Servicecenter/Leveransanläggning
Moderator: Redaktion
Servicecenter/Leveransanläggning
Hej!
Om man nu skulle kunna påverka var dessa ska öppnas i framtiden eller i alla fall vill göra ett försök att påverka det, var vänder man sig då??
/Andreas
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om man nu skulle kunna påverka var dessa ska öppnas i framtiden eller i alla fall vill göra ett försök att påverka det, var vänder man sig då??
/Andreas
Re: Servicecenter/Leveransanläggning
Även jag är intresserad av att veta var man ska vända sig. Jag kan av princip och av ren logistik inte köpa en tesla förrän jag har ett service center inom cirka två timmar från mig. Kan sträcka mig till tre timmar kanske om byggkvalitén går upp rejält.
Du har bara 1,5 timmar till UmeåVasp skrev:Även jag är intresserad av att veta var man ska vända sig. Jag kan av princip och av ren logistik inte köpa en tesla förrän jag har ett service center inom cirka två timmar från mig. Kan sträcka mig till tre timmar kanske om byggkvalitén går upp rejält.

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
jag antar att det bli Umeå som får servicecenter för den norra landsändan först. Även om Skellefteå enligt mig ligger mycket bättre till rent geografiskt i Västerbotten/Norrbotten regionen. Jag ska fan ta och skriva till mina kommunpolitiker att de borde ta kontakt med Tesla för att få ett servicecenter till Skellefteå. Jag kan säkert spinna det på nått vis att det är en viktig del för att nå målet om 80000 invånare år 2030.
Arbetstillfällen blir det i alla fall ju. Och fler Tesla bilar kommer att säljas. Viket gör att boende miljön i kommunen blir bättre, då buller och luftföreningsnivån minskar. Och Tesla bilar är säkra så färre personskador. Viket gör att vården sparar in pengar. Det blir ringar på vattnet här. För börja fila på ett medborgarförslag. Måste leta upp lite fakta först. Typ antal Teslor inom 30 mil från stan eller nått.
Arbetstillfällen blir det i alla fall ju. Och fler Tesla bilar kommer att säljas. Viket gör att boende miljön i kommunen blir bättre, då buller och luftföreningsnivån minskar. Och Tesla bilar är säkra så färre personskador. Viket gör att vården sparar in pengar. Det blir ringar på vattnet här. För börja fila på ett medborgarförslag. Måste leta upp lite fakta först. Typ antal Teslor inom 30 mil från stan eller nått.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Pruttigt att ett (ev) framtida SC antagligen kommer att hamna ungefär lika långt bort från Bollnäs som det nuvarande 
Men som Janne sa, det är ju inte deras fel att jag köpt en Tesla som bor så långt bort från Väsby (retorik, det är tydligen mitt fel att bilen går sönder)
(vet inte om jag ska skratta eller gråta)

Men som Janne sa, det är ju inte deras fel att jag köpt en Tesla som bor så långt bort från Väsby (retorik, det är tydligen mitt fel att bilen går sönder)

