M3 beta snart i våra köpcenter?
Moderator: Redaktion
Det spekuleras att vissa beta M3 som ska tilverkas om någon vecka kommer användas till utställning i Tesla butikerna?
Hur troligt är detta egentligen, jag hade tyckt det var väldigt bra. Kolla så barnvagn går i, hur man sitter i säten mm. Varför inte lixom?
Vad talar emot detta?
Hur troligt är detta egentligen, jag hade tyckt det var väldigt bra. Kolla så barnvagn går i, hur man sitter i säten mm. Varför inte lixom?
Vad talar emot detta?
nöjd med min Ampera tillsvidare
Re: M3 beta snart i våra köpcenter?
Det som talar emot att dom kommer vara upplåsta är att om det är betabilar så är detaljkvaliteten antagligen urusel och det vill man inte ha på presentationsbordet, så att alla inkl journalister och privatpersoner får bilden av att M3 är en bil med dåligt kvalitetsintryck. Men kanske bara låsta bilar? Iofs gäller det delvis exteriört också mtp karosspalter etc men det är iaf ett mindre problem än interiören.Limbster skrev:Det spekuleras att vissa beta M3 som ska tilverkas om någon vecka kommer användas till utställning i Tesla butikerna?
Vad talar emot detta?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag ser inte varför de inte skulle kunna få till detaljkvaliteten i ett fåtal demo exemplar. Vi såg ex denna interiör för Model X 2013:HelectriC skrev:Det som talar emot att dom kommer vara upplåsta är att om det är betabilar så är detaljkvaliteten antagligen urusel och det vill man inte ha på presentationsbordet, så att alla inkl journalister och privatpersoner får bilden av att M3 är en bil med dåligt kvalitetsintryck. Men kanske bara låsta bilar? Iofs gäller det delvis exteriört också mtp karosspalter etc men det är iaf ett mindre problem än interiören.

Kan inte se varför man inte skulle kunna göra samma för Model 3. Även om jag gissar på att vi då får se den slutgiltiga designen.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Helt osannolikt att de skulle visa upp några Model 3 i butiker innan 2:a presentations omgången av bilen. De kommer absolut vilja visa upp inredningen på ett event.
Sen tror jag att de vill ha sitt leveransevent innan de låter kletiåpleti titta på bilen. Skulle tro att de som bokat tidigt också kommer få möjlighet att klämma på bilen innan den hamnar till allmänn beskådning.
Sen tror jag att de vill ha sitt leveransevent innan de låter kletiåpleti titta på bilen. Skulle tro att de som bokat tidigt också kommer få möjlighet att klämma på bilen innan den hamnar till allmänn beskådning.
Tidmässigt blir det nog så. Tesla har inget behov av merförsäljning i dagsläget. Och när de väl har kommit igång med massproduktionen så är ett fåtal demobilar ingen större grej.LarsL skrev:Helt osannolikt att de skulle visa upp några Model 3 i butiker innan 2:a presentations omgången av bilen. De kommer absolut vilja visa upp inredningen på ett event.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Detta var nog en motormässa där Tesla brukar ställa ut sina bilar och inte i ett Showroom.Laban skrev:Jag ser inte varför de inte skulle kunna få till detaljkvaliteten i ett fåtal demo exemplar. Vi såg ex denna interiör för Model X 2013:HelectriC skrev:Det som talar emot att dom kommer vara upplåsta är att om det är betabilar så är detaljkvaliteten antagligen urusel och det vill man inte ha på presentationsbordet, så att alla inkl journalister och privatpersoner får bilden av att M3 är en bil med dåligt kvalitetsintryck. Men kanske bara låsta bilar? Iofs gäller det delvis exteriört också mtp karosspalter etc men det är iaf ett mindre problem än interiören.
Kan inte se varför man inte skulle kunna göra samma för Model 3. Även om jag gissar på att vi då får se den slutgiltiga designen.
Nja, jag tänkte snarare maj/juni i år, med hopp om lite förtur för närmare titt till oss som reserverat.LarsL skrev:Helt osannolikt att de skulle visa upp några Model 3 i butiker innan 2:a presentations omgången av bilen. De kommer absolut vilja visa upp inredningen på ett event.
