Forskargärning
Moderator: Redaktion
Forskargärning
Är det nån mer än jag som får påstötningar från forskningen? Idag blev jag intervjuad angående min syn elbilar och framtidens transporter för en studie genomförd av Umeå Universitet och igår kom på posten en förfrågan om att delta i en annan studie från Mälardalens Högskola.
Re: Forskargärning
Mälardalens högskola har jag också fått en enkät från.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Även jag har fått en från Mälardalens högskola.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Jag med, tyckte frågorna var oinitierade, hon gorde ingen åtskillnad mellan laddning vid långresa och ordinär nattladdning hemmavid.Bod skrev:Även jag har fått en från Mälardalens högskola.
.
Model S P85+ Juni 2014
Model S P85+ Juni 2014
Ja, det var rätt många märkliga frågor. T.ex. "För vilket syfte används elbilen", svarsalternativ "Åka till jobbet", "Semester", "Ärenden som t.ex. att handla" och "Övrigt". Som frågan är ställd förväntas man ju bara kryssa i ett svarsalternativ. Undrar hur många som har en dedikerad semesterbil. Jag valde att tolka det som en flervalsfråga och kryssade för allt.jans skrev:Jag med, tyckte frågorna var oinitierade, hon gorde ingen åtskillnad mellan laddning vid långresa och ordinär nattladdning hemmavid.
Det var nog tänk som fleralternativs svar.
Men känner några som faktiskt har en bil bara för semestern, husbilar.
Men känner några som faktiskt har en bil bara för semestern, husbilar.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jag hoppas ni påpekade alla era synpunkter till forskarna också.
Felaktigt ställda frågor kan stjälpa en hel undersökning och komma fram till helt fel slutsatser.
Felaktigt ställda frågor kan stjälpa en hel undersökning och komma fram till helt fel slutsatser.