird ut.
Accelerationen är mycket bra, får lite tunnelseende vid fullgas typ P85D (nästan). Känns som nya 90D idag har bättre prestanda än de de 85D jag testat tidigare, 85D jag testat tidigare har varit lite av en besvikelse ???
Chassisättningen känns bra. Absolut inte mjuk mer åt det sportiga hållet, men inte för hård heller. Bra avvägning.
Summon fungerar helt utan problem.
Självstängande laddlucka funkar bra.
Pnoramatak är självklart val för mig, både pga att kunna öppna samt ha takräcke.
Uppvärmd ratt är på hela tiden, klockrent!
Faceliften är otroligt snygg, så snygg att de gamla ser väldigt gamla ut och inte alls lika aggressiva.
Sammanfattningsvis känns bilen som en helt annan jfrt med min tidigare från 2014. Enda nackdelen är den mindre frunken...
Model S 90D 2017 intryck
Moderator: Redaktion
Model S 90D 2017 intryck
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6544
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Model S 90D 2017 intryck
Grattis till nya bilen!
Har samma erfarenhet som du, kommer dock från en p85d från början. Själv saknar jag draget från 0, men tycker att 90d är piggare från 100 och uppåt.
Har samma erfarenhet som du, kommer dock från en p85d från början. Själv saknar jag draget från 0, men tycker att 90d är piggare från 100 och uppåt.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1534
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Re: Model S 90D 2017 intryck
Härligt med ny bil! Hade inte du beställt en P100D?Niclas skrev:Demobil prissatt efter prislista nån gång tidigt hösten 2016 samt ordentlig showroom discount gav ett mycket förmånligt pris ca 300k under nypris 90D idag! Dessutom referral och supermiljöpremie.
Model S 90D facelift, obsidian med tan Nextgen, 21" turbin, all utrustning utom bakåtvända barnsäten. FUSC.
Intryck jfrt med min tidigare 2014 P85+
Batteriet har räckvidd 405 km typical vid 90% jfrt med tidigare 348km
Dual drive: som konstaterats tidigare mycket bra grepp. Kan trycka på ordentligt utan hjulspinn, vilket var omöjligt med P85+
Obsidian svart är perfekt, lite gråaktig nyans med metallic, bra mycket snyggare än solid svart.
21" är givet för mig, otroligt snyggt. Kommer dessutom med 265 bak och ContiSilent, som är mycket tystare än mina tidigare Michelin PS2/PSS.
Ultra Hifi verkar ha för bättrats, låter bättre än min UltraHifi från 2014. Nya drivelement?
Uppgraderad laddare är numer bara 16,5 kw (tidigare 22kw), det är ändå ok använder den mycket då jag laddar på jobbet etc
Interiören är ordentligt uppgraderad. allt är mycket bättre. Mittkonsolen är ok, bra med iphoneanslutning och fack som man kan stänga.
AP1 fungerar mycket bra faktiskt, fast den är långt från perfekt.
Nextgensätena är bekväma, tycker inte Teslas premiumsäten ser så värst mycket bättre ut ffa inte det uppfällbara nackstödet ser like weird ut.
Accelerationen är mycket bra, får lite tunnelseende vid fullgas typ P85D (nästan). Känns som nya 90D idag har bättre prestanda än de de 85D jag testat tidigare, 85D jag testat tidigare har varit lite av en besvikelse ???
Chassisättningen känns bra. Absolut inte mjuk mer åt det sportiga hållet, men inte för hård heller. Bra avvägning.
Summon fungerar helt utan problem.
Självstängande laddlucka funkar bra.
Pnoramatak är självklart val för mig, både pga att kunna öppna samt ha takräcke.
Uppvärmd ratt är på hela tiden, klockrent!
Faceliften är otroligt snygg, så snygg att de gamla ser väldigt gamla ut och inte alls lika aggressiva.
Sammanfattningsvis känns bilen som en helt annan jfrt med min tidigare från 2014. Enda nackdelen är den mindre frunken...
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Re: Model S 90D 2017 intryck
Hade beställt en P100D men hittade denna nya 90D med perfekt spec för 500k billigare. Och då tänkte jag om det verkligen var värt en halv miljon för 1sek snabbare 0-100. Kom fram till att det inte var det.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Re: Model S 90D 2017 intryck
Du märker ingen skillnad på ljudisoleringen?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Inlägg: 1573
- Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
- Ort: Kungsholmen, Stockholm
- Kontakt:
Re: Model S 90D 2017 intryck
Jag är också intresserad av ljudisoleringen, tycker den borde kunna bli betydligt bättre än i min 85D.
Dessutom hoppas jag att de ska få ordning på dörrarna, så att det inte låter som en gammal Lada när man stänger dem...
Dessutom hoppas jag att de ska få ordning på dörrarna, så att det inte låter som en gammal Lada när man stänger dem...
Re: Model S 90D 2017 intryck
Jo ljudisoleringen är ordentligt förbättrad. Hela bilen känns mer solid och välbyggd och dörrarna stängs med mer pondus.
Komforten är klart förbättrad. ContiSilentdäcken rekommenderas också helt klart, otroligt skönt med tystnad.
Komforten är klart förbättrad. ContiSilentdäcken rekommenderas också helt klart, otroligt skönt med tystnad.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Re: Model S 90D 2017 intryck
Kul med ny bil!
Vad menas med 2017 i rubriken, är det att den tagits i trafik under 2017? För jag har inte sett att det kommit in några "riktiga" modell 2017 till Sverige än. Tesla byter modellår i tillverkningen under mitten av december läste jag på TMC-forumet.
Vad menas med 2017 i rubriken, är det att den tagits i trafik under 2017? För jag har inte sett att det kommit in några "riktiga" modell 2017 till Sverige än. Tesla byter modellår i tillverkningen under mitten av december läste jag på TMC-forumet.
Re: Model S 90D 2017 intryck
I första inlägget framgår det väl att det är trådstartarens intryck av att 2017 ha kört en Tesla byggd mitten/andra halvan 2016 i förhållande till att tidigare haft en bil byggd 2014. Det är alltså pinfärska intryck det handlar om 

Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24