Jag tror det är ett önsketänkande
Varför ska de lägga pengar och tid på det? De har beställningar för flera år fram över, de kommer sälja än fler efter första eventet. Så för deras del handlar det bara om att få ut så många bilar så fort som möjligt. Helst före Opel får upp produktionsfarten och definitivt före Hyndai får i ett större batteri
Att tillfredsställa oss frälsta som redan beställt kommer låååågt ner på listan
Edit: Ren gissning, men jag tror knappast att de ens vill ha fler beställningar i dagsläget. Det vore en mardröm att ha beställningar på två tre års fullskalig produktion och halvvägs inse att köparna tröttnat på att vänta och köpt en annan bil eftersom den de bygger redan är en "gammal" modell.
Varför ska de lägga pengar och tid på det? De har beställningar för flera år fram över, de kommer sälja än fler efter första eventet. Så för deras del handlar det bara om att få ut så många bilar så fort som möjligt. Helst före Opel får upp produktionsfarten och definitivt före Hyndai får i ett större batteri
Att tillfredsställa oss frälsta som redan beställt kommer låååågt ner på listan
Edit: Ren gissning, men jag tror knappast att de ens vill ha fler beställningar i dagsläget. Det vore en mardröm att ha beställningar på två tre års fullskalig produktion och halvvägs inse att köparna tröttnat på att vänta och köpt en annan bil eftersom den de bygger redan är en "gammal" modell.
Det som måste vara hela organisationens fokus nu är att få ut bilarna till kunderna som beställt. Om det dröjer för länge så kommer vi tröttna och köpa något annat. I bästa fall väljer vi att köpa en dyrare Model S eller kanske en annan elbil. Men i västa fallet så väljer vi en fosdilbil som tex en vätgasbil eller helt enkelt en diesel. Köper vi något nytt så dröjer det 3-5 år innan nästa fönster, då vi ska byta bil.
Som det är nu drar jag ut på nuvarande bils livslängd men tillslut kommer det inte gå längre utan jag måste byta bil, jag måste då ha räckvidd och jag måste ha dragkrok levererar inte Tesla det måste jag vända mig någon annanstans, fanboy eller inte. Jag tror att många andra är i samma situation som jag och att det därför är absolut kritiskt att få ut bilen i tid och i kvantitet.
Som det är nu drar jag ut på nuvarande bils livslängd men tillslut kommer det inte gå längre utan jag måste byta bil, jag måste då ha räckvidd och jag måste ha dragkrok levererar inte Tesla det måste jag vända mig någon annanstans, fanboy eller inte. Jag tror att många andra är i samma situation som jag och att det därför är absolut kritiskt att få ut bilen i tid och i kvantitet.
Jag gissar att vi med reservationer i Sverige kommer bli insläppta till konfiguratorn om ungefär ett år, med lite tur. Vi kommer att bli inbjudna att titta på bilar någon gång under sommaren 2018, återigen med lite tur.Limbster skrev:Nja, jag tänkte snarare maj/juni i år, med hopp om lite förtur för närmare titt till oss som reserverat.LarsL skrev:Helt osannolikt att de skulle visa upp några Model 3 i butiker innan 2:a presentations omgången av bilen. De kommer absolut vilja visa upp inredningen på ett event.
Exakt samma inställning. Som långvarig Audifantast skulle jag inte tveka att lägga mina pengar där om de erbjuder en liknande bil som Model 3 om Tesla misslyckas med utrullningen. Min A4 Allroad håller nog ihop skapligt i ett par år till. Då blir det bilbyte, Model 3 eller inte.LarsL skrev:...Som det är nu drar jag ut på nuvarande bils livslängd men tillslut kommer det inte gå längre utan jag måste byta bil, jag måste då ha räckvidd och jag måste ha dragkrok levererar inte Tesla det måste jag vända mig någon annanstans ...