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Har du verkligen sånna problem ?Bjelke skrev:Pruttigt att ett (ev) framtida SC antagligen kommer att hamna ungefär lika långt bort från Bollnäs som det nuvarande
Men som Janne sa, det är ju inte deras fel att jag köpt en Tesla som bor så långt bort från Väsby (retorik, det är tydligen mitt fel att bilen går sönder)![]()
![]()
Jag jag haft en del småfel men tog alla samtidigt och det som inte fixades tog jag med ett års service
Det jag tycker är surt är bristen på delar samt auktoriserad verkstad där får man vänta länge och i värsta fall är inte bilen körbar under tiden
Så länge bilen fungerar ignorerar jag små fel till nästa besök och jag har "bara" 16 mil till SC
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Såg ett klipp från en Youtubare där han fick besök av en Tesla-ranger. Det kanske vore något för de mer avlägsna delarna av landet om de hade en lastbil som kunde åka runt och serva bilar. Bäst vore ju om den gick på ett schema så att de inte åker kors och tvärs genom landet.
Skulle tro att reservera en modell 3 kan vara ett bra sätt, då ser Tesla var i landet (för man uppgav väl adress?) de kan tänkas behövas service center i framtiden.Hyted skrev:Hej!
/Andreas
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ett av felen är att bilen skakar som om den håller på att ge upp vid en viss hastighet (ca 120-150km/h) och det felet har funnits sedan bilen var helt ny, har varit innee5m1r skrev:Har du verkligen sånna problem ?Bjelke skrev:Pruttigt att ett (ev) framtida SC antagligen kommer att hamna ungefär lika långt bort från Bollnäs som det nuvarande
Men som Janne sa, det är ju inte deras fel att jag köpt en Tesla som bor så långt bort från Väsby (retorik, det är tydligen mitt fel att bilen går sönder)![]()
![]()
Jag jag haft en del småfel men tog alla samtidigt och det som inte fixades tog jag med ett års service
Det jag tycker är surt är bristen på delar samt auktoriserad verkstad där får man vänta länge och i värsta fall är inte bilen körbar under tiden
Så länge bilen fungerar ignorerar jag små fel till nästa besök och jag har "bara" 16 mil till SC
för att åtgärda detta typ 10 gånger hittills och dom har fortfarande inte lyckats... Dom har balanserat hjulen typ 5 gånger (som om det skulle funka bättre varje gång
man provar lixom) och gjort hjulvinkeljustering 2 gånger.
Så jo, det ÄR ett problem, speciellt när dom testar samma åtgärd flera gånger och sedan skickar hem mig med en bil som det inte är någon skillnad på (möjligen en
extremt liten skillnad nån av gångerna).
Sedan har jag ett par till sådana liknande problem som dom inte har gjort något alls åt eftersom dom antingen inte vet hur dom ska göra eller vill få det till deras
favorit nämligen "as designed" eller "acceptable level" eller "within spcification", tex genom att jämföra med en annan liknande bil med samma symptom.
Det är inte småfel jag pratar om alltså för sådana har jag såklart haft flera av som dom har ordnat. Även några stora fel som dom har ordnat som bytt DU tex.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
De bytte iofs min DU också fick problem på resa till sthlm med reduced power det försvann efter kortare SuC stopp de undersökte närmare när bilen var på service och bytte DU nån intern läcka av kylarvätskan enligt service pappretBjelke skrev:Ett av felen är att bilen skakar som om den håller på att ge upp vid en viss hastighet (ca 120-150km/h) och det felet har funnits sedan bilen var helt ny, har varit innee5m1r skrev:Har du verkligen sånna problem ?Bjelke skrev:Pruttigt att ett (ev) framtida SC antagligen kommer att hamna ungefär lika långt bort från Bollnäs som det nuvarande
![]()
för att åtgärda detta typ 10 gånger hittills och dom har fortfarande inte lyckats... Dom har balanserat hjulen typ 5 gånger (som om det skulle funka bättre varje gång
man provar lixom) och gjort hjulvinkeljustering 2 gånger.
Så jo, det ÄR ett problem, speciellt när dom testar samma åtgärd flera gånger och sedan skickar hem mig med en bil som det inte är någon skillnad på (möjligen en
extremt liten skillnad nån av gångerna).
Sedan har jag ett par till sådana liknande problem som dom inte har gjort något alls åt eftersom dom antingen inte vet hur dom ska göra eller vill få det till deras
favorit nämligen "as designed" eller "acceptable level" eller "within spcification", tex genom att jämföra med en annan liknande bil med samma symptom.
Det är inte småfel jag pratar om alltså för sådana har jag såklart haft flera av som dom har ordnat. Även några stora fel som dom har ordnat som bytt DU tex.
Men jag förstår din frustration om bilen skakar vid högre hastighet jag själv har luft läcka vid de små fönster vid högre hastighet 140+ och där har de inte gjort nåt då de testar bilen upp till 120
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Ingen som vet?
På Teslas Sverigesida verkar bara finnas mejladresser till sales, service osv.
Dom lär väl inte bry sig så mycket[WHITE SMILING FACE].
På Teslas Sverigesida verkar bara finnas mejladresser till sales, service osv.
Dom lär väl inte bry sig så mycket[WHITE SMILING FACE].
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Jag tycker du kan sälja din, och köpa min. Priset kan vi diskutera om privat.Bjelke skrev:Pruttigt att ett (ev) framtida SC antagligen kommer att hamna ungefär lika långt bort från Bollnäs som det nuvarande
![]()

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Kan ta mig till Gävle nån gång om du är sugen. Vi kan ta en gratis fika på Statoil.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Nån som hört nåt mer om detta norrländska servicecenter?Vasp skrev:...Jag antar att det bli Umeå som får servicecenter för den norra landsändan först. .....(editerat)
Nån som hört nåt mer om Malmö servicecenter?
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Jag tror inte dom själva vet exakt när SC Malmö kommer öppna... Jag har inte hört något.drakbane skrev:Nån som hört nåt mer om Malmö servicecenter?
Det ska nog anställas tillräckligt med personal och fixas lite innan det kommer ett konkret datum.
När Mölndal öppnade så var det ett litet trevligt event. Man kan ju hoppas att det även går ut inbjudan till event i Malmö i god tid innan dom öppnar där.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015