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Audi kommer säkert kunna erbjuda motsvarande. Fast ytterligare 3-5 år senare i bästa fall.themax skrev:Exakt samma inställning. Som långvarig Audifantast skulle jag inte tveka att lägga mina pengar där om de erbjuder en liknande bil som Model 3 om Tesla misslyckas med utrullningen. Min A4 Allroad håller nog ihop skapligt i ett par år till. Då blir det bilbyte, Model 3 eller inte.LarsL skrev:...Som det är nu drar jag ut på nuvarande bils livslängd men tillslut kommer det inte gå längre utan jag måste byta bil, jag måste då ha räckvidd och jag måste ha dragkrok levererar inte Tesla det måste jag vända mig någon annanstans ...
Jag kommer aldrig beställa någon bil jag inte provsuttit och provlastat. Jag skulle tro att det är många som kräver att vissa praktiska funktioner ska passa innan det blir någon beställning.LarsL skrev:Jag gissar att vi med reservationer i Sverige kommer bli insläppta till konfiguratorn om ungefär ett år, med lite tur. Vi kommer att bli inbjudna att titta på bilar någon gång under sommaren 2018, återigen med lite tur.Limbster skrev:Nja, jag tänkte snarare maj/juni i år, med hopp om lite förtur för närmare titt till oss som reserverat.LarsL skrev:Helt osannolikt att de skulle visa upp några Model 3 i butiker innan 2:a presentations omgången av bilen. De kommer absolut vilja visa upp inredningen på ett event.
Det beror nog på vad man har bilen till och hur man ser på bilarLimbster skrev:Jag kommer aldrig beställa någon bil jag inte provsuttit och provlastat. Jag skulle tro att det är många som kräver att vissa praktiska funktioner ska passa innan det blir någon beställning.LarsL skrev:Jag gissar att vi med reservationer i Sverige kommer bli insläppta till konfiguratorn om ungefär ett år, med lite tur. Vi kommer att bli inbjudna att titta på bilar någon gång under sommaren 2018, återigen med lite tur.Limbster skrev:Nja, jag tänkte snarare maj/juni i år, med hopp om lite förtur för närmare titt till oss som reserverat.LarsL skrev:Helt osannolikt att de skulle visa upp några Model 3 i butiker innan 2:a presentations omgången av bilen. De kommer absolut vilja visa upp inredningen på ett event.
Själv är jag för design före funktion

Så för mig och likasinnade är det skit samma hur stor luckan är och hur många golfbags får plats. Utseende samt körkänsla (körglädje) ligger högst upp på min lista
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Ja, det är väl tyvärr troligt. Men det kan ju finnas andra som är snabbare upp på banan. Dragkrok, räckvidd och fyrhjulsdrift är mina främsta krav, till en för privatägande rimligt kostnad. Det kan ju börja dyka upp lite X om några år också med 10.000 mil på mätaren. Då bör jag ha mina krav tillgodosedda.Torkel skrev:Audi kommer säkert kunna erbjuda motsvarande. Fast ytterligare 3-5 år senare i bästa fall.themax skrev:Exakt samma inställning. Som långvarig Audifantast skulle jag inte tveka att lägga mina pengar där om de erbjuder en liknande bil som Model 3 om Tesla misslyckas med utrullningen. Min A4 Allroad håller nog ihop skapligt i ett par år till. Då blir det bilbyte, Model 3 eller inte.LarsL skrev:...Som det är nu drar jag ut på nuvarande bils livslängd men tillslut kommer det inte gå längre utan jag måste byta bil, jag måste då ha räckvidd och jag måste ha dragkrok levererar inte Tesla det måste jag vända mig någon annanstans ...
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Det kan ju vara pedagogiskt för att visa tvekarna att den finns på riktigt. Men jag tror inte det. Inte utanför USA i alla fall.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Kommer det en bil med vettig räckvidd (30+ mil), snabbladdning och drag till ett överkomligt pris före Tesla 3 skulle jag definitivt överväga den. Designen spelar mindre roll.
Just 30 mil och snabbladdare är haken för mig och tror jag för många andra, därför faller iqonic bort i dagsläget
Men just därför tror jag att Tesla inte kommer lägga kraft, tid och pengar på att få ut några bilar i showrum före den riktiga produktionsstarten
De måste ut med den fort och inom utlovad tid
Men just därför tror jag att Tesla inte kommer lägga kraft, tid och pengar på att få ut några bilar i showrum före den riktiga produktionsstarten
De måste ut med den fort och inom utlovad tid